2007
|
|
Ikasgeletan irakasteko teknika, irakas estrategia desberdinak erabil daitezke, datu objektiboak lortu eta emaitzak alderatu. Esan gabe doa, irakasleak berak dira partaiderik funtsezkoenak ikasgela barruko ikerketa arlo
|
horri
ekiteko. Eta, gaur egun, sare telematikoak lagun, bidea erraztu egiten da hainbat ingurunetatik eskuratutako datuak elkarrekin jorratzeko.
|
2008
|
|
Bestalde, plana zehatza izanen bada, ezinbesteko da toki entitateen antolamendua eta funtzionamendua ezagutzea. Horiek horrela, lan honen helburua da plana diseinatzeko zenbait oinarri eskaintzea langintza
|
horri
ekin nahi diotenei. Gero eta erakunde gehiago ezarrita dituztela kalitatearen kudeaketarako sistemak eta horiek ere kontuan hartu dira.
|
|
Lan honen helburua da plana diseinatzeko zenbait oinarri eskaintzea langintza
|
horri
ekin nahi diotenei. Gero eta erakunde gehiago ezarrita dituztela kalitatearen kudeaketarako sistemak eta horiek ere kontuan hartu dira.
|
2010
|
|
Horretarako dauden arrazoiak ulergarriak izanagatik ere, erkidego euskaldun peto baten egoeraz eta bilakaeraren arriskuez jardutea —ez, lan eskerga eskatzen duten ia itzulezinezko egoerez—, estimatuko du irakurleak. Gainera, egileak erabat asmatu du, besteak beste, halako gune euskaldun baten egoeraren argi ilunez gogoeta emankor
|
horri
ekin dionean; izan ere, zonalde euskaldunek euskara biziberritzeko berezko abiapuntua izan lukete, dinamika berreskuratzailea auzo lur eta ukipen gizataldeetara ondoren heda dadin. Horregatik, euskararen babesgune horien hurbilpen sakon, aberats eta zehatzari —Anauten lana den bezalakoa— eman zaion opariari guztiz egoki dela deritzogu.
|
|
EHUko irakaslea eta Soziolinguistika Klusterreko kidea helbide elektronikoa: ...egiten ari dena, horretarako prozesu planifikatuak erabiliz. bide honi ekin zioten aurreneko erakundeak 1990eko hamarkadaren hasieran abiatu ziren, zenbait enpresatako arduradun eta langileen ekimenez, eusko Jaurlaritzaren laguntza instituzionalarekin, aholkularitzen laguntza teknikoarekin eta gizarte mugimendu eta sindikatuen bultzadarekin. haiei jarraiki, gero eta gehiago izan dira geroztik bide
|
horri
ekin dioten erakundeak. urte guzti hauetan asko aurreratu da erakundeetan hizkuntzaren aldaketarako interbentzio programen diseinuen eta metodologien alorrean. erreferente teknikoak sortu dira, plangintzaren metodologiak sakondu dira, formazioa antolatu da eta materialak argitaratu dira. baina oraindik ugari dira antzematen diren hutsuneak eta gehiago sakondu beharreko aspektuak: filosofikoak, metodologikoak, teknikoak, gizakien eremukoak... bada, bereziki eta lan honen egilearen ustez, erakunde mailan normalkuntza prozesu bati ekiten zaion unean antzematen den hutsune handi bat:
|
2011
|
|
Nik uste euskal herrian soziolinguistikoki ez garela handinahiak izan. ez dugu handikeriazko menturak beroturik jardun. Aski ongi neurtua dugu geure hizkuntzaren ttipitasuna eta geure xedea ez dugu hizkuntza hipertrofiatuekin nazioarteko lehian ibiltzean paratu. orain eta hemen aski salbu gaude Mitxelenak ohartarazitako ghettoaren isolamendutik, baina oraindik ez dugu definitu ez adostu euskarari jarraitzea eta indarberritzea bermatuko dion hizkuntza elkarbizitza moldea. ez diezaiogun lan
|
horri
ekin ordea, hitz zaharrek zamaturik. hala egungo egoera azaltzeko nola gure premia soziolinguistikoak adierazteko diglosia ez bertze kontzeptu eta formulazio batzuetan sakontzea interesgarriagoa iruditzen zait, erronka berriek hitz berriak merezi dituzte eta. l
|
|
Hizkuntz eraldaketa prozesu bati ekin ahal izateko, motibazioren nahikotasun maila ezinbestekoa da. Aski motibaziorik ez badago, ez da prozesu
|
horri
ekiteko beharra sentituko, edota ez da eginkizun propiotzat hartuko, edota ez da ezer lor daitekeen konfiantzarik izango. Motibazioa prozesu osoaren abiapuntua da.
|
2012
|
|
Gaur egun teknologia berriek eskaintzen dituzten baliabideekin ez da zaila denok denon berri edukitzea. horretarako modu asko egon daitezke, sinpleagoak edo landuagoak: posta elektronikoan kultur taldeen sarea eratzea, kultur taldeen blog bat udalaren web orrian zintzilikatzea, kultur talde guztiak batuko dituen web orri bat sortzea... ohitura aldaketan dago gakoa. denon artean bidea adostu eta bide
|
horri
ekitean.
|
2016
|
|
Badugu elementurik aski, ordea, pausoz pauso horrelako zerbait eratzen hasteko. Lehen baino baliabide humano, ekonomiko, material eta organizatibo sendoagoak daude han hemen, gorago adierazi denez, pausoz pausoko langintza koordinatu
|
horri
ekiteko.
|
2017
|
|
5.2 Ikuspegi etno soziologikoa ikuspegi honek partikularraren eta orokorra denaren arteko tentsioa kontuan hartzen du (bertaux, 1997: 17). zenbait kasutan sakontzeak gertaeraren osotasuna argitzen laguntzen ahal digu. behinik behin, emaitzak orokortzeko asmo
|
horrekin
ekin diogu gure landa lanari. Mundu sozial baten logika eratortzea izan dugu xede, murgiltze ereduaren aldeko hautua egin duten guraso erdaldunena. hain zuzen, haien hautuaren zergatiak ulertu nahi baditugu, arreta haien mundu praktikoan jarri behar dugu:
|
2019
|
|
Jakintza eraginkorra nahi badugu, behin oinarri teorikoa jarrita, teorikoki definitu diren kontzeptu eta kategoriak operatibizatzea (errealitate enpirikoan neurgarri egitea) da hurrengo lana. Badaude, gutxienez, bi modu operatibizazio
|
horri
ekiteko: aurrera begirakoa eta atzera begirakoa. aukera bat da aztertu nahi den errealitatea hemendik aurrera neurtzeko tresneria metodologikoari buruz gogoeta egin eta ikergaia egoki aztertzeko tresnarik egokienak eta sendoenak diseinatzea.
|
|
" Jarrera instrumentala: hizkuntza edo aldaera zehatz hori hitz egiteak dakartzan onurak kontuan hartuz,
|
horren alde
ekiteko joera. Onura horiek ekonomikoak edota sozialak izan daitezke.
|
2020
|
|
Bide
|
horri
ekiten jarraitzeko, erakundeak jauzi egin luke kudeaketa estilo tradizionaletatik gestio eredu berritzaileagoetara. Jorratu beharreko lan ildo berrien artean, udalaren solaskideekiko harremanetan gizartearen kezkak borondatez sartzea legoke (De la Cuesta eta Cueto, 2017), hau da Gizarte Erantzukizun Korporatiboak (hemendik aurrera GEK) planteatzen dituen lan ereduei heltzea.
|
2022
|
|
komunikazio zirkuluak, hobetze taldeak, Euskara Batzordea, erabilera taldeak, talde naturalak, berariazko taldeak edo helburu jakin bat lortzekoak, mintzataldeak, ikastaldeak, laneko euskara, kanpo eta barne harremanak, zerbitzu eta lan hizkuntza..., eta geroago etorri ziren erabileran eragiteko modu berriak, adibidez, Aldahitz ikerketa eta Ulerrizketa metodologia... Nolako beharrak, halako baliabideak probatu eta ezarri ziren, eta bide
|
horri
ekin zioten lantegietan; pixkanaka, emaitza ikusgarriak lortu zituzten, euskarak eremu berriak eskuratu zituen eta handitzen joan zen euskararen erabilera eta presentzia, langileen partaidetzan oinarrituta, motibazioa landuta, Zuzendaritzaren inplikazioarekin, eta betiere euskaraz ez zekitenak ere aintzat hartuta eta bazterrean utzi gabe.
|
|
Jakina, ez litzateke gomendagarria izango zentzurik gabeko eta RSCaren kudeaketa sendorik gabeko enpresa batek bide
|
horri
ekitea, arriskua ekarriko bailuke.
|