Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 62

2001
‎Urte dezente joan dira Altzako Historia Mintegiak 1988an lehenengo «Altza, Hautsa kenduz» kaleratu zuenetik seigarren lan bilduma hau plazaratu duen arte. Nolanahi ere, guztietan, garai batean Gipuzkoako herri eta gaur egun Donostiako auzo den Altza horren bizimodu, historia, kultura, oroimen, eta pasadizoak islatzen dituzten idazlanak eta iragan hori bizi izan zutenen argazki hunkigarriak jaso ohi ditu «Hautsak kenduz»ek. Azkenengoan, besteak beste, hauexek hartu dute parte:
‎Literatura ez da, inondik ere, historiaren sukurtsala, historia ere asmazioa ez den neurri berean. Historiak gertatutakoaren egia aztertzea eta adierazteadu helburu; eta, neurriren batean, azterketa horretatik bizimoduaren eta giza harremanen legeen nondik norakoa deskribatzea.
‎«Beraz, historiak egia adieraztea eta aztertzea dauka helburu eta, neurrirenbatean, azterketa horretatik bizimoduaren eta giza harremanen legeak erabakitzea».
‎‘Eta sorterrira itzultzeko gogo hori erein zuen gugan, ’ jarraitu du Imanolek, ‘Orozkoko Itakara itzultzeko behar hori, eta edozein psikoanalistak esango lizuke hori bizimodu intrauterinoa errekuperatzeko gogoa dela... ’
2002
‎Galiziako Santiagok iragan mende erdialdera bizi zuen giro politiko eta soziala islatzen duen narrazio honen egokipena, Mendez Ferrin beraren emaztea den Moncha Fuentes Ariasek egina izan da. Garai hartan Santiagoko Unibertsitatean ikasten edota ikasgaiak ematen ari zirenak dira, gehienbat, nobela kolektibo honetako protagonistak, eta beraiekin batera, gerra ondoren latz hartan hiri galiziar horretan bizimodua ahal zuten eran ateratzen ahalegintzen ziren langile, eskale eta emagalduak, hala nola harropuzkeriaz beterik handik jaun eta jabe zebiltzan falangista, militar, ugazaba eta Elizako ordezkariak. Izan ere, 1936ko gerrak erabat bananduta utzi zuen biztanleria, eta nola ez, Santiagoko Unibertsitatean ere, frankistek fusilatu edo gartzelan sartutakoen seme alabek, frankista horien ondorengo zirenen alboan aritu beharra izan zuten.
2004
‎Bertatik bertako eragileak baititugu begien aurrean, gordin gordin eta bizi bizirik. Ez da bada harritzekoa gure oharmenaren joerak gertaera enpiriko mikroak hautematea lehen lehenik, horren araberako bizimodua daramagula uste izateko. Esan dezagun, ordea, berezko senaren joera izango litzatekeela hori:
‎Xede hizkuntzaren gizarte ezaugarri horrek, erabilera normaldu gabeko mintzaira izate horrek alegia, euskaldun berriaren jabekuntza bilakaera goitik behera baldintzatu du. Gizarte bizitzarako komunikazio beharrik sortarazten ez duen hizkuntzaren ikasbidea, horrenbestez, ikasketa formal eta akademikoaren ajeak jota dago, esparru horretatik kanpoko bizimoduan ikasleak ez duelako xede hizkuntza erabiltzeko beharrik sentitzen. Irakaslerik onena, berriz, beharra omen da horelakoetan:
‎Doñanako Estazio Biologikoko ikertzaile talde batek, Zientzia Ikerketen Kontseilu Goreneko (CSIC) kide denak, proiektu bat jarri du abian, eta, horri esker, nahi duen orok du benetako hontz bat babesteko aukera. “Apadrina tu Búho” programaren helburua espezie horren bizimoduaren hainbat alderdiri buruzko xehetasun gehiago jakitea da. Ekimen hori bultzatzeko, herri pertsonaiek eta ingurumenaren kontserbazioarekin sentsibilizatuta dauden guztiek aleak babesten dituzte.
‎Izokin ketuaren eta, oro har, kontsumitzeko prest dauden produktu landuen kontsumoa nabarmen handitu da. Kontsumitzaileen ohituren aldaketa hori bizimodu berriek, produktu horien eskaintza handiak eta merkatzeak eragin dute. Horren ondorioz, produktu mota horiei lotutako arriskuak areagotu egin dira, batez ere patogeno berriak izateari dagokionez.
2005
‎Familia horretan bizimodu latza zeramaten. Lehenengo egunean, aireportutik etorri eta galdetu egin zidaten zer nahi nuen afaltzeko.
‎Burgosen irakasle ikasketak egin zituen. Bro nkitis kronikoa zuen eta horrek bizimodua baldintzatu zion. Donostian, Oiartzunen, Bidanian, Amasan, Iturenen, Burgosen, Madrilen eta Lizarran bizi izan zen.
‎– Hori dun hori bizimodu mugitua!
2006
‎Baina ez pentsa harro harro esaten dudanik. Batzuetan pentsatu izan dut, horren bizimodu zuzena eta garbia eta... zertarako?
2007
‎1939ko abuztuaren 8ko Legea dela bide (aurreko legea aldatu eta Estatuko Administrazio Zentrala berrantolatzen zuen), estatuburuak izaera orokorreko arau juridikoak eman zitzakeen lege eta dekretu itxuran, baita Ministroen Kontseiluko aurretiazko eztabaidarik egon gabe ere, presako arrazoiek hala gomendatuz gero; estatuburuaren betebehar bakarra Ministroen Kontseiluari arauon berri ematea zen. Izatez, Francok araugintza ahal hori bizimodu osoan izan zuen. Ahal hori izateaz gain, estatuburua eta Gobernuko lehendakaria zen, 1973ko ekainaren 8ko Legea dela bide bi karguak pertsona desberdinek izatea ezarri zen arte.
2008
‎Nik esaten dut burbuila horretako bizimodua oso erraza dela. Madrilekoa, adibidez.
2009
‎Garapen iraunkorraren aldeko apustua egitea ez da Pasaiako kanpo portuari Eco port deitzea, edo diseinatzen diren plan guztien izenburuei" iraunkorra" eranstea. Apustu horrek bizimoduaren eredu aldaketa eskatzen du. Oso gaztetatik hasi behar da jendea iraunkortasunaren eskemetan hezten, esaterako garraio publikoaren alde eginez, produzitzen duguna baino askoz zabor gutxiago produzituz.
‎Azken agurrerako hildakoak prestatu ditu. Lanbide berri horrek bizimodu berri bati ekitea ahalbidetuko dio.
‎Josi Sierra galdakaoztarrak Galdutako Udabarria dokumentala aurkeztu du. Bertan Galdakaoko bonbardaketan hildako 14 lagunak eta garai horretako bizimodua gogora ekartzen ditu. Berarekin hitz egin dugu.
‎Dirua ongi etorri zitzaion eta hirurogeita hamar etxebizitza besterik ez ziren. Baina oraingoan kontua ez da hain erraza, urbanizazio horrek goitik behera aldatuko baitu herri txiki horren bizimodua. Udaleko alderdiak zatituta daude:
‎Lehenbizi jan, eta gero etzan. Hori bai hori bizimodua!
‎Horretarako, dieta mediterraneoaren egungo kontzeptua birformulatzen du, hilkortasuna eta erikortasuna murriztu ditzakeen elikadura eredu osasungarri gisa. Dieta mediterraneoaren kontzeptu berri hori bizimodu jasangarria da, eta tokiko baldintza zehatzen bidez adierazten da. Sortzaileek nabarmendu zuten.
‎106 min. Philippe Abrams Salon de Provence herriko posta zuzendaria da, eta Julierekin ezkonduta dago. Emazteak izaera depresiboa du, eta horrek bizimodua zaildu egingo dio Philipperi. Lan kontuak direla eta, iparraldeko herri batera bidaliko dute Philippe, Berguesera.
‎Urte hasieran Martinikan eta Guadalupen izandako protesten harira etorri da erabakia. Itsasoz haraindiko departamentuek jasaten duten garapen eza salatzeko hasi zituzten orduan protestak, izan ere, horrek bizimoduaren garestitzea eragin du. Guyana Frantseseko Eskualde Kontseiluko buru Antonio Karamen iritziz, gerta litekeen okerrena da egoerak bere horretan jarraitzea.
‎106 min. Philippe Abrams Salon de Provence herriko posta zuzendaria da, eta Julierekin ezkonduta dago. Emazteak izaera depresiboa du, eta horrek bizimodua zaildu egingo dio Philipperi. Lan kontuak direla eta, iparraldeko herri batera bidaliko dute Philippe, Berguesera.
‎Jake Sully da protagonista (Sam Worthington), gerrako aurrez aurreko borrokaldietan zauritutako soldadua, eta orain aulki gurpildunera kateatua. Nora ezean dago, eta horrek ez dio asko laguntzen bere egoera normalizatzen, baina Avatar programarako hautatuko du Grace Augustine doktoreak (Sigourney Weaver), eta horrek bizimodua erabat aldatuko dio. Hizkuntza eta kultura propioa duen navi arrazaren berri jakiten du orduan Sullyk; Polythemis planetan bizi diren izaki erraldoi eta urdin kolorekoak dira.
2010
‎zazpi herrialdeen azterketa Zazpi herrialdeen azterketaz ari garenean, “dieta mediterraneoa” kontzeptuaz ari gara. Dieta hori bizimodutzat hartzen da, eta ez dieta arau zurruntzat. Ikerketa epidemiologiko hori elikaduraren eta osasunaren arteko egungo harremanaren hazitzat hartzen da.
2011
‎Niretzat garrantzitsua izanik ere, ez zen gertakari hori luzapena eskatzeko erabili nuen arrazoi nagusia, idazle gisa bidea egiten hasteko antolatu nahi nuen bizimodu berria baizik. Dante Allighierik Beatrice hil eta berehala ez zuela beste emakumerik maitatuko erabaki zuen, eta maite hilaren omenez idatzi zuen Vita nuova. Geroztik idazle batek baino gehiagok erabili dute izenburu hori bizimodu aldaketa iragartzeko.
‎atsegin du nagusitasun sentsazio hori. Baten bati jarraitzen dionean, pertsona horren bizimoduan baimenik gabe sartzen da, arima lapurtzen dio nolabait; jakin dezake zer jaten duen, norekin hitz egiten duen, nori ematen dion musu, noiz egiten duen barre... Txikitan ere ikusezina izan nahi zuen, jende guztiarentzat desagertu, ezerezean galdu.
‎Berba horietako zenbait gaur egun ere bizirik daude, baina beste asko baztertu eta, haien ordez, bertako berriak sortu dituzte. Garbi geratu da berbeta pobrea, arlotea eta atzeratua ei den horrek bizimodu" berrira" egokitzeko daukan gaitasuna.
2012
‎Inoiz, torturatzailea identifikatu denean ere, ezin izan da jakin nolakoa den pertsona hori. Batetik, guk ez daukagu horretarako gaitasunik; bestetik, legez ere genuke pertsona horren bizimoduaren barruan sartu. Bidenabar, uste dut zuzena dela inoren bizimoduan ez sartzea.
‎Dislokazio soziokultural sakona ekarri ohi du sarri, dislokazio demografikoaz gainera, bizi izatera baserritik kalera jaiste horrek. Dislokazio soziokultural hori bizimodu arruntaren alor gehienetan gertatzen da gutxi asko: lanbidean, eguna eta astea partitzeko moduan, jan edanean, janzteko moduan, astialdiko jolas bideetan, hainbat uste sinesmenetan, jakite kontuan eta, oro har, mundu ikuskera osoan.
‎Egilea, idazle ospetsua baina idazten hasi baino lehen irakaskuntzan aritu izandakoa hogeita hamar urte luzez. Gizon horrek bizimodu latz eta xelebre samarra izan du, oso oso gogorra batzuetan, baina zortez eta umore handiz jakin izan du aurrera egiten. Bere izena Frank McCourt da eta duela urte batzuk mundu osoan egin zen ospetsu txikitako oroitzapenak liburuan idatzi zituenean.
2013
‎«Aurten nabarituko da gehien murrizketen eragina GGKE etan; batzuetan enplegua erregulatzeko espedienteak daude, eta beste batzuek itxi dute», azaldu du. Nolanahi ere, kezkagarriena egitasmoetan izango duen eragina dela zehaztu du, murrizketa ekonomiko hori bizimodu duin bat izateko baliabideen murrizketan islatuko baita egitasmoak egiten diren herrialdeetan.
‎Araibarrek apaizari esandakoa zuzentzera iritsiko da kontalaria asmo jakin batekin: argi eta garbi utzi zertan den une horretan bizimodu lizuna bertan behera lagatzearen gaia:
‎Erretzeari uzteak onurak ekartzen ditu epe labur, ertain eta luzera, ez bihotzarentzat bakarrik, osasunarentzat ere bai, eta minbiziak jota hiltzeko aukera gutxitzen du. Ildo horretan bizimoduan aldaketak egiteko jarraitutasun eta planifikazio handia behar denez, Hiperkolesterolemia Familiarra Fundazioak gidak jartzen ditu gaixoen eskura, errazago lortzeko.
2015
‎Kasik guk beste ordu ematen du hemen barruan, beti zelatan. Hori bizimodu miserablea, hori!
2016
‎«Noiz egingo dira horiek?» haur batzuek galdetzen diote horri, aitarekin orain beren seme alabekin iritsi den beste emakume bat bizi dela jakin dutenean. «Horiek» ez dira joaten, noski, eta horrek bizimodu berri batera egokitzera behartzen gaitu. Aleman Krause alemaniarra da testuaren eta ilustrazioen egilea.
Horrek bizimodu normal baten itxura izango luke.
2017
‎Historia berezia dute, eta Ingalaterra eta Normandia artean egoteak baldintzatu ditu bertakoen bilakaera eta kultura. Klima latza dute, eta horrek bizimodua behartu du: aza jale amorratuak dira.
‎Doraemon jartzen du, eta badakizu Nobita dioen tokian eseri duzula; agian, asko ezagutuko ez duzun norbaiten ondoan. Baliteke Euskal Herriko beste puntatik heldutako inoren alboan izatea, euskaraz egunero bizi dena, zuretzat eskolako hizkuntza baino ez den hori bizimodu daukana.
‎esanahiarekin erabiltzen da mendebal gehienean. Neska surre da ta etako dau orrek bisimodue, neska zuhurra da eta aterako du horrek bizimodua? –
2018
‎Zorionez, aldez aurreko erretiroa hartu ahal izan nuen, eta egun osoa neuretzat daukat orain, Jean Marcekin egoteko. Ez daukat kexatzerik, ez da horren bizimodu txarra, mutil gozoa da, ona. Baina ez zen zuretzako bizimodua izango.
‎«Oso nobela errikoya da, asieratik bukaeraño euskal errikoitasun garbi ederrenez jantzia, bai sentimentuz eta bai izkeraz ere». Sarritan gertatzen da, pertsona batek idatzitako lana ondo ulertzeko, pertsona horren bizimodua ezagutu beharra, bai ezaugarri psikologikoak, eta bai bizitzan izandako gorabehera edo zirkunstantziak. Salaberriaren kasuan, funtsezkoa da haren nortasuna eta identitate psikologikoa ezagutzea.
‎Biztanleriaren perspektiba biziaren ikuspegitik oso interesgarria da ikustea nolakoa izan den azken urteetan familien kopuruaren eta tamainaren eboluzioa, eboluzio horrek bizimodu bat eta gizarte modu bat salatzen baititu.
2019
‎Bai, Elizak aldarrikatzen duenaren kontrakoa da, horregatik asaldatzen ditu. Emakume prostituta eta heroinazalea haurdun geratu bada eta ez badu haur hori izan nahi, gizarte bezala lan egin behar dugu ume hori ez dadin jaio, eta jaiotzen bada, heroinak utzitako sindromearekin, emakume horren bizimoduak eragindako buruko gaitzekin… gizarteak zerbait ez du ongi egin. Abortatzeko eskubidea da emakumeak duen eskubidea, baina baita zirkunstantzia jakin batzuetan umeak duen ez jaiotzeko eskubidea ere.
‎orain bizi garen moduan biziz gero gu galduko bagina, biziak bere osotasunean irabazi egingo luke, biodibertsitateak gora egingo lukeen neurrian behintzat. Eta erantzun horrek bizimodu aldaketa sakona eskatzen digu.
‎Jateko zerbait zekarren, hiztegiaren aldetik zorroztasun handiagoaz jokatuz ahorako munizioak deituko genituzkeenak, gerra batera etorri zen ber, bere erantzukizunez oso jakitun etorri ere, Bai, musu bat, eta bi, eta hiru, baina ez hadi distraitu, lanean ari hintzen eta lanean segitu behar duk, denborak denetarako ematen dik, baita laburra denean ere, eta guk bi gau eta egun oso bat ditiagu, eternitate bat, emadak beste musu bat, bakarrik, eta eser hadi, esadak zer moduz doan historia, Mogueimek eta Ouroanak topo egin diten, Horren eufemistikoki ez esateko, esan nahi duk jada oheratu direla, Nolabait esan, bai, Nola, nolabait esan, Haiek ez zitenan oherik, izarren argipean etzan zitunan, Hura zortea, Gau epela, haiek elkarrekin zitunan eta marea gora zetorrenan, Hitz horiekin idatziko huela espero diat, Ez, ez ditinat hitz horiek idatzi baina oraindik garaiz nagon. ...n finean horixe naun, Zergatik errepikatzen duk behin eta berriz lelo hori, Mogueime eta Ouroanaren artekoan dena garbi geldi dadin, Azal ezak kontu hori, Mogueime ez dun sekula kapitain izango, eta ni ez naun inoiz idazle izango, Eta beldur haiz Ouroanak, ikusten duenean ez dela kapitainaren emaztea izatera iritsiko, ez ote dion bizkarra emango Mogueimeri, Handiagoak ere ikusi izan ditun, Ouroana horrek bizimodu hobea ezagutu zian zaldunarekin bizi izan zenean, eta orain, hala ere, Mogueime onartu dik, eta ez diat uste gizonak hartara bortxatuko zuenik, Ez naun Ouroanaz mintzatzen ari, Nitaz ari haiz, ederki zekiat, baina esaten ari haizena ez zaidak gustatzen, Hala iruditu zaidan, Gure artekoak iraun behar duena iraun dezala, baina nik garbi bizi nahi diat, nire gustukoa izan hintzen hintzenaga... Raimundo Silvak irribarre egin zuen, Heuk idatzi behar huen historia hau, Sekula ez zitzaidaan burutik pasatuko hiri pasa zitzaian ideia, hau da, inolako zalantzarik ez duen gertaera historiko bat ukatzea, Neronek ere ez ninan jakingo esaten zergatik egin nuen, Egia esan, nik uste diat pertsonen arteko egiazko bereizketa horixe dela, baietz eta ezetz esaten dutenen artekoa, eta oso ongi zekiat, hik horretaz ohartarazi baino lehen esaten diat, pobreak eta aberatsak badirela, eta indartsuak eta ahulak, baina kontua ez duk hori, bedeinkatuak bitez ezetz esaten dutenak, beraiena izan bailuke lur honetako erresumak, bailuke, esan dun, Nahita erabili diat hipotetikoa, lur honetako erresuma ezetza baietzaren zerbitzuan jartzeko talentua dutenena baita, edo eta, ezetz baten egileak izan direnean, arin bai arin ezetz hura ezabatu eta baietz bat jartzen dutenena, Ongi esana, Ouroana maitea, Eskerrik anitz, Mogueime maitea, baina ni emakume xume bat baizik ez nauk, lizentziatua banaiz ere, Eta ni gizon xume bat, zuzentzailea izanik ere.
‎FAOren proposamena asmo handikoa da: pertsona guztiek elikadura osasungarria izateko aukera izatea, eta hori bizimodu batean egitea. Gaur egungo gehiegizko pisuari, obesitateari, desnutrizioa, pobreziari eta suntsipenari buruzko datuen arabera, ezinezkoa dirudi.
‎“Eta beti neurriz”, gaineratu du unibertsitateko Nutrizio Komunitarioko irakasle hau Nafarroakoa, kopuru jakin bat behar izan gabe gramoak, datu zehatz hori —argudiatzen du— bakarrik egin baitezake. osasun profesional bat jartzea adinaren arabera edo pertsona horren bizimodua. Baina Aranceta oraindik apuntatu beste zerbait:
‎Bizitza osoa etxean familiartekoekin igaro duenez, errumaniarren bizimodu nomadak zer pentsa ematen dio. Orain, haien artean bizi delarik, konparatzen hasten da herri ibiltari horren bizimodua –haien bidaiak eta ahaleginak– berak zeraman bizitza erosoarekin, zeuzkan espek  tatiba eta desira guztiz mundutarrekin, jaso duen hezkuntzarekin eta munduan zein leku zuen jakiteko zalantzekin, eta bizitza laua iruditzen zaio berea, erraz aurreikusteko modukoa. Bada emakume bat, askotan ikusi duena bakarrik, bere kasa.
‎3. Silvia Federicik modu apartekoan aztertu bezala (2010), kapitalaren metaketan emakumearen gorputza eta ugalketa kontrolatzea funtsezkoa izan zen, desjabetze prozesu integral horretan bizimodu komunalaren eta herri jakintzen jazarpena areagotu zirelarik. Halaber, desjabetzeak gauzatzeko biolentzia (fisikoa, sinbolikoa, politikoa, ekonomikoa edo kulturala) eta harrapaketa maila altua beharrezkoak izan zirela sakonean frogatzen du.
2020
‎Bertan dioenez, gure garaia teknikarien garaia da, ingeniari, bankari eta merkatariena, eta horrek bizimodu sakon eta ederretik urrutiratzen gaitu. Thoreauk ez ditu hiriak gogoko, ez sosa, ez salerosketa, ez industria; nahiago du landa, basoa, buruaskitasun naturala.
‎Familian jatearen onurak Nerabeen obesitatearen tratamenduari, dietista nutrizionisten gisako profesional espezializatuen diziplina arteko talde baten bidez heldu litzaioke. Talde horrek bizimodua eraginkortasunez eta epe luzera aldatzeko terapia egingo du (elikadura osasungarria izateko aldaketak, fisikoki aktiboa izatea eta jokabide sedentarioak minimizatzea). Espezialistak eskatzen badu, jokabide terapia ere erabil daiteke, baita botikak ere, medikuak agintzen baditu.
Horretarako bizimodu basati bat eraman behar da, eta guk urrun dugu hori.
2022
‎«Egonak ginen aurrez Nepalen elkarrekin, baina esan zidan Baltistan ez dela berdina, musulmanak eta oso tradizionalak direla, eta ni andrea naizela». Haren arabera, leku horretan bizimodua «ez da erraza inorentzat», baina «are gutxiago» emakumeentzat: «Ez dute ez eskubiderik, ez ezer».
‎aingiraren bidaia miresgarria hitzaldia emango du Arraunetxen, 19:00etan hasita. Aingiraren inguruko misterioez jardungo du, espezie horren bizimoduaren inguruan oraindik ere badirelako ezagutzen ez diren gauzak. Horrez gain, aingira europarraren egoera delikatua eta hura berreskuratzeko egiten ari diren lanak ere hizpide izango ditu Diazek.
‎Eurotara pasata ere, gure unibertsitateko batez bestekoa baino handiagoa. Klase ertaineko familiakoa dela dio, eta unibertsitate publikoko lanpostuak (klase ertaineko formazioa izateari esker lortu duenak) geruza horretako bizimodua izatea ahalbidetzen dio. Bi alabak zaintzeko eta etxea garbitzeko emakume bat dauka kontratatua, ia egun osoa bere etxean pasatzen duena, bera unibertsitatean, bileretan, konpromiso politikoan edo festetan dabilen bitartean.
2023
‎Ez genuen izen zerrenda bat lortu nahi, baizik eta etnografia bat zeinak, komunitateetako jendearen narrazioei esker, balioko baitzuen komunitate horren bizimoduari buruzko informazioa emateko, chacra (kitxuaz, ‘hazkuntzarako lur’) horien erabilerari eta erabilera faltari buruzkoa, minei, tratamenduei, sendabideei, esperientziei eta abarrei buruzkoa.
‎Hausnarketan sakondu ahala, denon artean eman genion forma lortu nahi genuenaren ideiari. Ez genuen izen zerrenda bat lortu nahi, baizik eta etnografia bat zeinak, komunitateetako jendearen narrazioei esker, balioko baitzuen komunitate horren bizimoduari buruzko informazioa emateko, bertako egunerokotasunari buruzkoa, chacra (kitxuaz, ‘hazkuntzarako lur’) horien erabilerari eta erabilera faltari buruzkoa, minei, tratamenduei, sendabideei, esperientziei eta abarrei buruzkoa; hots, hiztun bakoitzaren bizitzari buruzkoa, haren familiako eta komunitateko harremanei eta inguruko habitatarekiko zuen harremanari buruzkoa18 Behin Le...
‎Europatik agintzen eben ze bakuna emon eitekean eta zein ez; gaixotasunak be asko sartu ziran ordura arte egon bakoak; Alemaniatik eta ganadua ekarten hasi zan... Horrek danorrek ekarri eban etxeetan gero eta ganadu gitxiago haztea, eta, horretatik bizimodua atera gura izan ezkero, esplotazino industrialagoak eta intentsiboagoak egin behar izatea.
‎Hain zuzen, Japoniako Dietak —kongresuaren pareko instituzio bat— aho batez aitortu du komunitate hori «hizkuntza, erlijio eta kultura propioak dituen herri indigena bat» dela. Hokkaidoko Ainu Museo ireki berriak, erakusketa interaktiboen bitartez, modu liluragarrian jakinarazten du antzinako herri horren bizimoduaren, artearen eta sinesmenen berri, eta ainuen kulturaren gaineko kontzientzia eta errespetua bultzatzen ditu, baita mundu guztiko bisitariek elkarren kulturaren berri izatea ere.
‎Ez dute inoiz larregi bultzatu Martinaren pintura zaletasuna, ezta Justinaren musika-zaletasuna ere. Andreak izanik, oso zaila izango dute horretatik bizimodurik egitea. Orain, Martina bitxi dendan dute beharrean, eta laster Justinari behar bat topatu diote musikatik kanpo.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
horrek 17 (0,11)
horren 15 (0,10)
hori 12 (0,08)
horretan 6 (0,04)
horretatik 4 (0,03)
horretako 3 (0,02)
Hori 1 (0,01)
Horrek 1 (0,01)
Horretarako 1 (0,01)
horren araberako 1 (0,01)
horretatik kanpoko 1 (0,01)
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia