2000
|
|
Testuinguru
|
horretan
Euskal Herriko balizko ikus entzunezko eremuaren etorkizuna, interes sozialak babestuko dituen arauketa sendoak, gizarte ekimenak etaenpresa txikiak sustatuko dituzten baliabideak eta plangintzak antolatzean datza. Baitahemen aztertu ez den sektore publikoaren indartzean ere, dudarik gabe.
|
2002
|
|
Kontuan hartzekoa da Europako Batasuneko populazioaren %80hiriguneetan bizi dela. Konpromiso
|
hori
Euskal Herriko hainbat hirik beregain hartu dute. Horien artean hauexek daude:
|
|
Klaseez gain, Iruñean BarandiaranekEtniker taldeak sortu zituen, eta Unibertsitatearen barneko pertsonak baziren ere, talde haietako gehienak kanpoko ikertzaileak ziren. Lan
|
hori
Euskal Herriko AtlasEtnografikoaren hazia izango zen. 1964 urtean Ana Echaide heldu zen euskarazkoklaseetara, hastapena emanez.
|
|
zailtasunak izaten dira irakasleakaurkitzeko zenbait jakintza esparrutan. Baina bestetik, irakasleen formaziorakoplan osoak. behar dira, eta nik ez dut uste
|
hori
Euskal Herriko Unibertsitatearidagokionik bakarrik. Instituzio politikoetatik bideratu litzatekeen formazio plan orokorra falta da hemen.
|
|
esaten ez badugu, zeinek esango du. Euskaraz ikasteak leialtasunaren araberako hautu hutsala izan behar ote du? Nolaeraikiko dugu euskal ezer,
|
horrek
Euskal Herriko gizartean islarik ez badu?
|
2007
|
|
Baina beste horrenbeste bihurtu da iaerdaraz bakarrik bizi den abertzalearekin:
|
horrek
Euskal Herri bakar, aske etaindependentea nahi du, baina ulergaitza egiten zaio eraikuntza horretan aplikatubehar den estrategia, gure egoeran, ezin dela lurraldetasunaren eta subjektunazionalaren elementuetara murriztu. Diskurtso eta jokabide abertzalea, oro har, errealitatea euskalduntasunetik bizi ez duen jendearen esku dagoenez, diskurtsoabstraktua da zeharo, eskubide politiko juridiko formalen logikan barneratuta bizidelako gehienbat.
|
2009
|
|
Lurraldetasunari dagokionez, euskarazko hedabide batean ari bagara etahedabide
|
horrek
Euskal Herri osoan baditu irakurleak eta entzuleak, adi adi jokatubeharra dago terminologiarekin, lurralde guztietako irakurleentzako modukoinformazioa emateko. Tratamendu bera eman behar diegu, adibidez, Frantziari etaEspainiari, kontzepzioz Euskal Herri osoko egunkaria baikara, irakurleak Bilbonbezala Baionan ere baditugu-eta.
|
2012
|
|
Lurralde banaketa
|
horretan
Euskal Herri osoa dago. Oso oinarrizko banaketada, bai, baina balio du Euskal Herriko mapa datuez hornitzeko.
|
|
Euskadi Irratiak gaitzespen tonua indarkeriari buruzko berri gutxi batzuekin erabili duen bitartean, ETB1ek kirol albisteekin baino ez ditu aldeko eta aurkako jarrerak azaldu. Bi hedabide publikoen jarrera kritiko
|
hori
Euskal Herritik kanpo sortutako albisteetan gauzatu da. Berriak, ordea, jarrera kritikoagoa agertu du eta euskal kultura zein giza eskubideak defendatzeko (besteak beste, tortura gaitzesteko, emakumeen ikusgarritasuna aldarrikatzeko) erabili du.
|
2015
|
|
HS sistemen arkitekturaz at emaitzaren prozesaketa geratzen da; adibidez, bertsosorkuntza sistema baten kasuan, bertsoa kantatzea edo testu sinplifikatuen eta galderen kasuan, testuarenformatuaren zehaztapena da HStik kanpo geratzen dena. Gure helburua euskara automatikoki sortzeada eta lan
|
horretan
Euskal Herriko Unibertsitateko Ixa ikerketa taldean2 ari gara.
|
2017
|
|
Espainiar estatuan egiten den demokraziaren definizioak ez du tortura ezaren praktika bermatzen.
|
Horrek
Euskal Herrira ekarriko gaitu berriro, Euskal Herriko gatazkan agertu kasuak estuki lotuak baitira; bereziki,« inkomunikazioak» eta lege« antiterroristen» baitako kasu horiek tratatuak dira. Hemen, Euskal Herriaren irakurketa judizial eta politiko bat eginen da.
|