Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 22

2007
‎Urteak aurrera joan ahala, eta AEKn bertan izandako pentsamolde ezberdinen harira, banatu egin zen erakundea, eta hortik abiatuz sortu ziren orain AEK eta IKA moduan ezagutzen ditugun bi erakundeak. Egun bi erakundeok dira Nafarroan lurralde osoan euskara ikastea posible egiten duten euskaltegien sareak, euskaltegi sare publikoak ez baitu horretarako biderik ematen.
‎Nafarroan irakaskuntzaren bidez euskara pixka bat ezagutu edo euskalduntzeko bideak hain murriztuak izatea larriagotzen da jakinda azken urteotan Nafarroara etorritakoen eraginez populazioa% 8,3 hazi dela. Egun kanpotik etorritakoei nola gure artean sortu diren haien seme alabei euskararen bidez bertakotzeko aukera eman behar zaie eta horretarako bide eraginkorrena irakaskuntza dugu, helduena (euskalduntzea) nola haurrena (Hezkuntza sistema).
2008
‎Baina zalantzarik gabe, jarrera indibidualistak gero eta gehiago azaleratzen diren gizarte honetan, ikasleen arteko elkarlana zein talde kontzientziazioa (bakarkako jarrerak saihestuz) sustatzeko baliagarri gerta dakiguke. Edo, horretarako bidean, behinik behin, pauso txiki bat emateko.
2011
‎Gure Proiektu honen bitartez akats horiek gainditu nahi ditugu, edota horretarako bidea jarri, behintzat: Oinarri teorikoak landu nahi ditugu. Egindakoari buruzko hausnarketa sistematikoari bidea eman nahi diogu. Esperientzia zabaldu nahi dugu. Teorizazio, prozesu eta emaitzei buruzko hausnarketak euskalgintzan ari direnen artean sozializatzeko eta, ondorioz, hobetzen joateko modua egin nahi dugu.
2014
‎wolofera, errumaniera edo tamazight, adibidez. datu hauek ere garbi adierazten dute lurralde hauetan dagoen hizkuntza aniztasuna. Egoera honetan, euskarak iraun dezan nahi bada, eta bestelako hizkuntzak ere bere presentzia izan dezaten nahi bada, horretarako bideak urratu dira
2015
‎— Ikasleen motibazioan eragiten duelako; ikasleek aurrera egiten dutela ikusten dute, irakasleek haien motibazio eta aurrerapena ikusten dute eta ikasleen parte hartzeak horretarako bide ematen du.
2016
‎Moderno izan nahi ez duen gero eta gizatalde gutxiago dago hemen, Mendebal Europako beste leku gehienetan bezala. Modernotasun horretarako bidea euskal osaera kontuan izanik eraikitzeko prest dauden herritarrak gutxiago dira ordea, eta ibilbide hori egiteko gai direnak aski diferente banaturik daude (kopuruz eta portzentajez) hiztun herriaren leku batean eta bestean. Oso kontuan hartzekoak dira defizit maila desberdin horiek ere, euskal hiztun elkartearen egungo bilakaerak leku batetik bestera ageri dituen diferentziak entenditzeko orduan.
‎Gutxienez, hausnarketarako proposamen eta tresna teoriko analitiko batzuen aurkezpena egin nahi izan nuen eta testuan horien haritik egindako gogoetaren berri eman nahi dut. Nire asmoa, beraz, han eta hemen, helburu horren bidean, erantzukizun hori aztertzeko orduan nondik jo genukeen eta indarra non egin genukeen hausnartzea da.
‎Helburu horren bidean, erantzukizun hori aztertzeko orduan nondik jo genukeen eta indarra non egin genukeen hausnartzea da.
2017
‎Diskurtso bateratuagoak eta positiboagoak behar ditugu (eztabaida baztertu gabe). Euskarak batzen gaituela aldarrikatzen dugu eta horretarako bideak jarri behar dira.
‎Hori bi arrazoirengatik gertatzen da; batetik, Estatuek ez dutelako benetako borondaterik Ministroen Batzordetik egindako gomendioei erreparatzeko, eta, bestetik, benetan ez dakitelako zein urrats egin dezaketen aurrera egiteko. Horrexegatik eta horretarako Protokoloa arras erabilgarria litzateke, izan ere, gizarte eragileek honez gero onartu duten dokumentu horretatik bide orria presta liezaiokete Estatuari ebaluaziotik ebaluaziora bete beharreko neurriak proposatzeko.
‎hizkuntza bata edo bestea erabiltzeko erraztasuna eta erabilera bera lotuta daude. bukatzeko, azken oharra: faktore edo aldagai hauen eragina denboraesparru ezberdinetan eta jardun mota bakoitzean nolakoa den aztertzea oso interesgarria litzateke, baina ikerlan honetako laginaren tamainak ez du horretarako biderik ematen, eta balizko etorkizuneko ikerketa sendoago baterako utzi da.
2018
‎a) asimilatuak izateko patuaren aurrean amore eman; b) egoerari aurre egin eta asimilazio prozesua iraultzen saiatu. Azken aukera horren bidetik, litekeena da nazionalismo linguistikoaren elebakartasunaren paradigma baztertzaile bera Nazio bat/ Estatu bat/ Hizkuntza bathizkuntza komunitate horiek errepikatzea, baina hizkuntzen rola irauliz: ordura arte baztertua izan den hizkuntza orain nagusitzat eta bakartzat joz, eta nagusi izan dena orain baztertuz.
‎Bestalde, bertako hizkera zaintzeko eta balioan jartzeko lanean jarraitzearen garrantzia aipatuko genituzke, eredu egokiak eskainita. Dena den, kalitatearen gaiari lotuta, kontuan izan behar da hizkuntza batek, bizia denean, berezkoa duela garapena eta aldaketa, eta horri bide eman behar zaio. Honekin lotuta, ahuakemonalai bezalako egitasmoen balioa nabarmendu nahi genuke.
‎Euskara hizkuntza ofiziala izan arren, osasun langile guztiek ez dute euskara ezagutzen, eta euskaldunak diren osasun langileek ahozko komunikazioa euskaraz egiten dute eta berehalako itzulpena egin beharra dute oharrak gaztelaniaz idazteko. Nolanahi ere, gaixoak oraingoz ez du sistematikoki bere arreta euskaraz lortzeko aukerarik eta horretarako bidea ireki nahiko genuke.
‎Badugu inguru natural paregabea eta ederra, baditugu erakusteko altxor txikiak eta handiak eta badaukagu horren berri emateko hizkuntza aberats eta bakarra. Hizkuntzak bidea eman behar digu gure nortasunean gehiago murgiltzeko, geure burua hobeto ezagutzeko, eta horretarako bide egokia da, adibidez, ahotsak.eus egiten ari dena, baina proiekzio publiko handiagoa emanda; esate baterako, mahai inguruak antolatu edadeko jendearekin hitz egiteko lehengo lanbideez, festez, ohiturez, gertaerez... Ez da erraza, dirua behar da, askorentzat lehentasun handiagoa izango du dirua hirigintzako obretan inbertitzeak, baina bide bat konponduta nekez indartuko dugu zumaiartasuna.
2019
‎aplikazio aukerak eta eragozpen mugak plangintza askoren interbentzio bide arauzkoa, paradigmatikoa, aurrez aurrekoa edo berariazkoa da. " gauza hau gaizki dagoenez edo kontu hori bide okerretik doanez, gaitza sendatzeko edo okerra zuzentzeko neurri sorta definitzen (eta, ahal delarik, adosten) da, eta puntuz puntu praktikara eramaten. horrelakoak izanik dira XX. mendeko" blue ink" moduko planning theory gehienak. denborak erakutsi du, abantaila ukaezinak izateaz gainera eragozpen larriak sortzen dituela berariazko (behinola" blue ink" deituriko) plangi...
‎Jokamolde horrek bide batezko euskalgintzan oinarritu behar du, goitik behera zein behetik gora ari delarik ere, aurrez aurreko euskalgintzan baino gehiago. Nork debekatzen digu hala nahi duten euskaldunei euskarazko txango bidaiak antolatzea?
‎Bestalde, manikeismo arriskua uxatzeko, ez ditut parametroak antolatu era dikotonomikoan (formal vs. informal/ folkloriko vs. kultural...), antolamendu modu horrek bide eman baitezake pentsatzeko ezaugarri batzuk baztergarriak direla. eta ez da hala. hortaz, kontuak argi: jarduera batzuk hobesteak ohikoagoak, informalak edo bide batezkoak izateagatik ez du esan nahi puntualak, formalak eta berariazkoak zokoratzekoak direnik. hori bai:
2021
‎Horrela gertatzen ez denean, horretarako bidea egin daitekeela uste dugu. Helburua da, euskara erabiltzeko (bere soziabilitaterako) egokiak diren harremanak sortzea:
‎Kirol guneak euskara" zaintzen" duten espazioak dira, jada, kasu batzuetan. Horrela gertatzen ez denean, horretarako bidea egin daitekeela uste dugu. Kirol eremuaren helburua da, oro har, euskara erabiltzeko (bere soziabilitaterako) egokiak diren harremanak sortzea:
2023
‎Alde batetik, gazte partaideek, entzule pasiboak izan ez diren arren, ardura eta protagonismo handiagoa hartu lukete eta aukera hau baliatu elkarren errealitate soziolinguistikoen berri izateko. Bestalde, antolakuntzak baliabideak eta erraztasunak jarri lituzkete HIGA topaketa bat baino gehiago bilakatu dadin eta, adibidez, horretarako bide bat litzateke partaideek sortutako proiektuak diruz hornitzea edo finantzazioa bilatzen laguntzea. Bukatzeko, egitaraua lasaitu eta atseden une gehiago sartzeko beharra ere ikusi da 2023ko ekitaldian, baita HIGAri egunak gehitzekoa ere.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia