2008
|
|
Lehenik eta behin, arazo pertsonalak. Baliteke euskal leinu batzuk Neolitotik edo are lehenagotik hemen egon izana; argi dago, ordea, ez dela
|
hori
gaur egungo euskal kulturan pisuzko deitura (Alvarez, Jimenez, Cano) askoren kasua. Memoria dagoenetik honaino iraun duen gizataldearen istorioak metafora gisa balio dezake, bertzerik ez, euskaldun anitz euskal kulturari lotzen gaituena ez baita lotura biologikoa, lotura intelektuala edota sentimentala baizik.
|
2010
|
|
Lehena, enperadoreak izendatzeko modua. Lehen enperadorea Octavio Augusto gisa ageri da grafitoetan, baina
|
hori
gaur egungo izendapena da, bere izena Caius Octavius baitzen enperadorea izan baino lehenago, eta Caius Iulius Caesar Octavianus gero. Bigarrena, Erromako mitologiarekin eta jatorriarekin lotutako izenak.
|
2015
|
|
Laborari: 111 1982 Laborari aldizkariaren jaiotza urtea ere bada. Kazeta
|
horretako
gaur egungo erredakzio taldeak argitu digunaren arabera, 1982ko azaroan sortu zuten Laborari. Euskal Laborarien Biltzarra (ELB) sindikatuaren kazeta da, eta, izenak berak dioen moduan, nekazarien artean zabaltzen dute batik bat.
|
2018
|
|
Prostituzioaren aldeztaileek onartzen dute erreforma batzuk egin behar direla industria
|
horren
gaur egungo jardun moldean, hartara sexu zerbitzuen merkatua benetan librea izan dadin. Nolanahi ere, tinko diote, prostituzio sano bat?
|
|
Berdintasun naturalaren postulatuarengatik ez balitz, jatorrizko kontratu soziala esklabo kontratu esplizitu bat litzateke; edo, bestela esanda, berdintasun naturalaren postulatuagatik ez balitz, kontratu sozialaren istorio guztiak akordio hertsatuak izango lirateke. Natur egoeran berdintasuna zegoela sinetsi behar
|
hori
gaur egungo kontraktualista batek islatu du, James Buchananek, nahiz eta berak halako asmorik ez izan. Haren arabera, kontratuaren teoriak albait orokorrena izan behar badu, ezberdintasunak ez baizik berdintasunak izan behar du, jokaleku kontzeptual jatorrizkoaren?
|
|
L. Usage des plaisirs [Plazeren erabilera] liburuaren hasieran, bere sexuaren historiografia eguneratu zuen, eta ahalegindu zen antzinate greko eta erromatarreko testuetan aurkitzen subjektua eratzen duten erregela zapaltzaile/ sortzaileak, baina gainerakoan bere proiektu filosofikoa, hau da, identitatea erregulazioaren bidez nola ekoizten den erakustea, ez zen aldatu. Azkenaldian zelulen biologiaren arloan izandako zenbait gertakari identitatearen bilaketa
|
horren
gaur egungo adibide dira, eta nahi barik baieztatzen dute Foucaulten kritikak aplikagarria izaten jarraitzen duela oraindik ere.
|
2020
|
|
eskola, zerbitzu eta osasungintza publiko ez patriarkalaren bidez eta, jakina, merkatu librearen doktrina irauliz.
|
Horrek
gaur egungo legedia aldatzea eskatzen du eta eremu pribatuaren subordinazioa eremu publikoarekiko, lehen hori desagertu arte.
|
|
Krisiaren bezpera arte hitzetik hortzera generabilen ingelesezko VUCA kontzeptua (Volatility, Uncertainty, Complexity, Ambiguity) etorkizun hurbileko errealitatearen ezaugarriak laburbiltzeko... Eta guztia hankaz gora jartzen ari den honetan, bete betean asmatzen du termino
|
horrek
gaur egungo errealitatea bera deskribatzeko. Krisi honek mendebaldeko zibilizazioaren egituraketa sozioekonomikoa kinka larrian jarri badu ere, behin behinekoa izango den pandemia hau baino arazo estruktural eta larriagoak ditugu sakonean (garapen eredu ez sostengagarria, klima aldaketa, arrakala sozioekonomikoa...).
|
2022
|
|
Feminismoa zuen egiturazko oinarri, eta ez sozialki defini daitekeen gizon talde bat. Ez da harritzekoa horren harira gizon antisexistek emakumeen mugimenduarekin zuten harremanaren inguruko eztabaida atezu eta konplikatua piztu izana (eta eztabaida
|
hori
gaur egungo idazki teorikoetan ere sumatzea) 243 Ez da harritzekoa ere mugimenduaren izaera ezegonkorra, ez eta maskulinitate terapiaren mugimenduak hura aise ordezkatu izana; izan ere, azken hori badago maskulinitate forma jakin batean oinarrituta, eta gizon talde esanguratsu baten interesak artikulatzen ditu.
|