Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 14

2008
‎Mendebaldeko potentziei presio egiteko beste bide bat ere balia dezakeela agerian utzi du Medvedevek; alegia, NATO Ipar Atlantikoko Itunaren Erakundearekin azken urteotan Errusiak daraman elkarlana haustekoa. «Elkarlan horren behar handiagoa du NATOk, guk baino; hori gelditu nahi badute, ez da arazo larria izango guretzat; hartu behar diren erabakiak hartuko ditugu NATOrekin harremanak oro hautsi behar badira ere», ohartarazi du Medvedevek. Bide beretik, gogor gaitzetsi du AEBek gerraontziak bidali izana Itsaso Beltzera.
2009
‎Sare bat egin nahi dugu, non Mintzolak lotura izango duen beste elkarteekin, eta non erakundeak harremanetan egongo diren ezagutza eraikiz edo zuzenean eraginez gizartean. Gure hizkuntza hizkuntza gutxitua izanda, horren behar handia dugu.
2010
‎Hala eta guztiz ere, nazioarteko lehen laguntzak heltzen hasi dira herrialdera, Duly Brutus Haitik Estatu Amerikarren Erakundean (OEA) duen enbaxadoreak azaldu duenez. Haitik ez du inoiz nazioarteko laguntzaren horren behar handia izan, adierazi du.
‎aisialdiaren euskarazko aukeraren murritzak eta dibertsifikazio faltak nekez gazte saldo zabalak erakar ditzake. Euskarazko eskaintza horren beharra handia da, bestalde, eskola bidezko saioa gaztaro bete betean indargabetu edo ezabatuko ez bada. Etekin linguistikoaren aldetik, nolanahi ere, funtsezkoa da euskaldun alfabetatu gazteok, beren neurriko?
‎Mineral horrek muskulu karranpak saihesten laguntzen du, jarduera neuro muskularrean duen esku hartzeagatik. Mineral horren beharrak handiagoak dira zenbait sendagai hartuz gero, hala nola diuretikoak, hipertentsio arteriala tratatzeko; beraz, komeni da gereziak jatea. Gerezi eskukada batek potasioa du, arteria tentsioa kontrolatzen laguntzen duen minerala Diuretikoen kontsumoak albo ondorioak dituelako gertatzen da hori.
2011
‎Osasun, Gizarte Politika eta Berdintasun Ministerioak argitaratutako “Sortzetiko akatsei aurrea hartzeko gida” n, biztanleria orokorrean iododun gatzaren ohiko kontsumoa dela esaten da. Osasunaren Mundu Erakundearen (OME), Haurrentzako Nazio Batuen Funtsaren (Unicef) eta Iodoaren Defizitak eragindako Nahasteak Kontrolatzeko Nazioarteko Kontseiluaren (ICCIDD) berariazko gomendio hori are gehiago errespetatu behar da bizitzako aldietan, oligoelementu horren beharrak handiagoak diren garaian, hala nola haurdunaldian eta edoskitzaroan. Hala ere, elementu hori behar adina irenstea garrantzitsua denez, proposatzen dute kontuan hartzea egunero 200 mH2O ko ioduro potasiko baten osagarri bat kontsumitzen dela haurdunaldi osoan eta edoskitze aldia amaitu arte.
2015
‎A, B eta ereduak mantenduko dira ikastetxeetan, eragileek aspalditik errepikatzen duten arren A eta ereduek ez dutela euskalduntzen eta ereduen sistema gainditu egin behar dela. Are gehiago, euskara eskakizuna ikastetxearen inguru sozialaren arabera egitea jasotzen du Heziberrik eta eragile ugarik ez du begi onez ikusi, berriz ere abiadura ezberdineko zentroak eta ghettoak sor ditzakeelakoan, euskararen ezagutzan denei helburu bera eskatu eta horretarako behar handiagoa duten zonaldeetan baliabideak jarri ordez. " Euskalduntze prozesuan aurrerapauso irmoak emateko ausardia falta ikusten dugu", adierazi du Sarean elkarteko kideak.
‎Lehendabizi, Euskal Autonomia Erkidegoko Fundazioen etorkizuneko Legea administrazioari, fundazioei eta, oro har, gizarteari segurtasun juridikoa emateko beharrezkoa eta ezinbestekoa den arau bat dela ondorioztatzen dugu. Lege horren behar handia zegoen; izan ere, 1994 urteko aurrekoa zaharkitua zegoen. Aldaketa tekniko juridikoak dakartza, fundazioen araudia (12/ 1994 Legea, 50/ 2002 Legea eta 7/ 2012 Legea, 2006/ 123/ EE Zuzentaraura egokitzekoa) garai berrietara egokitzeko eta herritarren egungo eskakizun eta beharrei erantzuteko.
2016
‎Agian liburu hau baliagarri izanen da argitasun berrien ekartzeko agoten gaiari buruz. Lagungarri izaten ahal da azalpen mugatu eta bakarren kontrako espiritu kritikoa zorrozteko, horren behar handia baitago agoten ikerketa mailan. Nahiz eta agoten historiaren zati bat baizik ez den kontatua hemen, ikusiko duzue orain arte idatziak izan diren guztiak ez direla 14 arras egiak, baita gure arbasoez ez dugula ahalketzerik, baizik eta harro izateko motibo franko, beren eskubideen alde etengabe borrokatu zirelako mendez mende.
2017
‎Buruan hori guztia dut sofan isilik nagoela bihotzerrea nabaritu dudanean, ordenagailuaren xaguari gora eta behera emanez,, nola heldu naiz ni honaino? errepikatzearen errepikatzeaz garuna nahasten hasita; nola ostia liteke hainbeste denboran nor naizen ahaztu arte zure desiren, nahien eta beharren peskizan aritu izana, eta nola ostia liteke hori guztia zure kulpa dela sinetsi izana, ni neu bainaiz joko horren behar handiena duena, zure beharretara aritzeak balio izan baitit nire behar oinarrizkoenak ere ahazteko, eta zer esker txarrekoa zu, Lucia, bai, baina zein inozoa ni, nola ostia maita lezake bada berak halako gauza inutila, beti zerbitzura eta bere burua inoiz gutxitan bistaratzen uzten duena, beti ematen eta gero isilean kobratzen, eta kobratu ezean gehiago isiltzen, eta kalte egiten komunikatz... Min egin diogu elkarri, ez besterik, eta, behingoagatik, bizitzeko behar dudan helduleku handienari uko egitea tokatzen zait.
2019
‎Hala ere, aipatzekoa da haurrek helduek baino hobeto toleratzen dutela kontaktu fisikoa eta horren behar handiagoa dutela, bereziki egoera terminalean dauden haurrek (27).
2020
‎Kaltzioa. Mantenugai horren beharrak handiagoak dira (1.150 mg/ eguneko, helduen kasuan 1.000 mg/ eguneko), baina organismoak xurgatu eta eraginkortasun handiagoz erabiltzen duenez, ia ez da beharrezkoa nerabeek kaltzio gehiago kontsumitzea. Burdina.
2021
‎Azken erronka elkarrekintza eta gelako lan giroa hobetzea izan dela zehazten du. Bere iritziz, gelako giroak eta ikasleen parte hartzeak asko eragiten dute literaturaren didaktika egokian, horren behar handia duen jakintza arloa delako. Horretarako, planifikatu egin behar dela ohartarazten du, hau da, giro jakin bat eta elkarrekintza konfigurazio zehatz bat didaktikara eraman balio pedagogiko eraginkorra izan dezaten.
2022
‎Nafarroako etxebizitzen erdiak baino gehiagok ez du inolako isolamendurik. 300.000 etxebizitzak baino gehiagok zentzu horretan behar handiak dituzte.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia