Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 55

2003
‎Gizartearentzako prestazioen neurria ezin da ezarri adingabearen adostasunik gabe; ezintasun hori bat dator Espainiako Konstituzioaren 25.2 artikuluarekin. Neurri horren ondorioz, jarduera zehatz bat burutu behar da, aldez aurretik finkatutako saioetan zehar; jarduera hori onuragarria izango da, gizartearentzat orokorrean nahiz edozein arrazoiren ondorioz beharrizanean dauden gizabanakoentzat.
2004
‎Bestalde, alderdiak ez du hitzik eman behar edo zinik egin behar edukiari buruzko agiri, dez, inguruabar hori egiaztatzeko zama du. Horrekin bat etorriz, auzitegiei ahal eta beste idazki eta tresna horien berri izan ez duelako edo horiek lortzea ezinezko izan zaiolako; baina, horren ormena eman zaie agiriak kontuan hartzea komenigarri ez dela erabakitzeko, baldin eta, jarduna aurrera joan ahala, egiaztatu ez badira agirion berri ez izatea eta horiek lortzeko ezintasuna. Agiria aurkeztean gaitzustea edo prozesua luzatzeko asmoa dagoela erabakiz gero, auzitegiak isuna ere ezar dezake.
‎Gainera, uste izan da Auzitegi Gorenaren eskumenak zentzuz itxuratu behar direla, Auzitegi Gorenaren jarduna arlo substantibora mugatuz. Hori bat dator, etorri ere, gizarte beharrizanekin, Espainiako antolamendu juridikoaren erakundeekin eta kasazio erakundearen jatorriarekin.
‎Lege honen joera da kauzioen ematea edo gordailuen eraketa ahalik eta gehien erraztea. Joera horrekin bat, Ibilgailu Motordunen Zirkulazioan, Erantzukizun Zibilari eta Aseguruari buruzko Legearen xedapen gehigarria eraldatu da. Justiziapeko askoren eskubide eta interes legitimoak direla eta, Justizia Administrazioaren ardura ez da beste justiziapeko batzuek gordailuetarako eta kauzioetarako eskudirua izatea.
‎Horiek horrela, Prozedura Zibilaren Lege berriko 142 artikuluak arautzen du prozesuan nola erabil daitezkeen hizkuntza ofizialkideak; artikulu hori bat dator, etorri ere, Botere Judizialari buruzko Legearen 231 artikuluarekin. Bestalde, ezin da ahantzi, indarreko legeriaren arabera, autonomia erkidegoetako hizkuntzak jakitea meritua dela, Justizia Administrazioaren zerbitzupeko langileak hautatzeko orduan.
‎a) Agerraldi ekitaldian bertan, interesdun guztiei eta Fiskaltzari zitazioa egingo zaie, horiek bidezkoa dena azal dezaten, eta, hala denean, geroko agerraldian frogak egin daitezen; geroko agerraldi hori, 730 artikuluan xedatutakoaren eta lege honetan artikulu horrekin bat datozenen arabera egingo da, bost egunetako epe luzaezinean, lehenengo agerralditik zenbatuta.
‎Epaileak adingabearen itzulketa ebazten badu, autoan ezarriko du adingabe hori lekualdatu eta atxiki duenak ordaindu dituela prozeduraren kostuak, bai eta eskatzaileak egindako gastuak ere, bidaiak dakartzanak barne, eta orobat, adingabe hori ostu aurretik, beraren ohiko bizilekua zein estatutan izan eta estatu horretara itzultzeak dakartzanak; horiek betearaziko dira, 928 artikuluan eta horrekin bat datozen horietan ezarritako izapideen bidez.
‎Konstituzioaren 24 artikuluko lehen paragrafoak jasotzen du herritar guztiek babes judizial eragingarria izateko eskubidea dutela. Hori bat dator justizia zibil berria izateko gizarteak dituen gogo eta premiekin; justizia horren ezaugarri nagusia izan behar da, hain zuzen ere, eragingarritasuna.
‎1 Zordunak aurkezten badu aurreko artikuluan aipatu fruituen, errenten, onuren nahiz edozein motatako ekoizkinen likidazioa, likidazio hori hartzekodunari helaraziko zaio, eta, hartzekoduna horrekin bat etorriz gero, likidazioa onetsiko da, errekurtsorik jartzeko aukerarik gabe; adostutako zenbatekoa diru bihurtuko da, 571 artikuluan eta ondorengoetan diruzko betearazpenari buruz ezarritakoaren arabera.
‎Jaiotza inskripzioan amarengandiko seme alabatasuna jasoko da, baldin eta horretan bat badatoz adierazpena eta partea edo arauzko egiaztapena.
‎Lege berriak, gainera, Erregistroa konplexutasun osoz antolatu du, eta erakundeari teknizismo handiagoa eman dio; aldi berean, Erregistroa praktikoagoa, sotilagoa eta malguagoa egin du, eta, berebat, osoagoa, egiazkoagoa eta zuzenagoa. Horren ondorioz, nahitaez arauetan horrekin bat datozen aldarazkoa izan da antzinako erregelamendupenak barneratzea, eta, legeak oinarri berriak zituen arloetarako, beste arau batzuk ere ezartzea.
2005
‎Informazioa eskatzen duenak ez duezala egiaztatu behar du, hala jasotako agindua, nola agindua eman duen pertsona edo erakundearen identitatea. ...jarduera gauzatzen badute, hala nola, finantza erakundeek, abokatu, prokuradore edo gizarte gradudunek, kontu auditoreek, administrazio kudeatzaileek, ondasun higiezinen jabetzako agenteek edo antzeko jarduera gauzatzen duten profesionalek, orduan, ulertzen da horien identitatea egiaztatuta dagoela, baita erakunde publiko edo detektibeena ere, baldin eta kontsultaren arrazoia azaltzen badute, eta hori bat badator Erregistroaren helburuarekin.
‎Erregistroko bulegoetan artatzen diren liburu eta agiriei begirunea zor zaie, eta euren segurtasuna zaindu behar da; erregistratzaileen ardura da bulegoetako altzariak begirune eta segurtasun horrekin bat etor daitezen zaintzea.
‎Erregistroko idazkunak laburtzeari dagokionez, legegilearen asmo hori bat dator inskripzio formuletan laburtasun eta argitasuna agintzen duten egungo eskakizunekin; lege berriak, bada, idazkun nagusien idazkera laburtu ez ezik, halakoetan jabariaren eta ondasun higiezinen gaineko eskubide errealen nondik norakoa jasota, aurkezte idazkunaren edukia ere erraztu du, eta horrek berebiziko garrantzia du ondasun higiezinen gaineko Espainiako sisteman. Horrela, batetik, idazkun ororen betekizun formalak ahalik gehien gutxitu dira, betiere sistemaren printzipio nagusiei kalterik egin gabe; bestetik, modu berezian inskriba daitezkeen eta inskribatu behar diren eskubideen inguruko aipamenak kendu dira; eta, azkenez, Erregistroaren babes esparrutik at utzi dira izaera pertsonal edo betebehar izaeradun eskubideak.
‎5 Erregistratzailearen sinadura; sinadura horrek esan nahi du oharra zein eskrituratatik hartu, eta ohar hori bat datorrela eskritura horren kopiarekin.
‎Kasu bietan, eskuraketa titulu publikoak nahitaez adierazi behar du immatrikulatu nahi den finkaren edo finken katastro aipamena, eta, horrekin batera, finka horiei begira katastroak emaniko ziurtagiri deskribatzaile eta grafikoa aurkeztu behar da; deskripzio hori bat etorri behar da tituluan agertzen denarekin, eta ziurtagiriek ondorioztatu behar dute, gainera, katastroan eskualdatzailearen edo eskuratzailearen izenean agertzen dela finka.
2006
‎Lege honen berezko gaia modu egokian definitzeko, kredituen pilatze eta hurrenkeraren arloetan konkurtso eremua eta konkurtsoz kanpokoa mugatu behar izan dira, baina praktikan mugatze horrek bat etortze arazoak sor ditzake, hagitz desberdinak direlako lehengo zuzenbidearen arauketa eta konkurtso eraldaketak ezarritakoa; hala ere, azken horrek ezin du konkurtsoz kanpoko kredituen lehenespen sistema osoa berrikusi. Hainbatez, berrikuspen hori beharrezkoa da, hala aztarna historikoez osatutako sistemaren arkaismoaren ondorioz (horregatik sistema horrek ez du gai honetan izan beharreko hurrenkera logikorik), nola sistema hori eta konkurtso eraldaketa bateratzeko premiazko beharrizanaren ondorioz.
‎Auzi aretoetan egiten direnak, jakinarazpena nori egin eta pertsona horri oso osorik irakurrita gauzatuko dira; pertsona horri jakinarazpenaren kopia emango zaio ekitaldian bertan, berak eskatu ez arren, eta ebazpena zein eginbidetan luzatu eta horretan bataren zein bestearen aipamena jasota. Idazkariak edo salako ofizialak izenpetuko du, hurrenez hurren, eginbide hori.
‎Aurreko lerrokadan ezarritakoa gertatuko da, berebat, kasuaren larritasuna dela-eta mediku forentsearen ustez ira kaslekide baten baino gehiagoren lan kidetza behar denean, epaileak horrekin bat egiten badu.
‎Titulu honetan xedatutakoari kalterik egin gabe, Grazia eta Justizia Ministerioak, kasuan kasuko erregelamenduen bidez, ezarriko du zentro horretan antolatu beharreko estatistika kriminaleko zerbitzua, bai eta epaileek eta auzitegiek horrekin bat etorriz bete beharreko erregelak ere.
2007
‎Historiari erreparatuz gero, argi dago ez dela horrela. Areago, gaur egun eskubide horrek bat egiten du nagusi diren joerekin. Joera horien arabera, herritarrek, bai eta herritarrak biltzen dituzten taldeek ere, parte hartze zabalagoa izan behar dute arlo publikoan, eta helmen zabalagoa izan behar dute zuzenbideko estatu sozial eta demokratikoaren oinarri diren erakunde egituretan.
‎j) Transferentzia erregistro publiko batetik egiten denean, interes legitimoa duen pertsona batek hala eskatuta, eta transferentzia hori bat datorrenean erregistro horren xedearekin.
‎Publizitatea gauzatuko da idazkunen edukiari buruzko ziurtagirien bidez, informazio ohar soilaren bidez edo idazkunen eta erregistroetan gordailututako agirien kopiaren bidez, edo bitarteko informatiko nahiz telematikoen bidez. Publizitate hori bat etorrikoteari buruzko indarreko arautegiak eza da izaera pertsonaleko datuak babesrri betekizunekin.
‎Filosofia horren eragina arau osoan atzeman daiteke; egin eginean ere, parte hartzea benetakoa eta eraginera indartsua izatea. Edozelan ere, hori bat etorri behar da elkartzeko askatasuna errespetatzearekin eta elkarteen bargarria izan dadin, tresnarik garrantzitsuenetakoa da elkarteetan biltzeko jone jardunbidean esku ez sartzearekin, elkarteak suspertzeko aitzakiaz Konstituzioaren aurkako esku hartzeak ezkuta ez daitezen.
‎Hitzarmen kolektibo bidez, eta ekoizpen jardueraren sektoreko edo enpresako lanbide osaera aintzat hartuta, osaera horrekin bat datorren hautesleku berri bat ezar daiteke. Halakoetan, tituluku kopuru horretara egokituko dira.
‎Hori guztia dela eta, lege honen xede da beharrezko bermeen eta erantzukizunen oinarrizko arautegia finkatzea, lan baldintzek eratorritako arriskuen aurka, langileen osasuna maila egokian babes dadin. Gainera, xede hori bat etorri behar da lan arriskuak prebenitzeko politika koherente, koordinatu eta eragingarriarekin.
‎e) Prestakuntza teorikorako erabili behar den denbora ogibidearen edo lanpostuaren ezaugarrien araberakoa izango da, bai eta lanpostu edo ogibide horrekin bat datorren prestakuntza moduluarentzat ezarri ordu kopuruaren araberakoa ere. Hala ere, prestakuntza teorikorako erabili beharreko denbora ezin da izan hitzarmen kolektiboan ezarri gehieneko lanaldiaren, edo, horrelakorik izan ezean, legezko gehieneko lanaldiaren 100eko 15 baino gutxiagokoa.
‎Lekualdaketa betearazi behar da, lanean hasteko ezarri epean. Hori gorabehera, kontratua azkentzea aukeratu ez duen langileak enpresaburuaren erabakia aurkara dezake jurisdikzio eskudunean, baldin eta erabaki horrekin bat ez badator. Epaiak adieraziko du lekualdaketa justifikatua ala justifikatu gabea den; azken kasu horretan, epaiakko lantokian lanean hasteko eskubidea. langileari aitortuko dio bere jatorriz
‎Aldarazpena betearazi behar da, aldarazpena egiteko ezarri epean. Hori gorabehera, kontratua hutsaltzea aukeratu ez duen langileak enpresaburuaren erabakia aurkara dezake jurisdikzio eskudunean, baldin eta erabaki horrekin bat ez badator. Epaiak adieraziko du aldarazpena justifikatua ala justifikatu gabea den; azken kasu horretan, epaiak langileari aitortuko dio aurretiaz zituen lan baldintzak berriro izateko eskubidea
‎Bada, lege honek lan arriskuak prebenitzeko ezarritako ikuspegi berrian, oinarrizko osagai dira, prebentzioaren plangintza, enpresa egitasmoa diseinatzen denetik; lanari datxezkion arriskuen hasierako ebaluazioa eta ebaluazio horren aldizkako eguneratzea, inguruabarrak aldatu ahala; aurkitutako arriskuen izaerarekin bat datozen neurri koherente eta oro hartzaile batzuen antolaketa; eta neurri horien eragingarritasunaren inguruko kontrola. Orobat, ikuspegi berri horren oinarrizko osagaikuntza, langileek hobeto ezagutu ditza dira langileen informazioa eta prestaten, lanak eratorritako arriskuen benetako norainokoa eta arrisku horiek prebenitzeko zein saihesteko modua; informazio eta prestakuntza hori bat etorri behar da lantoki bakoitzaren ezaugarriekin, lantoki bakoitzean lan egiten duten pertsonen ezaugarriekin eta langileek gauzatzen duten jarduerarekin.
‎Proposamen horrekin batera nahitaez ekarri da proposatutako antolaketak duen kostuaren argibide oroitidazkia, bai eta plana betearazteko egutegia ere, horrekin bat datozen aurrekontuen aurreikuspenarekin.
‎Etxebizitza edo lokala, edozein tituluren bidez, agerkari publikoan eskualdatzen denean, eskualdatzaileak adierazi du jabeen erkidegoari gastu orokor guztiak ordaindu dizkiola; edo, bestela, zein gastu zor dituen adierazi behar du. Eskualdatzaileak, une horretan, ziurtagiria aurkeztu behar du, erkidegoarekin dituen zorren egoerari buruz, eta ziurtagiri hori bat etorri behar da haren adierazpenarekin; kumentu publikoaren egilespena eskue ziurtagiririk gabe, ezin izango da dotsi, salbu eta eskuratzaileak beren beregi betebehar horretatik askatzen duenean eskualdatzailea. Ziurtagiria, gehienez jota, eskaria egin eta egutegiko hurrengo zazpi egunen barruan igorri du idazkari zeregina betetzen duenak, betiere, lehendakariaren ikus onespenarekin; errua edo zabarkeria izanez gero, bi biok erantzukizuna izango dute, hala ziurtagirian jasotako datuen zehaztasunari buruz, nola igorpena atzeratzeagatik eragindako kalteen gainean.
‎...deko estatuan beti gertatzen den moduan, mota horretako neurriek ere muga bat dutela esan behar da, eta gainditu ezin den muga bat botere publikoen nahierakeriaren gaineko debekua da (EKren 9.3 art.); izan ere, tradizioz baztertutako kolektibo baten aurrean legegileak sustapen neurri horiek aplikatzea erabaki dezake, bereizkeria egoera gainditu ahal izateko, eta horretarako hartutako neurriak xede horrekin bat etortzea, baina neurriz kanpokoak izatea; hori dela eta, Konstituzioaren aurkakoak izango lirateke.
‎Ezaugarri horiei esker bereizten dira elkarteak eta bestelako errealitateak. ...horretan, irabazteko asmorik ez izateak bereizten ditu elkarteak eta merkataritza sozietateak (otsailaren 23ko 23/ 1987 KAE), azken horien xedea onura ekonomikoa lortzea baita; bestalde, horien eraketa formala (eratzeko esanbidezko akordioa, helburuak identifikatzea eta gutxieneko barne antolaketa behar dira) eta irauteko asmoa direla bide, elkartea eta bilera bereiz daitezke, ikusi dugunez, azken hori bat batekoa baita eta, definizioz, iraupen mugatua baitu.
‎Horren estatutua Erroman onetsi zen 1998ko uztailaren 17an. Gorteak jurisdikzioa du genozidio krimenen, gizateriaren aurkako krimenen, gerra krimenen, eta abarren inguruan, Estatutu horrekin bat etorriz Gortearen eskumena onartu duten herrialdeetako naziokoei dagokienez, betiere, nazioko zigor jurisdikzioen izaera osagarriarekin. Gorte Nagusiek, EKren 93 artikuluan ezarritako prozedura dela bide, estatuaren adostasuna emateko baimena eman dute, urriaren 4ko 6/ 2000 LO dela bide, eta Espainiako Erresumak Estatutu hori berretsi zuen 2000ko urriaren 19ko Berrespen Tresna dela bide (EAO, 2002ko maiatzaren 27koa).
‎batetik, Erromako Hitzarmena, 1950eko azaroaren 4koa, Giza Eskubideak eta Oinarrizko Askatasunak Babestekoa, Espainiak 1979an berretsi zuena, eskubide zibil eta politiko izenekoentzat, eta bestetik, Europako Gizarte Agiria, Turinen 1961eko urriaren 18an sinatu eta Espainiak 1980an berretsi zuena, gizarte eta ekonomia eskubide izenekoentzat. Oinarrizko eskubideen babesaren alderdi hori batez ere partikularrekiko babesaren eragingarritasunaren ikuspegitik azalduko dugunez, Europako Gizarte Agiriaren bermeen mailak oraindik hasierako fasean daudela esan behar da, Agiria garatzeko protokoloekin norabide egokian pausoak eman diren arren, esaterako: 1995eko azaroaren 9ko Protokoloa, Estrasburgon egindakoa. Espainiak oraindik ez du berretsi?.
‎Baina lege lerruneko arauak ez bezala (guztiek maila bera daukate hierarkiari dagokionez), erregelamenduen kasuan, lerrun bereko arau guztiek ez daukate balio bera, hierarkia printzipioak haien artean ere funtzionatzen baitu, horiek eman dituen organoaren kokapenaren arabera ordenatuta daude eta: adibidez, Gobernua ministro bakoitza baino gehiago da, eta hori bat batean islatzen da organo bakoitzak ematen dituen arauen balioan. Horregatik, biak erregelamenduak diren arren, Errege Dekretu batek (Gobernuak emandakoa) ministroen agindu batek (ministro batek emandakoa) baino lerrun handiagoa du, eta horrela etengabe; gorengo agintariek emandako erregelamenduek lehentasuna dute behe mailako agintariek emandakoen gainean, hierarkia printzipioaren aplikazioa dela bide.
‎horrez gain, berme materiala eskatzen da, jokabide ez zilegiak eta horiei dagozkien zehapenak aurretik zehaztuta egon behar baitute, hau da, zehatutako egitatea egin aurretik ezarri behar dira eta debekatutako jokabidea egiten denean indarrean egon behar dute. Hori bat etorriko litzateke hurrengo honekin: EKren 9.3 artikuluan ezarritako xedapen zehatzaileen atzeraeraginik eza, xedapenok banakako eskubideei begira onuragarri ez direnean (martxoaren 30eko 8/ 1981 KAE; azaroaren 11ko 215/ 1998 KAE); hala ere, bere garaian ikusi genuen moduan, konstituzio jurisprudentziak «a contrario sensu» onartu du onuragarri ez diren xedapen zehatzaileak atzeraeraginez aplikatzea debekatuta dagoenez, onargarria dela onuragarri diren zigor xedapenen atzeraeragina, hau da, aurretik zigortutako jokabideei zigorra kentzen dietenak edo aurretik ezarritako zigorra murrizten dutenak; c) Lex certa:
‎Manifestuak eratorritako espiritu horrekin bat eginez, behin behineko gobernua Gorte berrietarako bidea prestatuko zuten arauak ematen hasi zen: sufragio orokorra (gizonezkoena) ezarri zuen, azaroaren 9ko dekretua zela bide; bilerak egiteko eta elkartzeko eskubideak arautu zituen, eta Gorte konstituziogileetarako hauteskundeak deitu zituen.
2008
‎Bi ulerkera horietatik, legeak bigarrenaren alde jo du ezbairik gabe, eta onartu du erantzukizun mugatuko sozietatea nahiz sozietate anonimoa pertsona bakarrekoak izan daitezkeela, jatorriz zein gertatze bidez. Abenduaren 21eko 89/ 667/ EEE Zuzentarauak emandako bultzadarekin enpresa txiki eta ertainen eskakizunak ase nahi dira, hitzaurrean bertan esaten denez?, baina zuzentarau horren testuak, lege honen bitartez barne zuzenbidera sartu denak, onartzen du enpresa handiak ere pertsona bakarrekoak izatea eta aukera hori edozein enpresaren beharrizanak asetzeko erabiltzea, horren neurriak kontuan hartu gabe. Ikuspegi horrekin bat etorriz, esan-bidez onartu da pertsona bakarreko sozietatea beste sozietate batek eratzea, eratzailea ere pertsona bakarrekoa izan arren?, eta pertsona bakarreko sozietatea dagoela ulertu da, halaber, akzio edo partaidetza guztiak bazkidearenak edota sozietatearenak direnean.
‎Informazio hori batera eman daiteke, ordainketa moduan.
‎Informazio hori batera eman daiteke, kategoria bakoitzeko.
‎6 Antzemandako akatsaren izaerak, notariotza legeriaren arabera, ahalbidetzen badu notarioak ofizioz ongitzea akats hori eta notario hori bat badator
‎Ildo horretatik, Kongresuak eta Senatuak zuzenean zaintzen dute aurrekontuaren betearazpena, Gobernua kontrolatzeko ohiko tekniken bitartez. Kontrol hori batez ere politikoa da, eta beraren osagairik garrantzitsuena Estatuaren Kontu Orokorra da. Kontu hori agiri oso konplexua da; bertara, aurrekontuaren betearazpena eta, oro har, sektore publikoaren ekonomia finantzazko jarduera zehazten duten kontuen multzoa biltzen dira.
‎Zenbatespen mota honetan, beraz, uko egiten zaio subjektu bakoitzaren benetako etekin garbia zuzenean kalkulatzeari (egiazko sarrerak, egiazko gastuak kenduta); horren ordez, indize edo ikur batzuk erabiltzen dira (energiaren kontsumoa, instalazioen luze zabalera, langileak?), zenbatekoa kalkulatzeko. Zenbateko hori jarduera alor horretako batez bestekoa izan behar da (moduluak artez egin badira), baina ez dator bat benetako etekinarekin. Ildo horretatik, errenta fiskal deritzo moduluen arabera kalkulatutako zenbatekotik benetako etekinera bitarteko aldeari.
‎Aldizkako zergetan, zerga egitateak denboran zehar dirau, eta legegileak denbora hori zatitu egiten du, tributu zorra ezarri ahal izateko; horren erakusgarri dugu, Pertsona Fisikoen Errentaren gaineko Zerga. Istanteko zergetan, ordea, zerga egitatea, bere izaeragatik, epealdi jakin batean agortzen da; horrek ez du esan nahi egitate hori bat batekoa izan behar denik, baizik eta ez dela etenik gabe luzatzen (adibide moduan aipa daiteke ogia erostean ordaintzen dugun Balio Erantsiaren gaineko Zerga).
‎Erregela hori bat dator errugabetasunaren printzipioarekin. Esangura hertsian, errekurtso edo erreklamazioa jartzeak ez du zehapenaren eragingarritasuna eteten; beste hitz batzuekin esanda, zehapena ez da eragingarria, administrazio bidean irmoa izan arte.
‎Arean bere, zorduna Administrazioa zenean, horrek legezko korritua bakarrik ordaindu behar zuen, baina subjektu pasiboa zenean, ordea, horrek berandutza korritua. Erregela hori bidegabea bada ere, Konstituzio Auzitegiaren aburuz, arauketa hori bat zetorren Konstituzioarekin, apirilaren 26an emandako 76/ 1990 epaian adierazi zuenez, Herri Ogasunaren interesek babes berezia behar zutelako argudiatuz.
‎Konstituzioak, bada, Herri zorra eta kreditua bereizten ditu, eta bereizketa hori bat dator goi mailako lege testua idatzi zen garaian ohikoa zen ulerkerarekin: batetik, Herri zorra zegoen, tituluak kapitalen merkatuan jartzeko eragiketekin parekatzen zena; eta, bestetik, gainerako kreditu formak.
‎Ikuskapen jarduna gauzatzeko, Administrazioa subjektu pasiboaren egoitzan sartu behar bada, epaileak horretarako baimena eman behar du, kasuaren inguruabarrak aztertu ondoren. Erregela hori bat dator egoitzaren bortxaezintasunaren printzipioarekin, hots, Konstituzioaren 18 artikuluarekin. Horrez gain, kontuan izan behar da, pertsona fisikoek ez ezik, pertsona juridikoek ere euren egoitza dutela, eta hori ezin daitekeela hautsi, epailearen baimenik gabe.
‎Ezin berrikus daitezke epai irmoaren bidez baieztutako administrazio egintzak. Ondorio hori bat dator Administrazioaren kontrol judizialarekin.
2009
‎Halaber, 47 artikuluko 1 eta 3 paragrafoek aipatutakoaren arabera taldetik kanpo geratu diren sozietateek sozietate nagusiko goitrazio organoko kideei emandako aurre zuzendaritzako langileei eta adminisrakin eta kredituen zenbatekoa adierazi behar da. Informazio hori batera eman daiteke, kategoria bakoitzeko. Administrazio organoetako kideak pertsona juridikoak izanez gero, horiek ordezkatzen dituzten pertsona fisikoei buruzkoak izango dira aurreko betekizun horiek.
2011
‎8 Kausatzaileak heriotza unean zein naziokotasun izan eta naziokotasun horri dagokion legeak arautuko du heriotzaren ondoriozko oinordetza, ondasunen izaera zein den eta ondasunok zein herritan dauden kontuan hartu gabe. Hala ere, testamentuan xedapenak egin eta oinordetza itunak ordenatu badira, egilespen unean testamentugilearen edo xedatzailearen nazioko legea zein izan eta lege horrekin bat etorriz, orduan, xedapen eta itun horiek euren baliozkotasunari eutsiko diote, nahiz eta oinordetza arautzen duen legea beste bat izan; edozein kasutan ere, seniparteak azken horri egokituko zaizkio.
‎Testamentugileak notarioari ahoz edo idatziz agertuko dio bere azken nahia. Nahi hori aintzat hartuta, notarioak testamentua idatziko du, eta, bertan, testamentu hori egiteko toki, urte, hil, egun eta ordua adieraziko ditu; notarioak testamentugileari ohartaraziko dio testamentua irakurtzeko duen eskubideaz, eta, ondoren, notarioak berak testamentua irakurriko du ozenki, testamentugileak bere borondatea testamentu horrekin bat datorren ala ez adieraz dezan. Hala izanez gero, egintza berean testamentua sinatuko dute testamentugileak, hori egin ahal badu, eta, hala denean, lekukoek eta egintza horretan parte hartu behar duten gainerako pertsonek.
2012
‎Kasu hauetan, askatasunaz gabetzen duen zigorra bete baino gutxienez bi hilabete lehenago, zaintzapeko askatasun neurria une horretan bertan betetzen hasi dadin, espetxe zaintzako epaileak, 98 artikuluan ezarritako prozeduraren bidez, epaile edo auzitegi epai emaileari proposamen egokia helaraziko dio; eta, prozedura horrekin bat etorriz, betiere 97 artikuluan ezarritakoari kalterik egin gabe, neurriaren edukia zehaztuko du eta artikulu honen
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia