Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 26

2002
‎Isillean ari dira. Ta niretarrak ere, joko biguin horren bide linburian eror ditezke. Areago.
‎Eta izan ere, hartuemon zuzenekoak , horretarako bidea biderik zabalena zala; arean, itsasoa. Garai harretan Españako alde askotan baino Europa aldean zan entzutetsuago Bilbo.
‎Entzundako itzaldijetatik ori baño onura obia ataraten ez baldin ba" dogu, ez uste ixan egingo dogunik ezer, len baño lotuago geratu eta galdubago egin baño. Ezta ori bide ona. Maketuen aurka egitia errez da, geu gara gu naikua maketo esango ba" geunke, guzurrik andirik ez genduke esango.
‎Ona da jolastutia, onuragari ba" da. Baña jolasketa ori bide kaltia baño lortuten ezpa" da, txarra dogu jolas ori.
2003
‎Gaztetarik zekarren zaletasuna bazen ere, gurasoei kontra ez egiteagatik edo, ez zen ausartu barruko bokazio horri bidea askatzen, eta askoz beranduago, ezkonduta eta umeekin dagoela, era hobea aurkituko du barne bokaziotzat zeukan pinturagintzari buru belarri ekiteko. Halaxe bada, 1969an egingo du Bilbon lehen erakusketa, eta handik gutxira Londonen.
‎Ez, ez dira gitxi; baina benetako kristinau batek, askatasun haundia izan arren be, hor esandako guztia ezin dau begien aurretik sekula kendu, ezin horren kontra jokatu, ezin horren kontrako bidetik doazan gizonak eta mobimentuak ontzat emon.
‎Ba... ez. Arlo horretan bidea asko erreztu jatan: astean behin herriko abade biak etorten jakuzan seminariora, konfesetan biak euskaldun garbiak, eta ni eurakana joaten nintzan, ia beti, eta oso ondo hartzen ninduen biak (bata, lekeitiarra zan, D. Sebastian Larragan; bestea, abadinoarra, D. Alfonso Lamikiz...).
2005
‎Itsas ertzean egoan Chora Sfakionera bidean joian, Imbros mendi hegaletik beherantza. Horixe zan bere ohiko ibilaldia, hainbat urteren buruan gidari trebea izatera heldu zalako eta horrek bideorrek, horren bide estu eta malkartsuak, zinez, gidari trebe eta iaioa eskatzen ebalako.
‎Gauean ikusitakoa, bizitakoa dute helburu, errealitate horri fantasia apur bat erantsita. Gaueko giro horren bidetik sentimenduak etortzen dira: etsipena, maitasuna, desioaren ezintasuna, itxaropena.
2007
‎Hala defenditu du oraintsu Theo Vennemann Alemaniako ikertzaileak: euskaldunak omen dira" die Ur europäer", paleoeuroparrak, eta toponimiaerro zaharren batzuek horretarako bidea ematen ei dute.
2008
‎" Gutiengo kotak? Ez dut uste hori bidea denik, halere, ene uste apalez gizarte gogoeta sakon bat bultzatu litzateke, ondorio baikorrak izango dituen esperantzaz".
‎Irakasleon artean, erosi dugun edozein liburu, irakurri dugun edozein liburu, aproposa iruditzen bazaigu, besteei komentatzen diegu, eta hori bide bat da liburuak aukeratzeko[...] Batxilergoko beste irakasleak esan zidan: " nik duela urte batzuk irakurri nuen Galdu arte, eta bueno, badakit guztiek bukatu zutela liburu horrekin zoratzen, oso gustura irakurri zuten".
2009
‎Zer dakarkio gogora esaldi horrek entzuleari? Ez dago une edo garai jakin bat, ez dago leku zehatzik, abstrakzio horrek bide ematen du kontatuko diren gertaera miresgarriak gertatzeko. Horretarako giroa sortzeko balio dute.
Horren bidetik aipa genezake gerraostean horren ezaguna zen Mariquita Pérez panpina. Gutxi ikusten baziren ere, askok dauka oraindino akorduan.
2013
‎Elkartzeko eta elkarri kontuak esateko era ere bada; barregarrikeriak kontatu, zurrumurruak zabaldu, gordinkeriak esan... rrrte osoan baino askatasun handiagoaz, gainera. Maskarak edo mozorroak erraztu egiten du horretarako bidea, baina halakorik gabe ere, giroa aproposa da. Etxe barruko kontuak agerian jartzen dira, herriko jauntxo edo agintariak barregarri jarri eta kritika soziala egiteko unea da.
‎Alkartzeko eta alkarri kontuak esateko erea be bada; barregarrikeriak kontau, zurrumurruak zabaldu, gordinkeriak esan... urte osoan baino askatasun handiagoaz, gainera. Maskarak edo mozorroak erraztu egiten dau horretarako bidea, baina halakorik barik be, giroa aproposa da. Etxe barruko kontuak agirian ipinten dira, hcrriko jauntxo edo agintariak barregarri jarri eta kritika soziala egiteko une aproposa da.
2015
‎Ez zen lehen aldia, ikusi dugunez, Bragan ordurako astinalditxo bat emana zioten eta. Bigarren aldi horretan Bide bazterrean hi eta ni kantari poema liburuaren argitalpenaren harira Zeruko Argian egindako adierazpen batzuk zirela eta zirikatzen zuten. Liburu aski berezia dela ezin uka:
‎Jose Angel Ubietak esan euskun hartu egin behar genduala kargua. Baekiala obispoa gaixorik egoala eta denpora gitxirako zala; horrek bideak zabaldu egingo euskuzala. Eta etorri gintzazan.
2017
‎Arrazoia", alegia, bi elementu horien arteko muga lausotuz eta" Arrazoia" modu saihetsezinean mitoarekin kutsatua dagoela erakutsiz. Irakurketa horrek bidea eman dit, areago, aspaldi honetan euskal kritikari hainbatek Gabilondo, Apalategi, Atutxa Bernardo Atxagaren lana gutxietsiz agerturiko argudioei aurka egiteko. Izan ere, mugen lausotze horri esker, Obabakoak ek errefusatu egiten du bestetasun guztizkoaren ideia, mugaz bestalde dagoen hori, bestea, alegia, erabat arrotza eta ezberdina zaigulako ideia.
‎Kritika horrek beste hainbat argudio barne hartzen ditu Obabakoak ek Euskal Herriaren menpekotasun kultural zein politikoa sendotu izana, kasu, baina argudio horiek bertan behera baliogabeturik geratu behar dute guztiak ere bestetasun exotiko delako hori eragin izanaren akusaziotik eratortzen direnez. Euskal literatur kritikaren irakurleak jakingo duenez, Obabakoak en kontrako diskurtso hori oldar ikaragarria izateraino hazi da, nik oldar bidegabetzat frogatu nahi izan dudana, Obabakoak ek hain zuzen horretarako biderik ez duela eskaintzen erakutsita.
‎Carla ko protagonista marrazkilari Rafael Gortarik ni poetiko erabat singular baten bilaketa arrakastarik gabea larritasun handiz bizi duen bezala, Hamaika pauso ko protagonista Iñaki Abaituak ere ezin du eraman ni politiko erabat osatua oraindik ez erdietsi izana, bizitza kausa nazionalaren alde emateko prest egoteraino engaiaturiko ni politikoa, alegia. Ideal horretarako bideak guztiz etenda aurkituko dituzte biek ere, halako moldez, non haien ezintasuna gainditzeko modu bakarra ideala barik errealitatea bera ukatzea izango baitute, eromenean murgilduta lehenak eta heriotza besarkatuta bigarrenak. Idealaren bilaketa sutsu horrek jarrera apokaliptiko batera eraman ditu Gortari eta Abaitua, hasiera erabat berri bat eragin nahi izatera, zeinean ideala behin betikoz erdietsi ahal izateko moduari buruzko errebelazioa agertzea espero litekeen.
2021
‎Alde batetik errutinen nahiz pentsamendu errutinen printzipioak, bestetik, Bularretik Mintzora egitasmoak hasierako etapetan egindako lanaren aurrendaritza, eta azkenik, ikerketek oro har frogatzen dituzten emaitzak aintzat hartuz, Bigarren Hezkuntzarako literatur errutinak eraiki eta proposatu nahi da XXI. mendeko literaturaren didaktikarako baliabide esanguratsu gisa. Hala eta guztiz ere, ez da lan honen xedea errezetak edota literaturaren didaktikak dituen erronka guztientzako konponbideak eskaintzea; baina, arestian adierazitakoaren haritik zein gure ikerketatik ondorioztatutakoak kontuan hartuz, norabide horretan bidea urratzen hasiko den ekarpen didaktikoa egitea bai. Horrezaz gain, marko teorikoan proposatutako printzipio epistemologikoetan oinarritutako irakaskuntza ikuspegia ere eskaintzeko bokazioa du lanak, jakina, proposamena horiekiko koherentziaz errotzen baita.
‎Horietan guztietan kalitatezko erreferenteak bilatzea da garrantzitsua, kalitatezko autoreak eta obrak eskaintzea. Hau da, irakurlearen bilakaera horretan bide lagun jantzia izatea". (GE4)
‎Modu horretan gertatzen dela uste du NE1 ek, plazer indibiduala hein batean kultura kolektibo baten menpe dagoela kontuan hartuta. Eta, literatura gustagarriak diren plazer kolektiboen parte ez dela argitzen du, baina norabide horretan bidea ibiltzen hasteak joera batzuei hasiera eman liezaiekeela eransten du:
Horretarako bidean, literaturaren didaktikaren helburuak birdefinitzea eta egokitzea proposatzen dute elkarrizketatuek; hots, LIR1 ek aurreko azpiatalean zioenaren ildotik, euskal literatura zertarako irakastearen inguruko birkontzeptualizazio berri batera jotzea. Hala eta guztiz ere, ez da nahikoa helburuen definizioaren gaia soilik tratatzea, helburu horietako zenbait modu egokian irudikatuta egon daitezkeelako dagoeneko, eta, kasu batzuetan, horiekiko koherenteak diren proposamenak gelaratzea litzatekeelako eginbeharra; izan ere, IE7 ren ustez, horri dagokionez, helburu horien gauzatzean eta benetako erdiestean dago erronka nagusia.
‎Bistakoa denez zergatik zalantzan jarri aurrerapausorik eman da euskarazko irakaskuntzan azken hamarkada hauetan, baina ez espero zitekeen adinekoa, ziur ez legerian finkatua dagoenaren neurrikoa, arestian esan bezala, gauza bat baita hezkuntza elebidunaren xedeak legez zedarritzea eta bestea horretarako bide egoki eta eragingarriak, hauek ere legez zedarritzea. Hemen ez da gordetzen ezarritako xedeen eta bitartekoen arteko proportzioa, aspaldi frogatua baitago euskara bidezko murgiltzemetodoak bakarrik bermatzen duela ikasleriaren euskalduntzea, eta horrek ere bere zailtasun ez txikiekin".
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia