2005
|
|
Kasu hauek, beti ere, ezagunak zaizkigun hizkuntza guztietan agertzen dira —ze gure eta jatorrizko hizkuntzen zein herrien arteko hesia hain da handia, haienganako lotura etenda dagoela— eta Amerikako oihan sakonenetan ere nekez aurkitu ahal izango genuke guztiz nahastu gabe geratutako —beste baten hizkuntza ikasi aurretik isolatutako— leinu bat. Hori bai, hizkuntza batek elementu arrotz bat hartzen duen unean —edo hizkuntza hori beste batekin nahasten hasten denean—, orduan bertan, hark bere aktibitate asimilatzailea jartzen du martxan, beste elementu
|
hori
bere jatorrizko analogiaren arabera ahal bezainbeste eraldatuz. Modu honetako nahasketen bidez, beraz, lerro analogiko luzeagoak edo motzagoak sortzen dira eta, nekez bada ere, erabat inorganikoa den masa bat saihesten da.
|
2007
|
|
Ardurapean izan du iraganbidean Espainiako lurraldeko muga bateraino garraiatu den atzerritarra; muga hori izan daiteke airekoa, itsasokoa edo lehorrekoa. Horretarako, atzerritar
|
hori
bere jatorrizko herrialdera eraman behar duen garraiolariak ezezkoa eman behar dio atzerritarra ontziratzeari, edo azken herrialde horretako agintariek atzerritarrari sarrera ukatu behar diote, eta atzerritarra itzularazi behar dute atzerritar horrek Espainian iragan duen mugara.
|
2008
|
|
ere esateko erabiltzen omen da. Ondorioz, ipar idazle batzuen erabilera berria eredu harturik, orain norbaitek hitz
|
hori
bere jatorrizko esangura propio eta berezian barik,, herri alde?,, estatu?,, herri, zein, nazio?
|
2011
|
|
Hor zerbait hil da. Zalbidek ondo asko dioen moduan, jende
|
horri
bere jatorrizko hizkuntzaren eta kulturaren duintasuna erauzi diote. Jende hori beste nazio identitate eta kultura baten altzoan sozializatu dute estatu totalitarioek.
|
2018
|
|
Intzestuaren, eta, inplizituki, homosexualitatearen aurkako tabua agindu errepresibo bat da, aurresuposatzen duena badagoela jatorrizko desira bat, «disposizioen» nozioan ostatua duena, eta desira horren jatorrizko norabide libidinal homosexuala erreprimitu egiten dela eta desira heterosexualaren fenomenoa sortzen dela desplazamenduaren bidez. Umearen garapenaren metakontakizun honen arabera, disposizio sexualak diskurtsoaren aurreko bulkadak dira, denboran lehenagokoak eta ontologikoki diskretuak, eta hizkuntzara eta kulturara azaldu aurretik badute xede bat, eta, hortaz, esanahi bat. Kulturaren eremuan sartzearekin batera, desira
|
hori
bere jatorrizko esanahitik aldentzen da, eta ondorioz, desira, kulturaren barruan desplazamenduen kate bat da, besterik ezinean. Horrenbestez, lege zapaltzaileak ekoitzi egiten du heterosexualitatea, eta jokatzen du, ez bakarrik ezesten eta baztertzen duen kode gisa, baina baita onesten duen kode gisa ere, eta, garrantzitsuago, diskurtsoaren lege gisa, bereizten duena zer den esangarria eta zer esanezina (esanezinaren eremua zedarrituz eta eraikiz), zer den zilegi eta zer ez.
|