Emaitzak: 8
2003 | ||
Holakorik ez. Handik lasterrera askok eta askok gure eleiz zereginak gehien baten euskeraz egin behar izango genduzan arren, Seminarioko egitarauetan euskereak ez eukan ezetariko lekurik, | hori gaur ulertezina egiten bajaku be. Beste hainbat ikasgairen artean, bageunkan bat," Pastoral" eritxona, gure herrietan artzain on izateko bideak erakusten euskuzana. | |
2005 | ||
Jesusek berak formatuetan %8, 5 galtze heldu da halere. Ez gara | horretan gaur egungo apezpikuekin... Eta orokorki, XIX XX. mendeko Eliza gizonak, beren estakuru guziekin, Elizak bere historioan izan dituen hoberenetarik izan dira, ondarkin zenbait gorabehera nahi ala ez, %100 ezinezkoa baita gizonekin. | |
2021 | ||
Hasten garenean, XVI. mendetik hasten gara, oso potente, eta XX. mendera iristerakoan, arrapaladan ikusten dugu. Guk adibidez logika | horretatik gaur egungo autoreak Batxilergoko 2 mailan ikusten ditugu. Inguruko idazleez galdetzerakoan, ez dira gai esateko bat bera ere, Mundakan, Gernikan, edo eskualdean. | |
Horrek ez du esan nahi, bere iritzirako, edukiez, oinarri teorikoez, printzipioez nahiz kontzeptuez jabetu behar ez denik, baina formazioak esanguratsua eta eraginkorra izan nahi badu, irakasleak irakasteko moduak ere aldatu ditu. Modu berean, zenbait irakasleengandik, batez ere, material didaktikoaren erabileran trebatzea eta pedagogia berritzaileetan janztea eskatzeko joera dagoela azaltzen du, baina | hori gaur egun nahikoa ez dela uste du, eta urrunago iristeko beharra dagoela irakasleen egiteko moduetan inpaktua bilatzeari ekinez. | |
Eta, ez soilik bertako produkzioa; itzulpenak ere asko direla balioesten du parte hartzaile honek. Ondorioz, | horrek gaur egungo umeen eta nerabeen literatur esperientzia euskarazkoa izatea ahalbidetzen duela nabarmentzen du MIR1 ek, bere gaztaroan ez bezala. Hala ere, indargune lukeen horrek eragin handirik ez duela eransten du," literaturak gero eta ospe gutxiago" duelako bere iritziz: | |
" Orduan, tradizioa izan dadila abiapuntua nolabait esateko, baina abiapuntu | hori gaur egunera ekarri. Eta zergatik ekarri nahi izan dugu hori? | |
2022 | ||
Baserrian ez zegoen hondartzara jaisteko astirik. Erantzun | hori gaur egun hondartzari buruz daukagun ideia modernoarekin lotzen da; izan ere, hareatza aisialdirako eta kirolerako lekutzat hartzen dugu. Aldiz, hondartza eta itsasoa, nekazaritzaeta abeltzaintza lanetarako erabili duten galdetzen diegunean, erantzunak askotarikoak dira. | |
2023 | ||
Ondasun historikoagaz jarraituz, Arratzun torretxe bi dagoz, Barrutian eta Belendizen bana; biei Torrea esaten deutsie. Beste bat dago Zabalan, Garakatorre, baina | hori gaur egun lurrez Kortezubi da. Iladan dagoz hirurak, eta XIV XV. mendeetan eregitakoak dira. |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
hori | 8 (0,05) |
Lehen forma
hori | 5 (0,03) |
horrek | 1 (0,01) |
horretan | 1 (0,01) |
horretatik | 1 (0,01) |
Argitaratzailea
Labayru | 8 (0,05) |
Konbinazioak (2 lema)
hori gaur | 8 (0,05) |
Konbinazioak (3 lema)
hori gaur egun | 4 (0,03) |
hori gaur egungo | 3 (0,02) |
hori gaur ulertezin | 1 (0,01) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |