2009
|
|
Urte bete luze da aldizkari honetan bertan beste artikulu bat argitaratu zidatela, Hizkuntzak enpresaren kulturan izenburupean. Oraingo hau prestatzerakoan hura berrirakurri dut eta ohartu naiz —pozez, esan behar dut— orduan idatzitako ia guztiak balio diala bere
|
horretan
gaur egun. Apenas neraman urte bete Kutxan Hizkuntza Plangintzaren arduradun ideia haiek paperean jarri nituenean, eta geroztik egindako bideak nahiz gaur dudan ikuspegiak orobat balioetsi egiten dute orduan idatzitakoa. Beraz, hura oinarri hartuta arituko naiz ondoko orrietan, haren garapenak eman didan eskarmentua azaltzen.
|
2013
|
|
Aipatu beharra dago garai
|
horretan
gaur egun ezagutzen ditugun Barrundiako herriak" Gamboa" eta" Salvatierra" ko" vicar� a" tan banatuta egongo zirela; Prestameroren paperetan irakurri ahal izan dugunez, artean, bietan ere euskaraz hitz egiten zen.
|
2015
|
|
1 galdera: Zein da hizkuntza
|
horren
gaur egungo identitate funtzioa?
|
2017
|
|
Ikuspegi diakronikotik garrantzitsua da aipatzea// luzea kasu askotan// bihurtu dela, esaterako/ ’brâda/>/ ’brôda/ kasuan. Hala ere,/ o/
|
hori
gaur egun ez da hain luzea. Oso sarritan bi aukerak egoten dira:
|
|
Dena den, Zadarreko arbanasiera mintzairak ere beste hizkuntza estandar eta prestigiotsuen presioa jasan zuen, eta ondorioz, indarra galduz joan zen apurka apurka, baita Arbanasi auzoan ere. Zadarreko arbanasiera mintzairak ez zuen inolako babesik jaso erakundeengandik, eta
|
horregatik
gaur egun, beste ezer baino lehen, etxeko testuinguruan erabiltzeko hizkuntzatzat dute bere hiztunek. Zentzu horretan Zadarreko arbanasiera mintzairak ikuspegi soziolinguistikotik hartzen duen tokia A. Kova ec ek XX. mendeko 60ko hamarkadan egin zituen landa ikerketan istrio errumaniarrak zuen tokiarekin konpara daiteke.
|
2019
|
|
Azkenik, feminitate hegemonikoari lotu zaizkion genero rolek talka egiten zuten hitanoaren ustezko gizontasunarekin. hortaz, hipotesietan adierazi bezala, genero arauek eragin zuzena izan dute tokaren indartzean eta nokaren galeran. ...apetuta eta hirietako kaleetan galduta gelditu zen. tokak, berriz, ez zuen etxe giroko ahalmenik galdu eta, gainera, indarra hartu zuen lantegietan eta kalean (echeverria, 2003, 407 or.). Alegia, noka zeharo ahuldu zen eta toka, ostera, mantendu ez ezik, indartu ere egin zen, hitanoari lotutako nolakotasun gehienak genero maskulinoari egozteak berez indartzen baitu toka eta ahultzen noka. desoreka
|
hori
gaur egun ere argi islatzen da. kalean toka bizirik dago eta noka ia desagertzear. horregatik, etxean, kalean zein eskolan mutilei askoz gehiago egiten zaie hika neskei baino; eta horrexegatik, etxean hitanorik jasotzen ez duten hiztunak gai dira harreman horizontalen bidez toka ikasteko, ez ordea noka, ez baitu presentziarik kalean. Baina baita beste aldera ere, mutilek gehiago jasotzen dutelako dago toka indartsuago kalean eta neskek oso gutxi jasotzen dutelako dago noka hiltzear.
|
2021
|
|
Nola beraz zapalkuntza hori bizituz, euskaldun guztiak ez gara feministak? Feminismoaren galdera
|
hori
gaur egun anitz pausatzen baldin bada, gure eskola edo ikastoletako gazteek ere bereganatu behar dute. Alderantziz jokatuz, nazionala edo nazioartekoa den mugimendu bat gureganatuz, ohartzen gara borroka horien kalko bat eramaten dugula guk ere.
|
2022
|
|
Artikulu honetan ez dira sartzen jardunbide egokien adibideak eta, aldiz, kontzeptualagoa den gogoetak hartzen du zatirik handiena. Izan ere, hausnarketa
|
horrek
gaur egun enpresek garapen jasangarriko erronketara gehiago bideratuta dauden hizkuntza alderdiei heltzen lagun dezake.
|