Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 9

2014
‎komikiak, jarduera fitxak, marrazki bideoak, lehiaketak eta elkarrizketak. «Haur eta gurasoek proiektuari buruzko informazioa jasotzen dute Javier Marsa, baina, haurren kasuan, informazio hori beren hizkuntzara egokituta dago, eta jarduteko, idazteko, pentsatzeko eta hausnartzeko eskatzen du, baita mundua nola funtzionatzen duen eta hobetu ote dezaketen ere. . Material guztiak postaz bidaltzen dira eta proiektuaren web orria. Adrinatzearen kostua 16 eurokoa da hilean.
2016
‎Jatorrizko biztanleria oro har elebakarra da, eta etorkinek ez dute bertako hizkuntza ondo hitz egiten. Horrek berez hizkuntza mugak dakartza. Hizkuntza eta osasun arreta lotzen dituen literatura medikoa eremu horietan sortu da batez ere.
‎Beraz, ez da harritzekoa 1946ko gazteek, tokiko aldaeraren bat jatorriz hitz egiteaz gain, hizkuntza eredu baten erreferentzia gutxi gorabehera estandarizatuaz eta, nola edo hala, prestigiozkoaz jabetzea. Horrek beren hizkuntza kontzientzia sendotu zuen. Sendotze hori beren oinarrizko irakaskuntza mailatik zetorren, hain zuzen, eta garai hartan garbiki hiritarrak ziren jarraibide soziokultural zehatz batzuekin zetorren bat.
2022
‎Ezintasun politiko ekonomikoak galegoen hizkun  tza eta kulturaren sendotasuna ahuldu, eta bigarren mailako kultura izatera kondenatzen dute. Ezintasun horrek beren hizkuntza eta kultura gutxiestera eramaten ditu.
2023
‎Ikasleek ikasketa prozesuan gozatzea oso garrantzitsua da, bertsolaritzaren oinarrizko ezagutzak barneratzea eta horren bidez beren hizkuntza komunikazioa lantzea bezainbeste. Ikasprozesua gustagarria suertatzeak ikaslearen motibazioan eragin zuzena du, eta motibazioa ezinbestekoa da norbanakoaren zein taldearen hizkuntza jarreran eragiteko.
‎Komunitateetan harridura eragin zuen ikusteak kitxuaz idazteko ez dagoela inolako arazorik. Eragin oso positiboa izan zuen faktore horrek beraien hizkuntza baloratzeko orduan.
‎ikustea kitxuaz idazteko ez dagoela inolako arazorik. Eragin oso positiboa izan zuen faktore horrek beraien hizkuntza baloratzeko orduan.
‎Beti izan da ahozkotasunarena kezka bat, eta adibidez bi eskola hauetan pedagogia aldaketak egiten ari dira; askotan pedagogia aldaketak irakasle ikasle elkarrekintza aldatzea dakar, eta aldaketa horrek beraien hizkuntza ekoizpenak aldatzea. Ari dira horretan eragiten, eta bada kezka iturri, bada erronka, bada motibazio bat, baina ez daukate denborarik, ez daukate baliabiderik, ez dago prestaketa bateraturik irakasleentzat, eta ez dadila izan beraien denbora librean korrika eta presaka prestatutako zerbait, edo modu intuitiboan...
‎Zer da hori? Nola deitzen da hori beren hizkuntzan?
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia