Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 26

2000
‎Lan akademikoaren funtzioetako bat gauzak sinplifikatzea omen da, bainabien bitartean, akademiak dikotomikoki banatzen dituen errealitate asko dualtasunez beteta azaltzen zaizkigu praktikan, hau da, banaketa horiek gainditzen dituenkonplexutasunaz jantzita. Nazionalismoari berezkoa zaion konplexutasun eta dualtasun horrek garrantzi handia edukiko du gure azterketan. Honen adierazle bat daelementu politiko eta kulturalen uztarketa.
2001
‎Eztabaida hau dago, hain zuzen, gauregungo euskal egoeran, euskararen ikaskuntza/ ezagutza eta erabilera direlakogaien barru barruan. Horrexegatik da horren garrantzi handikoa lan honetan jarraitzen den ikusmira psikosoziolinguistikoa. Hori eginez, bide teoriko batzuk aukeratzen dira, bai literatura orokorrean eta baita euskararekiko literaturan ere erabilienak, emankorrenak eta esanguratsuenak gertatu direnak:
2002
‎Portaera hori garrantzi handikoa da Nafarroan, euskarofobiaren presioa jasatenari den herrialde honetan, egitate honek argi erakusten baitu oker daudela, egitenari diren politika eginda ere, instituzio ofizialak kontrakarrean jarrita eta tematsukijarrita ere, euskara gora doala, haien mezuak gizartearen ehunak ez dituela bereknahiko luketen bezainbateko indarrez kutsatu. 2000/ 01 ikasturteko zenbakiekerakusten dutenez, gaur egun, Nafarroan, gurasoen erdiak baino gehiagok euskaraaukeratu dute (%52) eta erdara hutsezko irakaskuntzaren zenbakiak gainditu diralehenengo aldiz, eta Haur Hezkuntzan eta Lehen Hezkuntzan dauden ikasleen %25D ereduan eskolatuak izan dira.
‎Gainera, hezkuntzaren azkenerreformak (1989), ikuspuntu epistemologikotik begiratuta, ekarpen handiak eginbaditu ere, psikologiaren ezaugarri oso markatuak izatea leporatu izan zaio, osozentratuak ikaskuntza prozesu orokorretan?, diziplinaren didaktikaren kaltetan.Horrekin esan nahi dugu irakaste/ ikaste prozesuan irakasgai den objektuan (euskararen deskribapenean) ez dela arreta handirik jarri, nahiz eta jakin horren gaineanegiten direla ikaskuntzak, matematika irakatsi/ ikasten da, teknologia irakatsi/ ikasten da, hizkuntza irakatsi/ ikasten da...?. Eta horrek garrantzi handia du, badakigu-eta irakaste/ ikaste prozesuak harreman estuan daudela zientzia bakoitzaren izaerarekin, alegia, diziplinaren didaktika bakoitzak espezifikotasun handiakdituela: zehazpen kurrikularrak jakintzatik egiten dira (hizkuntzatik, matematikatik...) eta ez pedagogia edo psikologiatik.
‎XVI. mendean zehar sendotuz joan zen erregearen gorteak sorrarazten zuenerakarpena; ordea, jauntxoen gorteek eta haiek zituzten patronazgoek atzerapausonabarmenak jasan zituzten. Erakarpen horretan garrantzi handia izan zuen erregearen errekurtsoek eta ondasunek hazkunde prozesu sendoa izateak. Bestetik, nobleziaren botereak eta diru sarrerek izugarrizko beherapenak jasan zituzten, arrazoi desberdinak zirela medio.
‎Kasu latzak alde batera utzita, estereotipoetan eta aurre iritzietan oinarritutako bazterkeria informatiboa ez da beti modu bortitzean agertzen hedabideetan, normalean modu leunagoan eta ixilagoan agertzen baita; hala ere, agertu egiten da, eta erradikatu beharreko joera periodistikoa da. Hedabideek praktikatzen duten bazterkeria mediatiko batzuetan argi eta beste batzuetan ilun horrek garrantzi handia hartzen du informazio kontsumitzaileek minoriei buruz dituzten iritzietan eta hartzen dituzten jarreretan. Horregatik da hain garrantzitsua hedabideen portaera gai hauetan, kultura aniztasunean eta kulturarteko komunikazioan.
2003
‎Bordeleko unibertsitateak, bazuen 1940ko hamarkadaren bukaeratik euskarazko katedra bat, René Lafon-en esku. Aurrerago ikusiko dugunez, katedra hori garrantzi handikoa izan zen UEUren sorrerarako.
2004
‎ideia nagusia ahal duzun iaburren azaldu behar duzu baina, jakina, funtsezko ezer galdu gabe. Hori garrantzi handikoa da filosofia analitikoan.
2007
‎Pertsonakmunduaren alde bati buruz dituen ezagutzak eta itxaropenak barne hartzen dituenegitura antolatua da eskema. Kontzeptu horrek garrantzi handia du gizarteezagutzaren garapenaren inguruko ikerketetan, eta eskemei buruzko zenbait teoriagaratu dira; esate baterako, Nelson-ena (ikus III. kapitulua).
‎Halaber, aro horretan garrantzi handia hartzen dute gizarte harremanek. Horiautokontzeptuan islatzen da, besteekiko erlazioetan zein besteek norberaz dutenirudian eragina izan dezaketen gizarte gaitasunei buruzko aipamenen bitartez(. Lotsatia naiz; helduekin zein nire lagunekin lotsatu egiten naiz?;. Etxean gauzadibertigarriak bururatzen zaizkit; lagunekin nagoenean, berriz, ez?).
2008
‎Berehalako garapen esparru horretan gertatzen den oinarrizko jarduera, imitazioa da. Horri garrantzi handia ematen dio Vigotskik, eta esan daiteke horretan bera eta Piaget bat datozela. Hala eta guztiz ere, Piagetek dio garapen psikologikoa egitura kognitiboaren barnetik sortzen dela.
‎Sistema zabalago baten mende dauden sistemak haren azpisistemak dira. Zatiketa horrek garrantzi handiko zerbait dakar: sistema bat definitzea, eta, behin behinean, haren zatiak eta haren jokabidea; sistema kanpotik bakarrik egin daiteke hori.
‎Horiek subjektuaren eta errealitatearen arteko elkarrekintzak erregulatzen dituzte eta informazio berria barneratzen laguntzen dutenez, barne oreka lortzen da egokitze prozesuren eta inguruaren artean. Piagetek arlo horri garrantzi handia eman zion, haren ustez une horretan ezagutzaren garapena hasten baita. Hau da, subjektuak ingurunearen eta errealitatearen arteko asimilazioa egiten du.
‎Bazkide multzo handien ohiko ez bertaratze horren garrantzia handiagoa izango da, garrantzitsuak diren erabakien aurrean irauten badu. Europar Batasunean88aztertu eta adierazitako korporazio agintearen arazo larria da hau.
2009
‎AEBn, adibidez, arrakasta handikoa izan zen alde horretatik ozeano biak lotzeko asmoz eraiki zen trenbidesarea. Ikuspegi estrategiko, politiko eta militarraren aldetik, trenbide sare hori garrantzi handikotzat jotzen dute Sistema Amerikarraren aldekoek ordu arteko Sistema Britainiarraren funtsezko oinarriari aurre egiteko: itsas garraioari, neurri handi batean britainiarren esku zegoena.
‎Horien artean, gakoak diren aldagai makroekonomiko batzuen garrantzia azpimarratzen da, batez ere: ekoizpena, enplegua edo inflazioa, eta horretarako garrantzi handikoak diren bitarteko beste aldagai batzuk erabiltzen dira ere: gastu publikoa, zergak, zirkulazioan dagoen diru kopurua edo interes tasak.
2010
‎Ikerkuntza/ berrikuntza epe ertain eta luzeko prozesuak dira. Arlo horretan garrantzi handikoa da, beraz, etorkizuneko ildo eta joerak aurreikustea. Horretarako erabili ohi diren tresnak sistematizatu eta profesionalizatu behar dira.
‎Azpimarratzekoa da bigarren elementu honen eta fumus boni iuris en arteko harremana. Nahiz eta normalean bigarren elementu horri garrantzi handia ematen zaion, kautelazko neurri bat emateko lehenengoa ere ezinbestekoa da; izan ere, Vecina Cifuentes, J. k dioen bezala,. La trascendencia del. Fumus boni iuris, como presupuesto de las medidas cautelares.
2011
‎2009koudaberrian zuzendaritza aldatu arte, gaiak aukeratzeaz eta, gaztelaniaz nahizeuskaraz, hiru euskarrientzat hamar bat erreportaje lantzeaz arduratu zen27 (4.14.irudia). Berezko esanahiaz gain, ekimen horrek garrantzi handia izan zuen EITBncross media edukiak sustatzeko estrategia bultzatzeko. Estrategia horren helburuaerabiltzaileek erreportajeak beste euskarrietan kontsumitzea zen.
‎Beste sexuko gurasoaren irudian inbertitutako libidoa gorputzaren atal batean sinbolizatu eta fokatzen da, sexu bereko gurasoaren zikiramendu mehatxuak eragindako larritasunagatik. Lekualdatze eta fokatze somatiko horretan garrantzi handia du atalaren balio sinbolikoak eta haurraren sexualitatearen garapenean atal horrek izan duen libidozko inbertsio nartzisistak.
2012
‎Horrekin batera, indigenen eta europarren arteko harreman dialektiko bati eman zitzaion hasiera. Harreman hori garrantzi handikoa da aktore etnikoek nazioarteko harremanetan izan duten presentzian interesa duen ororentzat. Elkartze honen historiak askotasun etniko eta biologiko konplexu zein ezezagun batekin izandako talkaren berri ematen digu.
‎Amerikako herri indigenen ordezkariek aukera izan zuten Europako herriei, zuzenean, NBEren mailan zein estatu bakoitzean gertatzen ari ziren prozesuei buruzko informazioa emateko. Bilera hori garrantzi handikoa izan zen egungo arazo eta prozesuei erantzuteko herri indigenek euren proposamenak kaleratu zituztelako. Jorraturiko gaien artean autodeterminazio eta lurraldetasuna, biodibertsitatea eta jabego intelektuala, hezkuntza eta kultura, espiritualtasuna eta erlijioa, emakumea, nazioarteko hitzarmenak, nazioarteko kooperazioa eta garapena, komunikazioa, osasuna eta ohiko sendakuntza egon ziren.
‎Biltzar horretan etnozidioren salaketa eta etnogarapenaren aldeko apustua egin ziren. Hori garrantzi handikoa suertatu zen, herri indigenek pairatzen zuten errealitateari heldu ziolako. Ordu arte, asko ziren etnozidioaren existentzia ukatzen zuten adituak eta asimilazioa zen jarraitu beharreko politika ofiziala.
‎Laugarren Munduaren agerpen indartsuak nazioarteko aktore geopolitiko berri baten existentzia eta agenda erakutsiko digu. Horren garrantzia handiagoa da gaur egungo munduan, non estatuak, estatu gabeko nazioak, multinazionalak eta beste aktore batzuk elkarren aurka aurkitzen ditugun. Gaur egungo nazioarteko agendan gatazka etnikoek duten inportantzia handia da oso, eta berauei loturiko ikerketek herri indigenen garrantzia erakutsi dute (Ryser, 2001; Gurr, 2000).
‎Elikagai industriak trazabilitate sistema eraginkor bat ezartzeko erantzukizuna dauka, zeinak elikadura kate osoan zehar produktuaren jarraipena ahalbidetuko duen (lehengaietatik eta ontzietatik azken). Horretarako garrantzi handia dauka lotearen definizioak; izan ere, krisi egoera batean bilatu eta/ edo merkatutik erretiratu den produktu kopuruarekin harreman zuzena dauka. Lote bat baldintza berdinen pean ekoitzi diren produktuek osatzen dute eta ekoizleak definituko du zenbat alek osatuko duten.
2014
‎Katuka ibiltzearen aroan garuneko bi hemisferioak modu koordinatuan lanean hasten dira. Koordinazio horrek garrantzi handia du lekuarekin eta denborarekin erlazionatutako arazoak saihesteko, batez ere, irakurketaren ikaskuntza garaian. Beraz, katuka ibiltzeak dislexia eta idazketa bezalako arazoak prebenitu ditzake.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia