Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 50

2000
‎Irrati komertzialetan jazo zen praktika horretatik ikasiz eta esperientzia hori informazioaren alorrera eraman zitekeela konbentziturik, albistea jainko bakartzat duten irrati estazioak sortu dira. Programazio arduradunek informazio unitateen maiztasuna, iraupena, egokitasuna eta kadentzia atondu beharrean dira irrati formula honetan; hau da, erabaki egin behar dute erreportaiak, kronikak, albiste trinkotuak eta gainerako informazio generoak noiz sartu programazioan, informazio jario hori entzuleen entzuketa ohiturei eta entzuleen bizi ekanduei egokituz. Formula arrakastatsua lortu behar da, soziologoek emandako datuetan oinarrituz.
‎Dena den, erronka heltzear dago, III. milurtekoaren lehen urteak irrati digitalarenak izango baitira. Ziur aski, erronka horretan entzuleen interesekoak diren eskaintza programatikoen aniztea eta edukien hobetzea izango dira abiaburuak.
‎Informazio irratiari gagozkiola, ezin utz daiteke aipatzeke 1987 urtera arte France Inforen (informazioa 24 orduz) gaur egungo programa edo kanalaren funtzioa Radio 7 izenekoak betetzen zuela, nahiz eta azken irrati hau desberdin xamarra zen (gazteentzako informazio erabilgarriak emateaz batera, 24 orduz musika uhinetaratzen zuen; rock moldea batez ere). Formula aldatu nahian, Roland Faure-k, Radio France ko presidente zuzendariak, Radio 7 itxi eta Radio France Info abiarazi zuen 1980ko hamarkadaren amaieran, informazioan oinarritutako irrati mota horrek entzuleen irritsak eta gustuak irabaz zitzan. Oraindik, tamalez, euskarazko irratien panoraman ez dugu horrelako irratirik, nahiz eta informazioan soilik oinarritutako irratiek Katalunian, Frantzian eta Espainian nahiko entzule eta arrakasta lortu duten.
‎Azterketa horretan entzulearen soslai psikologiko eta soziologikoa, bere egoera biosoziala, bere giroko zirkunstantziak eta bere estimuluak agertu behar dira. Beraz, aldaki edo bariante guztien eskematizazioa egin behar dugu, entzuleriaren nahiei buruz nolabaiteko ideia edukitzeko.
2001
‎Ikusgarritasunak atentatuen gizarte anplifikazioa eragiten duten alarma erreakzio bortitzak sorrarazten ditu 11 Anplifikazio hori entzule ikuslegoen erreklamoa da ikuskizun beraren eta antzekoen errepika saioei begira. Arrazoiaren aldeko dei ororen ordea hartzen dute sinboloaren erakarriak, nekrofiliak, morboak eta erakarriaren eta arbuioaren arteko joko psikotikoak.
2002
‎Bizkaiko hiriburukoa, Radio Juventud de Bilbao izenekoa, berriz, urtebete beranduago hasi zen emititzen. Nerbioi ibaiaren ezkerraldeko herrietan biltzen ziren emisora horren entzule gehienak, eta kirol informazioak oso garrantzi handia zuen programazioan. Informazio lokala ere eskaintzen zuen, eta albistegi propioak egiten zituen, nahiz eta RNEren informazio buletinak eman behar zituen derrigorrez.
2003
‎Finaleko bertsolaririk zaharrenak 28 urte ditu, eta Txapelketan parte hartu duen zaharrena ez da 40ra heldu oraindik. Horri entzulearen erantzuna ere gehitu behar zaio. Gazte asko mugitu dituzte finalaurreek, eskualdeko txapelketek zein finalak berak.
2004
‎Baina irrati hori" saneatu" nahi duten horiek jakin behar lukete Laxaro kentzean sekulako kaltea egin diotela Herri Irratiaren marka irudiari ere, euskal kutsuan eta sinesgarritasunean. Irrati alternatiboa izan nahi hori are erdaldunago izatean badatza, jakin bezate estrategia horrek entzuleak eman baino kendu gehiago egingo diela seguruena. Bat behintzat galdu dute, eta ez dut uste euskaltzaleen artean bakarra izango naizenik.
2005
‎Idazle eta irakasle batzuen iritzi adierazkorrak ekarri ditugu, ahozkotasuna zein alboratuta dagoen ikusteko kazetarien artean. Horren ondoren, zuzena da euskarak komunikaziorako balio ez izatea, euskara hori entzulearen belarrira egiten ez delako.
2006
‎eta abar. Batzuetan haserretu egiten nintzen, baina hori entzuleek oso gaizki hartzen zuten, eta kantari lagun batzuek ere bai. Beraz, egun batean pentsatu nuen:
2007
‎Igorritako mezua nahitaez ez da hitzezkoa izango, komunikazio teknika guztiak eta arte adierazpen guztiak barruan baitaude, betiere, adierazi nahi dena mezu bat, ideia bat, iritzi bat, etab. bada. Horren bidez, babestu egiten dira komunikazio jarduera bakarra (mintzaldia, hitzaldia, etab.) zein hori entzule gutxi batzuei edo gehiagori zabaltzea edozein erreprodukzio teknika erabiliz, adierazpen askatasuna egikaritzen duenaren eta komunikazioaren hartzaile direnen artean zuzeneko lotura egon zein ez. Jarduera horrek askea izan behar du; horrenbestez, ezin da aurretiazko murrizketarik egon, ez botere publikoen aldetik, hori zentsura mota bat izango litzateke, eta hori EKren 20.2 artikuluak debekatzen du?, ez pertsona pribatuen aldetik (salbu eta aldi berean beste eskubide batzuk modu legitimoan egikaritzen direnean, eta eskubide horiek adierazpen askatasunaren muga direnean.
‎Esan behar duzu ezen, hala ere, horrek ez duela esan nahi zurea ez denik aurkez litekeen aterabiderik onena. Gogoratu hori entzuleei. Eta esan egiten zaizkizun kritikak hor daudela, baina,, zer da hobe?
‎Hitz batean nik bildua dudan munduaren ezagutza edo irudia, enea soil da: hitz hori entzuleari esaten badiot, hotsak ez dio trasmititzen nire (munduaren) irudia, baizik eta eragiten dio kilikadura bat, piz dezan gogoan, berak hots horrekin josten duen bere irudia; eta (esangura «berdinean») erantzuten didalarik, egokitasuna berretsia da ene irudiarena berearekin (hein batean). Monologoan pentsamendu/ ideia subjektibo hutsa zena, ene mihian hots artikulatu bihurturik, lagun hurkoarengandik ulertua eta onartua izan den hots/ ideia bezala itzultzen zait, hau da, egiaztatua, objektibatua.
2008
‎Garaiko musikagileak ez bezala, publikoarengana iristea zuen helburu Puccinik, eta originaltasunaren bidez lortzen zuen hori. Gustukoa zuten hori entzuleek; ez, ordea, kritikariek. Haiek musika komertziala egiten zuela esaten zuten.
2009
‎Hala, gaztelaniaz" Erase una vez", ingelesez" Once upon a time", alemanez" Es war einmal". Zer dakarkio gogora esaldi horrek entzuleari. Ez dago une edo garai jakin bat, ez dago leku zehatzik, abstrakzio horrek bide ematen du kontatuko diren gertaera miresgarriak gertatzeko.
‎podcast a. Sistema horrek entzulearen esku uzten du edukiak nahierara hautatzea, streaming bidez entzuteko. Imagen:
‎Zubi metaforiko bat. Hori gertatzen ez bada ez da gertatzen behar den hori, magia edo dena delako hori, komunikazio hori entzulearen eta norberaren artean?. Elkarrek Donostian duen estudioan grabatu ditu kantuak, eta Amezketan (Gipuzkoa) egin ditu nahasketak.
‎Gauzak zer diren, ordea: Serratek idatzi eta kantatu zuen, gaztelaniaz, hizkuntza horretako entzuleen artean oihartzun handiagoa izan zezakeela pentsatuta beharbada, katalanek historian zehar eginiko mila urteko bidea hobekien azaltzen duen kanta.
‎Luzeegia egin zen. Egia da tartean misteriozko nobelagintzaz eta krimenei buruzko ikerketaz ere hitz egin zuela, eta horrek entzuleen jakin mina pixka bat argitu zuela. Fedeaz ere mintzatu zen.
2010
‎Baina agian entzule batzuk irabaziko ditugu, egiten duguna hobea delako pentsatzen dutelako. Beste planteamendu bat izango dugu, eta baliteke horrek entzuleak erakartzea. Ni disfrutatzera nator, eta aukera bat izan daiteke SER entzat kirol talde berri bat egiteko.
‎Amaraunean leihoa ireki nahi diegu entzuleei. Horretarako Entzulearen Amarauna sekzioa izango dugu programan.
‎Hala ere, itxurak itxura, asko dira 1 pertsonaren markarekin hasten diren sermoiak. Praktikan, funtzio estrategiko batzuk dakartza rol honek, hara hor, gai jakin batzuei lehentasuna ematea, hizketarako gai jakinak hautatzea, eta horren arabera entzulea, beti ere nolabait derrigortuz posizio batzuk onartzera:
‎Era berean, Valentziako Erkidegoko Pertsona Gorren Federazioak (FESORD CV) zeinu hizkuntzan eta gor komunitatean oinarrizko prestakuntza eskatzen die boluntario izan nahi dutenei, “beren lana modu zuzenean eta guztiontzat ahalik eta modurik egokienean garatzeko”. Boluntarioak izan daitezke, bai pertsona gorrak, bai prestakuntza horren entzuleak.
2011
‎Horretarako, ezinbestekoa da bidaia hori lehenik guk egitea. Gustatuko litzaiguke sentsazio hori entzuleekin konpartitzea, beraiek ere gure musika entzutean zerbait berezia senti dezaten. Eta horien artean, badira dantzarako aproposak ere izan daitezkeen kantak.
‎Banekien irakurleekin solasaldiak antolatuko zizkidatela eta, edozein galdera egiten zidatelarik ere, nik beste zer edo zerekin erantzungo niela, halakoxea bainaiz jendaurrean urduri jartzen naizenean. Banekien neure buruaz hitz egiten hasiko nintzaiela eta edonor lotsarazteko moduan hitz egingo nuela gainera, isildu beharreko hainbat gauza agertuz eta neure mania nagusien kontaduria eginez, horrek entzuleei grazia egingo zielakoan. Denak isilik eta deseroso zeudela oharturik ere, banekien ez nuela hitz jarioa moztuko eta ataka gaizto horretatik aurkezleak berak edo editoreak aterako ninduela bromaren batekin.
‎Errituan parte hartzeak lurraldearen egokitasun sentimendua dramatizatzen du, konpromiso politiko, kultural eta identitarioaren neurrian. Marijes izatea, gernikar izatea bezala ulertzen baitute errituan parte hartzen duten aktoreek, eta identitate kontzientzia hori entzulearengana zabaltzen da, hau da, Gabon aurreko gauetan abeslarien etorrera itxaroten dugun guztiongana. Taldearen bakarlari batek dioen bezala, Marijesiak ez dira soilik gauez abesten dutenak, baizik eta entzuten dutenak ere.
‎Oso giro makurra zegoen, eta kantaldiak aitzakia bat ziren kontsignak eta esloganak oihukatzeko," Gora Euskadi askatuta"," Gora Euskadi sozialista". Batzuetan haserretu egiten nintzen, baina hori entzuleek oso gaizki hartzen zuten, eta kantari lagun batzuek ere bai. Beraz, egun batean pentsatu nuen:
‎97. " Azkenaldi honetan hasia naiz gehiago gozatzen zuzenekoetan eta hori entzulerik bazela konturatu nintzenetik datorren zerbait da", Ordorikaren hitzak aipatutako erreportajean.
‎Lehenengoa, benetako musika berria," soinuen produkzio bideak eta konposizio prozeduren miaketaren gaineko adituen praxi" gisa baino ez da existitzen. Berehalako plazeraren bilaketa lekuz kanpo gera liteke modu horretan, bai behintzat indusketa lan hori entzule publikoari dagokionez.
2012
‎1936tik 1975erako krimenak ikertu lituzke. Azkar sortu du ezinegona horrek entzuleen artean. Hor sortu da lehen eztabaida bizia:
‎baina hala ere jardun itxuragabe horrek entzuleak ditu
‎Iritziak iritzi, bertan geundenon artean apika ezkorrena hizlaria bera izango zen eta horregatik entzuleetako zenbait nahiko lur jota joan zen egun hartan etxera. Hizlariak oso gora begiratzen du, euskara eta euskal kultura gaiak direla eta, eta jendea, entzuleetako batek esan zidan bezala, zapuztu egiten du.
2013
‎Eta, egia esan, kantu batzuk punk pop estilotik gertu daude, Shock Treatment edo Social Distortion en kantu batzuen antzera. Hori entzuleak esan du.
2014
‎Ederra dute, izan ere, oporrak amaitu berri, txapelketa prestatzean buru belarri murgildu behar dutenean. Hori entzuleek ere, nola edo hala, sumatzen dute.
2015
‎12.000 pertsona inguru. (...) Xiberoko Botzaren kasuan irrati horren entzuleak 9.000 pertsona inguru direla estima daiteke; entzule hauen %40 fidela da: 3.500 pertsona inguru.? 121
2017
‎Entzule lez 2000 bitarteko txapelketa bat aukeratzea ia ezinezko egiten zitzaidan, eta, kostata, azkenean, bi aukeratzea erabaki dut… Zergatik hautatu ditudan bi horiek? Beharbada, hamarkada horretan entzule moduan gehien sufriarazi eta gozarazi zidatenak direlako.
‎Dugun bakarra gure barnetasuna da eta gure hori ateratzeko eta argudiatzeko gaitasuna da. Eta gainera uzten dugu gure burua amildegira hurbiltzen, badakigulako amildegi horretan bi gauza gertatuko direla, sortu egingo dugula, eta gainera amildegi horretan entzuleak ere emozioa sentitzen duela gurekin batera. Hori da.
‎Oraindik ere abesti horrek negarra eragiten dit kontzertuetan, benetan hunkitzen nau. Eta hori entzuleengan ere ikusten dut: badakite zer egiten ari naizen, eta haiek, ere, pareko sentimenduak dituzte.
‎Horren arrazoia honako hau da: pertsona batek baino gehiagok komunikatzen badute berri txarra, gerta daiteke kontraesanak sortzea eta horrek entzulea kaltetuko luke.
2018
‎Besteek nirekiko ordura arte eraikitako begirada erabat baldintza zezakeen eta ez zen hura horretarako eguna. Egun horretan entzuleek, epaileek, ni bertsolari gisa juzgatzea nahi nuen, bestelako distortsiorik gabe, gainerako zazpiak bezalaxe."
2019
‎1231 L. Dassance eta R. Lafonen sarrera ekitaldi horretako entzuleen artean, besteak beste, J. M. Barandiaran urgazlea egon zen, baina aktak ez du batzartuen artean zerrendatzen (Barandiaran 2009: 775).
2020
‎Osaba Silas gorputza tabako sororaino, zakurrak aurkitu zuen tokiraino eramanez... Pentsamendu horrek entzule guztiak ikaratu zituen. Baina haien aurpegietan ez zen inolako errukirik azaltzen.
‎2006an idatzi zuen: " Batzuetan haserretu egiten nintzen, baina hori entzuleek oso gaizki hartzen zuten, eta kantari lagun batzuek ere bai. Beraz, egun batean pentsatu nuen:
2021
‎Hiru epaimahaikideek aurkeztutako maketa guztietatik hiru aukeratu dituzte aurtengo finalerako; hautaketa horri entzuleek gehien bozkatutakoa gehitu behar zaio. Horrenbestez, lau dira finalean taularatuko diren hautagaiak.
‎Izan ere, euskal lan baten interpretaziorik onenaren Eusko Jaurlaritzaren saria ere Madrilgo abesbatzak irabazi du, Javier Bello Porturen Lastozko Zubiya lanarekin. Talde horrek entzuleen saria ere bereganatu du.
‎Ondoren, 18:00etan, Jose Ignazio Ansorena txistulari eta danbolin jotzailea eta Joserra Senperena pianista ariko dira udaletxeko batzar aretoan. Euskal danbolinaren aroak aurkeztuko dute, musika tresna hori entzuleei sakon erakusteko asmoz.
‎Saio erdian, eta flamenko mozorroz jantzita, gauza bera egin zuen Oihane Pereak, baina neska gazte euskaldunaren ikuspegia aditzera emateko. «Ihauterietan gaudela!», oihukatu zuen janzkera horrek entzuleen aurpegietan harridura islatu zuela ikusita.
‎Gazteek, adibidez, ez dakit telebista ikusten duten... Orain guk aukeratzen dugu zer eta noiz ikusi edo entzun nahi dugun eta horrek entzule edo ikusleari askatasuna ematen dio. Aldaketak ez ditu inoiz txarrerako ikusten, hobetu beharrekoak beti daude, baina aldaketak beharrezkoak dira.
2023
‎Gizarte harremanak eraikitzeko lan horretan entzuleengan eragitea ezinbestekoa zaigu. Beste era batez esanda, komunikazioa ekintza pertsuasiboa da eta elkarreragina komunikazioaren funtsezko alderdia (Apodaka, 2004:
‎Euskadi Irratia beti joan da gizartearekin batera, beti izan gara gizarteak esaten digun horren entzule, gizartearen tenperaturaren termometro. Garaian garaiko pentsamoldearen lekuko izan da Euskadi Irratia.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
hori 17 (0,11)
horrek 14 (0,09)
horretan 6 (0,04)
horren 4 (0,03)
Hori 2 (0,01)
horretako 2 (0,01)
Horretarako 1 (0,01)
Horri 1 (0,01)
horregatik 1 (0,01)
horren arabera 1 (0,01)
horri 1 (0,01)
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia