2007
|
|
e) Erakundearen xedeak betetzeko beharrezkoak izanda, erakunde
|
horri
bere eskumenen esparruan eratxiki zaizkion osterantzeko eginkizunak, lege honen 13 artikuluan araututako Laneko Segurtasun eta Osasunaren Batzorde Nazionalarekin bat etorriz, eta, hala denean, arlo honetan eskumena duten autonomia erkidegoetako organo teknikoen elkarlanarekin.
|
2011
|
|
Ebazpen proposamen hori interesdunari jakinaraziko zaio 8 eguneko epean bere eskubideari komeni zaiona alega dezan (BJLOren 425.3 art.). Jarraian, espedientea bere hasiera agindu duen agintariari bidaliko zaio, kasua ebatzi dezan. Agintari
|
horrek
bere eskumenekoa baino larriagoa den zehapen bat jarri behar dela uste duenean, prozedura, bere proposamenarekin, eskudunari bidaliko dio (BJLOren 425.4 art.). Edozelan ere, zehapen prozeduraren iraupena ezin daiteke 6 hilabete baino gehiagokoa izan (BJLOren 425.6 art.).
|
2015
|
|
Haren eskumena, kaxa bakarrean eta finantzaketa solidarioan oinarritzen da. Zehazki, Kataluniako Gobernuak kudeaketa
|
horretan
bere eskumena erreklamatzen du. Horrela, ondorengoa esaten da:
|
2016
|
|
" Erabili dituen argudioak ez datoz bat herri kontsultaren eskaerarekin, eta kongruentziarik ezaz jota daude". Diputatuen Kontseiluak argudiatu zuen beste erakunde baten eskumenekoa den proiektu bat laguntzeak ez duela proiektu
|
hori
bere eskumenekoa bilakatzen. Ez dator bat Satorralaia:
|
2017
|
|
Gobernuaren inguruko eskumena herriak du, baina herritarrek era zuzenean gobernatu beharrean, ordezkari batzuk hautatzen dituzte, horiek estatuaren gobernuaz ardura daitezen. Beraz, bigarren forma demokratiko horretan, herriaren esku egongo litzateke boterea, baina
|
horrek
bere eskumena ordezkari batzuen esku utzi du, haren izenean politika jarduera kudeatu dezaten. Grezian hiritar guztiak ziren politikariak eta hiritarpolitikari/ 5 dikotomiak zentzurik ez zuen; gaur egun, aldiz, «politikari» izenez ordezkari politikoak ezagutzen ditugu eta hiritar/ politikari bereizketa ulerterraza da oso.
|
2023
|
|
EAEren eta lurralde historikoen arteko eskumen banaketa. Ideia horrekin batera, konplexutasunean sakontzen kontuan izan behar dugu, RAZQUIN LIZARRAGAk ondo azaltzen duen moduan, lurralde historikoek izaera bikoitza dutela eta
|
horrek
bere eskumenen konfigurazioan eragina daukala: " foru lurralde eta toki erakunde gisa duen ezaugarri bikoitzetik, bereizgarri diren bi oharrak bereiztea zaila den egoera batean, sinbiosi moduko batean ulergarriagoa da, non badirudi orain argitasun handiagoz distiratzen duela bere ezaugarri nagusietako batek, hots, foru lurraldeak" 601 Izaera bikoitza kontuan izanik, EKren 1 xedapen gehigarrian eta EAEko Autonomia Estatutuan lurralde historikoak duen konfigurazioa kontuan harturik, KAk apirilaren 26ko 76/ 1988 Epaian forutasuna erakunde bermearen teoriaren mende geratuko da eta gainditu ezin daitekeen nukleoa izango du.
|