Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 19

2002
‎(ii) Gaurko unibertsitate publikoen eredu tubularraekidinez, ikasketen eta titulazioen arteko arkitekturak malguagoa behar du izan, eta hori bultzatu beharra dago. Edozelan ere, arkitekturak maila bi ziurtatuko ditu titulazio guztietarako:
2003
‎irakasleen curriculum erako euskaraz argitaratzeak ematen zuen gainbalio eskasa, negatiboa ez zenean, eta aurreko urteetan UEUren liburuak argitaratzeko erabilitako bideetan (BB eta BV bankuak) ateak itxi izana. Denak ados zeuden liburugintzaren garrantziaz eta hori bultzatu beharraz. Horretarako, UEUk araudi propioa landu behar zuen, antzeko lanetan ari ziren erakundeekin (UZEI eta Elhuyar) koordinazio handiagoa behar zen eta erakunde publikoen laguntza eskuratu behar zen.
2004
‎Hori pozgarria da. Dudarik ez, euskara batua beste euskaldun guztiena bezala gurea ere bada, eta gizarte maila nagusietan eredu maila hori bultzatu behar dela nahi eta nahi ez. Orain, guk, hala ere, gureari estatus bat onartzeko beharra ikusten dugu, zuberotarrek ikus dezaketen bezala.
2007
‎Oso kezkatuta nago gaur egungo umeek ez dutelako guk ikasten genuen kultura bera ikasten. Hezkuntza, artisten jarduna eta hizkuntzarekin egindako lana da gure kulturaren giltza, eta hori bultzatu behar dugu.
‎Esaterako, irratian euren erara egiten dute lana, eta lan hori edo informaziohori partekatu egin behar dute telebistako eta Interneteko jendearekin. Komunikazio hori bultzatu behar dugu, beraz; hori da gure beste helburuetariko bat.
‎Eskolako eremuari dagokionez, beharrezkoa da BH heziketa metodo berezibatean oinarritzea. Metodo horrek bultzatu behar du irakasleak zein ikasleekikastea, ezagutzak sortzea eta beren heziketan parte hartzea (Lederach, 1984). Helburu hori lortzearren, ezinbestekoa da eskolek honako jarraibide hauek betetzea (EHBAK, 2001):
2008
‎Nik garraio publikoaren garrantzia azpimarratu nahi nuke. Eta beraz, hori bultzatu beharra. Trena bereziki.
‎Orain badirudi zer edo zer deskubritu behar dela, baina aspalditik ari dira artistak diziplinarteko lanak egiten. Hori bultzatu behar dela. Bultzatu behar dena artistak egiten duena da, eta aspalditik ematen da diziplinartekotasuna.
2010
‎ATEA taldeak, gainera, antolatzaileen artean inprimakiak banatu dituzte zezenketekin amaitzeko sinadurak lortzeko asmoz. Euskadin ere zezenketak lehenbailehen debekatu daitezen nahi dugu eta politikariek prozesu hori bultzatu behar dute.
2011
‎Bada momentua, denok konpromisoa hartzeko, orain arte hartzen genuen bezala, eta posible bada, gehiago, bi estatu mugiarazi behar ditugulako. Gure partetik, militante politikoak izanik, iruditzen zitzaigun bide hori bultzatu behar genuela. Momentuak eskatzen duelako denok gatazkaren konponbiderako norabide horretan konpromisoak hartzea eta aurrera joatea.Prozesu horretan giltza herritarrek dutela erraten da.ESPARZA.
‎Areago, Shin Chan, Son Goku eta halakoak lehenengo euskaraz ikusi dituztenez, arraro egiten zaie gero erdarazkoa. Pelikula arrakastatsuak erdaraz ikusi ohi dituzte lehenago, horregatik bultzatu behar da marrazki bizidunez gain gainerako ekoizpenak ere euskaraz gehiago eta lehenago ematea. Haurrak txikitatik marrazkiak euskaraz naturaltasun guztiz ikusten hasten dira eta horrek segida balu, naturaltasunez hartuko lukete lekukoa egungo eta etorkizuneko belaunaldi gazteek, baina ez dago nerabeentzako telesailik eta euskaraz, eta erdarara pasatzen dira.
‎Eta azkenean, pertsona horrek hori egin nahi baldin badu, nola zilegi den eta ez duen inoren kontra bekaturik horrekin egiten, ba, beno, errespetatuko dugu, ezta? Orain, gizarteak hori bultzatu behar du. Bai ala ez?
2012
‎Nazio eraikuntzan eta burujabetzan urrats berriak egiteko garaia da, sakoneko erabaki politikoak hartuz eta prozesu politiko eta sozial sendo bat garatuz, benetako aldaketak eragiteko aukerak edukitzeko. Bide hori bultzatu behar dugu, baita sindikalismotik ere, horrek eskatzen dituen eztabaidak eginez eta erabakiak hartuz. Langileak greba orokorrera deituko al dituzue?
‎Gazte askok amesten dute kanpora joatearekin, Europara edo Estatu Batuetara, han askoz hobeto bizi direlakoan. Amets hori izatea bakoitzaren eskubidea da, baina, nire ustez, guk ez dugu hori bultzatu behar. Euren herrian sinistu eta hango egoera aldatzen saiatu behar dute, etorkizun hobe baten alde.
‎Horregatik, haren egoerari eta beharrezko aurrerapenei buruz hausnartzen da. 2011n Boluntarioen Europako Urtea ospatu ondoren, “boluntarioek eskaintzen dituzten aukera guztiak” zabaltzeko eta lan altruista hori bultzatzeko behar den prestakuntza emateko apustuari eusten zaio.
2015
‎676. ELAk eta LABek batera egin zuten Ardanza planaren balorazioan ez zuten hark zituen hutsuneen aipamenik egin; nabarmendu zuten PPk, PSOEren babesarekin, ez zuela onartzen" estatutik inposatzen dena beste joko demokratikorik"; irizten zioten, haatik, bazegoela" euskal erabakigunearen inguruan bat egiteko aukera" eta dinamika hori bultzatu behar zela, PPren betoaren gainetik;" gehiengo sozial handiak" eskatzen zuen dinamika hori artikulatzeko" adore politikoa" galdatzen zuten," herriaren borondatearen errespetuaren eskaera erakunde eta jendartean" gauzatzeko;" inork ez du demokraziari bidea ixteko eskubiderik" esaldi potoloarekin bukatzen zen bi sindikatuen komunikatua....
2016
‎Hain zaila al da horrelakoetan autobus bereziak jartzea? Ez al genuke hori bultzatu behar denon segurtasunerako. Arduradunek zerbait egin dezatela, mesedez!
2022
‎Gizartea ez dugu aldatuko emakumeok ez bagaude erabakiak hartzen dien lekuetan. Hori bultzatu behar dugu. Mundua aldatzen da emakumeok egunero zerbait egiten badugu, bestela mundua ez da-eta aldatzen.
‎Gainera, sasoia bukatuta zegoen eta ez zeukan inongo kosturik hara joateak. Hori bultzatu behar dugu. Egin dugun lanaren onarpen bat jaso genuen.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia