Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 37

2000
‎Hori akats izugarria izan zen. Horrek euskal gizartea zatitu zuen, baita bakea ahalbidetzeko prozesuaren disenuan demokrata guztion eragotzi ere. Gertatu zena gertatu ostean, nire sentsazioa da ETA ez zela sekulan su etenean izan.
2002
‎Galdera ez da klabe nazionalistan egin behar, ezta ez nazionalistan ere, klabe demokratikoan baizik. Kontsulta baten ostean ezin da galtzailerik eta irabazlerik izan, kontsulta horretatik euskal gizartearen sentipen orokorra atera behar da. Beraz, nik euskal politika auzitan jartzen duen galdera hau egingo nuke:
‎Gure edo bakoitzaren unibertsitatearen hizkuntza politika hamarminututan aurkeztea eskatu digute saio honetakooi. Hortaz, Euskal HerrikoUnibertsitatean gauza jakina da, eta zuen artean gehienok badakizue hori?, Euskal Herriko Unibertsitatearen hizkuntza politika Euskal Herriko Unibertsitatearen izaerak berak markatzen duela, hau da, unibertsitate publikoa izateak, eta, beraz, unibertsitate horrek euskal gizartearena eta euskal gizartearentzakoa izanbehar duela. Euskal gizartearen unibertsitate publikoa izanda, bada, Euskal HerrikoUnibertsitateak elebiduna izan behar du, gizarteak bezala, eta elebitasunean dagoEuskal Heniko Uniberlsilateuren helburua eta hizkuntza eredua.
2004
‎Itun politiko berri bat da euskal gizartea eta Espainiako Estatuaren arteko harremana finkatzeko. Itun politiko horretan euskal gizarteari bere erabakiak hartzeko gaitasuna aitortzen zaio. Hori da proiektu horren berezitasunik garrantzitsuena.
‎M. GARITANO. Ibarretxe Planaren edukia zuk diozuna bada, eta kontuan hartuta Ibarretxek eta Jaurlaritzak proposamen hori euskal gizartera zabaltzeko dituen bitartekoak, ez du zuk azaldu duzun bezain garbi eta sintetikoki formulatu.
‎EAJko EBBko presidenteak nabarmendu duenez," eskolan euskaraz, gurasoekin gaztelaniaz eta lagunekin berdin berdin hizkuntza zein bestean duten ume horiek arazorik ez dute eguneroko elkarbizitzan". Horrek euskal gizartean" dramarik edota gatazkarik" ez duela suposatzen aipatu zuen Imazek, bere alderdia gizarte elebidunaren alde dagoela adieraztearekin batera. " Gure hizkuntzak euskara eta gaztelania dira.
2007
‎Prestige ren hondamendia zela-eta eman zen mobilizazioaren testuinguruari dagokionez, esan bezala, garai horretan euskal gizartean Espainiako Gobernuarekiko jarrera kritikoek topatu ahal zuten aukera politikoen egiturari so egitea ezinbestekoa suertatu zaigu, gizarte mobilizazio gradu altua ulertu ahal izateko.
2008
‎Beraz, babesa oinarri hartuta, Ibarretxek zuzentzen duen Jaurlaritzak edo beste edozeinek, euskal kirolariei egin diezaieketen ongietorri harreraren aurka ezin naiz egon; alderantziz, uste dut kirolari guztientzat babesa jasotzea oso garrantzitsua dela, batik bat, babes hori, konpromisoarekin bat eginez badoa. Baina babes hori aitzakia hartuta Ibarretxek egin dituen adierazpen publikoen aurka bai banago, esandakoaren zati bat behintzat ez delako egia eta, gainera, errealitatearen aurrean, horrek euskal gizartea nahasi dezakeelako. Euskal kirolariek egindakoa Ibarretxek goraipatzea eta heroiak bezala tratatzea, hori ongi dago baina ez zait zilegi iruditzen, kirolari horiek Pekingo Paralinpiar Jokoetan Euskal Herria ordezkatu dutela esatea, hori ez delako egia, euskal kirolariak izan arren, oraindik, tamalez, Espainia eta Frantzia ordezkatuz lehiatu direlako.
2009
‎Buruzagi jeltzaleak nabarmendu du Lopezen hautagaitza 25 legebiltzarkidek babestu dutela, eta inbestidura ostean ere babes berbera izaten jarraituko duela gobernuak. Hala, uste du laster asko PSEren gobernuaren ahultasuna agerian geratuko dela, eta hori euskal gizartearen kalterako izango dela. PSEk eta PPk lortutako akordioak gobernagarritasunari erantzun beharrean, Estatu estrategia bati erantzuten diola gaitzetsi du.
‎3 ETAri behin betiko eta berehala desagertzeko eskakizuna helarazi nahi diogu, era horretan euskal gizartearen erabateko gehiengoaren borondatea errespetatuz.
‎Geroztik gauzak lasaitu direla uste du. Horregatik euskal gizartearen parte hartze gehiago eskatu du jeltzaleak. Gehiengoa erabakitzeko eskubidearen alde dago, baina hori gauzatzeko oinarri sozial konprometitu bat behar dugu.
‎Egin dugun bidea eredugarritzat hartu eta aztertzen dute mundu zabaleko toki askotan. Harrokeriarik gabe, baina harrotasunez aitortu eta onartu behar diogu hori euskal gizarte osoari, etorkizunean ditugun erronkei ilusioz eta indartsu aurre egin diezaiegun.
‎Nolanahi ere, azken bi mendeetan, XIX.ean eta XX.eko lehen zazpi hamarkadetan gertaturiko gorabehera politiko eta sozial garrantzitsuenek euskararen ahulezia areagotu zuten etengabe. Aski dugu jada aipatuak ditugun gertakariak gogora ekartzea, hots, autogobernuaren galera, Espainia estatu nazio gisa hizkuntza bakar bat zurkaitz gisa hartu eta gainerakoak baztertuz eraikitzea eta antolatzea, industrializazioarekin batera gertaturiko egitura sozio demografikoaren aldaketa, eta testuinguru horretan euskal gizarteko eliteek euskararekiko izan zuten axolagabekeria.
‎Kirolaren euforia bizi dugu. Eta euforia horrek euskal gizartean, nagusiki zenbait gazteren artean, indar aparta hartu du.
2010
‎Hauteskundeetan egotearena edo legeztatzearena ez da ezker abertzalearen ardura soila, ardura orokorragoa da. Egia da ondorioak bete betean ezker abertzaleak pairatzen dituela, baina egia da errealitate horrek euskal gizartea bere osotasunean hartzen duela, are gehiago, harrapatzen duela, eta euskal gizartea egoera antidemokratikoaren espiralean mantendu nahi duela. Beraz, hortik ateratzea behar orokorra da.
‎Zerk ahalbidetzen du Estatuaren ikuspegi zentralista, elebakar eta uniforme bera oinarri oinarrian partekatzea ez bada desberdintasun guztien gainetik zein azpitik Madrilen aurkari gogor diren bi alderdi Euskadin elkarren arrimuan aritzea? Izan ere, ikuspegi hori izan zen, nire ustez, duela urte bat pasatxo PSE EE eta PP alderdien arteko akordioa harilkatu zuena, akordio horrek euskal gizartean sortzen duen errefusa Estatuko eta EAEko pisuzko hedabide batzuen erabateko hauspo emate eta sostenguarekin ainguratzen saiatzen diren bitartean.
‎...antolaketa sozialaren paradigma gisan, ez da onargarria; ez bakarrik erreala ez delako, baizik eta, gainera, ez delako hori herritar gehienen gogoa. paradigma berria eleaniztasunaren kudeaketa demokratiko eta iraunkorrarena da, nire iritzian bederen. egitatez edo omisioz hizkuntza hegemonikoen ikuspegia sustatzen dutenek, onartu beharra dute elebakartasunaren ikuspegia zaharkitua dagoela, ez dela hori euskal gizarteak nahi duena eta, beraz, ez duela balio etorkizunean euskal gizarte kohesionatua eraikitzeko. hortaz, onartu beharra dute euskarari leku" behar bestekoa" eta oparoa egitea dagokiela, ez inoren eta ezeren kaltean, bizikidetzaren mesedean baizik. euskarak, normaltasunez garatuko bada, arnasgune funtzionalak eta geografikoak behar ditu, gehien erabilitako hizkuntza izango de...
‎Horren harira, Gernikako Estatutuaren garapena EAJren azken 31 urteetako aldarrikapen sendoa izan dela esan du, izan ere, garapen horrek euskal gizartearen ongizateari egingo dio mesede. Gainera, eredu berriak bilatzen ari omen dira Gizarte Segurantzaren alorrean.
‎bake prozesu baten alde lan egin nahi du modu eraginkorrean, azkenean elkarrizketaren bidez indarkeria amaitu dadin betiko. Alderdi politiko guztien artean normalizazio akordioa lortzea nahi dugu; eta horretarako, modu eragingarrian lan egin nahi dugu, ondoren akordio hori euskal gizarteak berretsi dezan kontsulta demokratiko baten bidez. Eta, jakina, ildo beretik jarraituta orain arteko bideari ekin nahi diogu, Euskadi gizarte eredugarria izan dadin, gizarte solidarioa, orekatua eta bateratua izateko arlo guztietan: ekonomian, kulturan, eta gizarte arloan ere bai.
‎Eta bide hori euskal gizarteak bermatu du
2011
‎Gatazka behin betiko eta modu iraunkorrean gainditzeko elkarrizketa eta negoziazio prozesu bat sustatu dugu. Prozesu horrek euskal gizarte osoa barne hartuko duen akordio demokratiko bat bilatuko du, eta akordio horren oinarrian egongo dira euskal nazioaren aitortza zein bere etorkizuna, indarrean dagoen egoera juridiko politikotik abiatuta, modu aske eta demokratikoan erabakitzeko eskubide zilegia.. Euskal Herria eskubide demokratiko nazionalak dituen nazio gisa aitortua izateko eskakizuna eta aldarrikapena.?
‎Arrakasta hori da Bateragune auzian zigortu nahi dena. Horregatik euskal gizartean ez dago auzi hau defenda dezakeen pertsona kabalik. Edo bai, hobeto esanda, badira Laura Garrido eta gisako popularrak, eta bestelako agindurik jaso arte horixe egingo dute, baina jakinik fitxa mugitzeko ordua ere gero eta gertuago dutela, udazken edo udaberriko kontua dela; beren polizi eraginkortasunean gogorturik, agian oraindik ohartu gabe dagoeneko Auzitegi Nazionaleko kaiolatik Arnaldo Otegi eta Rafa Diez bilakatu direla beren bizkartzainik eraginkorrenak.
‎Inkultura politiko hori euskal gizartearen alor guztietara iristen da.
2012
‎Bada, bai. Ez dut uste EH Bilduk errespetua dionik aniztasunari, eta hori euskal gizartean kontu handiz landu behar den ezaugarria da.
‎" Ikasleek gugan jarri duten konfiantza nabarmendu nahi nuke. Eskainitako plazen %98 bete dira eta datu horrek euskal gizarteak bere unibertsitatearengan duen konfiantza erakusten du. Eskaria eta eskaintza bat datoz.
‎Are gehiago, ETBren gaztelaniarekiko mendekotasun horrek euskal gizartea islatzeari bizkarra eman diola deritzote. Horrenbestez, Euskal Telebistak eta ETB1ek, bereziki, identitatean" pot" egin izana leporatu diote.
2013
‎emandako hitza konplitu du. Askok txalotu dute erabaki hori euskal gizartean, Europan eta mundu guztian. Kaiolan zegoen bakearen usoa bere hegalak luzatzen hasi zen, denok so geundelarik ea haize onik izanen zuen.
‎Miquèl Ruqueten arabera, Euskal Herriko populazioa ez zen bero gerlan parte hartzeko, eta ez zeukan frantses nazioarenganako atxikimendu handirik. Eskualduna astekariaren azterketaren helburua ez da euskal gizarteak zinez zer pentsatzen zuten jakitea, baizik eta astekari horrek euskal gizarteari zer mezu zabaltzen zion argitzea, sarrera nagusian esplikatu dugun bezala. Baina argi da berezitasun zerbait bazela Euskal Herrian, eta berezitasun hori islatzen zela Eskualduna n ere.
2015
‎Ortiz Osés en teoriak bi ezaugarri ditu: mundu erlijioso sinbolikoaz eta horrek euskal gizartean daukan eraginaz dihardu. Aranaren ekarpena, ordea, mundu erlijioso sinbolikora mugatzen da, eta Díez eta besterena, gizarterako eraginera.
2018
‎etorkinen zein harrera gizartearen aldetik. Norabide horretan euskal gizarteak ahalegin bat egin ezean, gogo gutxi piztuko zaie etorkinei ere gure hizEuskararen biziberritzea, eleaniztasunaren garaiko erronka – Iñaki Mart� nez de Luna
2020
‎Bere hitzak aldatuz: " Nik, autokritika zuzen eta zintzoaren bidean, oinaze eta giza kalte guztiak onartzeaz gain, erantsi behar dut Estatuaren aurka izandako enfrentamendu militarra armak hartutako herritar talde baten eta estatu bati dagozkion segurtasun indar batzuen eta armada baten arteko enfrentamendu zeharo desorekatu horretan euskal gizartearen baitako konfrontazio bilakatzeko urratsak herri ordezkariak mehatxupean izatea eta hiltzea, aurrez aurreko elkarretaratzeak, konfrontazio giroa euskal gizartearen eremu guztietara eramatea... akats estrategiko latzak izan zirela. Gizartea zatituta egotea okerra da beti, baina aurrez aurre bi zatitan hautsita egotea konpondu ezineko akats politiko larria da.
2021
‎Horregatik," natural" hitza entzutean, nozio horren atzean dagoenak pizten digu interesa. Kasu honetan, nozio horrek euskal gizarteak euskararen egoera hobetzeko azken hamarkadetan egindako lana ezkutatzen du. Hori uste dugu.
‎" ETAk su etenaren bere planteamendua berritzen du, baldin eta Estatu espainiarrak Euskal Herriari bere osotasunean dagokion autodeterminazioeskubidea onartzen badu, eta eztabaida demokratikoaren emaitza zorrotz errespetatuko dela bermatzen badu; eztabaida hori euskal gizartean gertatzen ari da dagoeneko". 20
‎Hori akats izugarria izan zen. Horrek euskal gizartea zatitu zuen, baita bakea ahalbidetzeko prozesuaren diseinuan demokrata guztion parte hartzea eragotzi ere". 12
2022
‎«Euskadik jada bizi izan zuen Espainiako Gobernuarekin konfrontazio bat Ibarretxe Planarekin». Eta nola ikusi zen bitartekaritza hori euskal gizartean. Rodriguezek uste du ez zela ulertu Urkulluk Kataluniako gatazkan izaniko rola, ez zuelako bat egiten Euskal Herrian pil pilean zeuden gaietan erakutsitako «lidergo apalarekin».
2023
‎arazoa ez da soilik nekez ezagutarazten dela eskolan, hedabideetan ala familietan euskal kulturaren ondarea, mendez mende eraiki den ezagutza metatua. Arazo nagusia da ondare hori euskal gizarteak izan dituen identitate eraikuntza, errepresentazio modu eta sailkatze moduengandik bereizita agertzen dela, zentzuz hustuta. Horregatik unibertsitatearen helburua euskal kulturgintzari dagokionez ez da soilik euskaraz egin izan den eta egiten den gaurko kulturari espazio akademikoa eskaintzea, baizik eta euskal gizartearen baitan dauden kultur dimentsio zabalaren baitako debateetan kokatzea.
‎" Publizitatea erosten duenak beti kalkulu bat egiten du. Eta, batetik, momentu horretan euskal gizartea solidarizatu egin zen Egunero rekin. Eta, bestetik, oso tirada handia zuen.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia