2000
|
|
Artikuluen gai zehatzari gagozkiolarik, pisu espezifiko nabarmenadaukate kulturaren ingurukoek eta hizkuntzari buruzkoek.
|
Horretan
bat datoz EzkerAbertzaleko eta Eskuin Abertzaleko egunkariak: euskarak, batez ere, euskarari buruzhitz egiteko balio du, bai Garan bai Deian.
|
2007
|
|
1984an «hizkuntz erlatibismoa hila dago. Juzgu
|
horretan
bat datoz gaur egun hizkuntzalari eta hizkuntz filosofo ia guztiak», idatz zezakeen D. Eckert-ek1591 G. K. Pullum linguistak honela desautorizatu du Whorf, eskimoen elur-izen omenen kontura (1989):
|
2009
|
|
Gatazka horren aurrean, maiz, emakumeakkirola uztearen aldeko apustua egin ohi du eta, bestetan, emakumezkoei dagozkienkirolak egiteari ekin dio (Garcia Ferrando, 1990). Ideia
|
horrekin
bat datoz Weinberg eta Gould (1996) adituak ere, eta emakume kirolariaren gatazka izena ematendiote fenomeno horri, zeren gizarteak emakumeaz dituen irudi, esanahi eta itxaropenek talka egiten baitute emakumeen feminitatearen kontzeptuarekin.
|
|
Adibidez, demagun 155.233.18.78 helburua duen datagrama bideratu behar dugula, eta lehenengo urratsa beteta, taulan helbide
|
horrekin
bat datozen honako bost bide hauek ditugula:
|
2012
|
|
Nazioarteko legediak adiskidetzerako markoa izateaz gain, lorturiko itunaren babes-eta zaintze-funtzioak beteko lituzke.
|
Horrekin
bat dator Morris (1980) eta autodeterminazioan oinarrituriko harreman berria lortzeko asmoa dagoela HIGEAn azpimarratu zuen Chavez-ek 2005ean bere testuaren defentsa egin zuenean (Regino eta Torres, 2006). Era horretan bakarrik amaituko delako estatuen baitan diren herri indigenek pairatzen duten barnekolonialismoarekin eta nazioartean izan duten estalketarekin.
|
|
Ikuspegi
|
horrekin
bat dator Smith (1999: 7), berak «herri indigena» deitura munduko herri indigenak bere baitan hartzen dituen txapela erraldoi baten antzekoa dela esaten du.
|
|
Hartzaileak mezua kontziente jasoko balu, ez litzateke mezu edo publizitate subliminala izango. Hausnarketa
|
horrekin
bat dator Autocontrol Elkarteko Epaimahaiaren erabakia 2000ko urriaren 19koa. Erabaki horretan telebistan hedatutako iragarki baten irudia aztertu zen, zeinean gizonezko bat ateratzen zen trajez eta gorbataz jantzia.
|
2014
|
|
Gerrako garaileek egin zuten irakurketarijarraituz, mundua eta eguneroko bizitzako esparru guztiak, ongia eta gaizkia, abertzaleeta aberri-saltzaile, irabazle eta galtzaileen artean inposatutako oposizioan banatuziren. Eskema manikeo eta dikotomiko
|
horrekin
bat zetorren sexu-ezberdintasuneanoinarrituta, gorputzei eman zitzaizkien maskulinitate-eta feminitate-esanahieketa betekizun eredugarriek frankismoak definitutako esanahi abertzalea hartuzuten. Ama izateko gaitasunak definitu zituen emakumeak eta, horrekin lotuta, aberriarekiko zituzten funtzioak familia/ aberria bera handitu eta ohiturak mantendueta transmititzea izango ziren.
|
|
Zapalkuntza arrazistako kasuetan ere, gizonak immanentziara mugatzen dituena beraienkolorea edojatorri etnikoa da, ez beraien maskulinitatea. Zentzu horretan, Elizabeth V. Spelmanekadierazten du (1988) klase-eta arraza-zapalkuntza barnetik lotuta daudela sexu-zapalkuntzarekin, etaadierazpen
|
horrekin
bat natorren arren, iruditzen zait ez duela bere xedea jotzen: gakoa da gizonak ezdaudela gizon gisa zapalduta; gizonak zapalduta dauden heinean, eta argi dago nahikotxo gizon daudelazapalduta, baliteke, gizon gehienak egotea zapalduta?, ez daude zapalduta gizonak direlako, ezpada«koloredun»ak direlako, edo klase jakin bateko partaideak direlako, edo beraien joera sexualengatik, edo erlijio jakin batekoak izateagatik daude zapalduta.
|