2002
|
|
1936ko gerraren ondoren Nafarroak. Arabak bezala, indarrean mantendu zuen hitzarmen ekonomikoa, eta 1969an administrazio biekberretsi zuten. Beraz, 1978ko Konstituzioa sinatu zenean, bi administrazioenarteko finantza eta zerga harremanak arautzen zuen legedia indarrean zegoenez, 1982an Nafarroako Autonomia Estatutua sinatu zutenean, bertan ituna aipatu zuten, eta horrez gain, XIX. mendeko legeak ere aipatu zituzten, bereziki 1839ko Legea.Horrela, 1969ko Hitzarmen Ekonomikoaren edukia 1990ra arte luzatu zuten, etadata
|
horretan
gaur egungo Hitzarmen Ekonomikoa sinatu zuten. Hitzarmen horrekiraupen mugagabea dauka eta Nafarroak Estatuari urtero ordaindu behar dion diru kopuruak, ekarpen?
|
|
Hego Euskal Herriko kasuan, eraldaketa hirurogeita hamarreko urteetako krisiaren eskutik etorri zen. Eraldaketa horrek eragin traumatikoa izan du lan merkatuan, eta
|
horrek
gaur egungo arazorik larriena langabezia masiboa izatea ekarri du.
|
|
d) Euskal Unibertsitatea errealitate bihurtuko badugu, herri ekimenari etaborrokari esker izango da. Herri ekimen
|
hori
gaur egungo unibertsitateetaneta unibertsitate horietatik kanpo ere garatu beharra dago. Alde batetik, gaur egungo unibertsitateetan ikasten eta lanean ari den unibertsitate euskaldunen kolektiboa subjektua izango da Euskal Unibertsitatearen eraikuntzan.
|
|
Gureerronka beste historialari guztiena da: nola hurbildu antzinako gizarteetara, nolaulertu haien benetako funtsa, eta nola baztertu lan
|
horretan
gaur egungo analisi kategoria eta pentsamoldeen eragina. Azken finean, ikertzaileak ikerketa objektuarekiko duen harremana da kezkatzen gaituena17 Eta kezka hori bi puntutan zehazten zaigu:
|
|
Uztaro aldizkarian, liburu aipamenen arloan, Euskal Herriko historiari buruzko gogoetak eta kritikak argitaratu zituen Iban Zalduak (Uztaro 27, 1998). Aipamen
|
horrek
gaur egungo historiaren egoeran murgiltzeko aukera ematen digu, etajakingarria bezain interesgarria dela deritzot; halaber, interesgarria da urte bilehenago Mikel Aizpuruk beste liburu baten harira egindako gogoeta (Uztaro 19,1996). Revista Internacional de Estudios Vascos aldizkarian ere, Euskal HerrikoHistoriari buruzko sintesiak edo ikuspegi orokorrak argitaratzen ari dira azkenzenbakietan.
|
2005
|
|
Bilera horretan. Irungo Emakumeak? taldeak parte hartu zuen emakumearenparte hartzearen alde, ez nahastu izen
|
hori
gaur egungo Irungo Emakumeaktaldearekin, emakumearen parte hartzearen kontrakoa, eta irainez beteriko baten bidez iritzia ematen duena?. Talde hori Bidasoaldeko Emakumeaktaldearen aintzindaria da, eta bertan jada gaur egun auzi honetan parte hartu dutenzenbait emakume topa daitezke.
|
2010
|
|
Alabaina, merkataritzaren polarizazioaren erakusle nagusia esportazioek etainportazioek lurralde jakin batzuetan kontzentratzeko duten joera da. Hain zuzen, Europa, Ipar Amerika eta Asiako ekialdea dira nazioarteko merkataritzaren gunenagusiak, zehazki hiru eremu horietan munduko esportazio osoen% 85 egiten da.Hiru eremuko ardatz
|
hori
gaur egungo munduko ekonomiako gunea da ekonomiaren dimentsio eta dinamikotasunaren aldetik behatuz gero bederen. Beraz, Mendebaldeko herrialde gutxi batzuek merkataritzaren gehiena bideratzen duten bitartean, munduko gainerako herrien multzo zabala bazterrean geratzen da merkataritzadinamikatik.
|
2012
|
|
atentatu bat egon da, ongi edogaizki dago? Afera etiko
|
horren aurrean
gaur egungo gizartean ematen diren 3 soluzioerakutsiko dizkigu Azurmendik, eta erakutsi ere, hiruetatik batek ere ez digula balioirizpide ziur eta absolutu gisa ongi edo gaizki dagoenaren artean deliberatzeko.Lehen irizpidea, atentatu baten aurrean, sentimendu moralarena da. Berak ez duzalantzan jartzen sentimenduaren zilegitasuna:
|
|
atentatu bat egon da, ongi edogaizki dago? Afera etiko
|
horren aurrean
gaur egungo gizartean ematen diren 3 soluzioerakutsiko dizkigu Azurmendik, eta erakutsi ere, hiruetatik batek ere ez digula balioirizpide ziur eta absolutu gisa ongi edo gaizki dagoenaren artean deliberatzeko.Lehen irizpidea, atentatu baten aurrean, sentimendu moralarena da. Berak ez duzalantzan jartzen sentimenduaren zilegitasuna:
|
|
Laugarren Munduaren agerpena estatu eta estatu gabeko herri indigenen arteko berdintasun ezaren printzipioak jartzen ditu mahai gainean. Era
|
horretan
gaur egungo nazioarteko gizarte heterogeneo eta konplexua gertuago egongo litzateke aldarrikatu duten unibertsaltasun erreal horretatik. Hau da nazioarteko gizartearen unibertsalizazioa Laugarren Munduak bere deskolonizazioa burutu eta nazioartean toki propioa lortzen duenean gertatuko da.
|