2001
|
|
Berbaitango gauzen eta agerpenen arteko bereizketa ezaguna Estetikan agertzen da jadanik, nahiz eta bertan Kantek ez duen eskaintzen bereizketa honen inolako argipen berezirik; Analitikaren amaieran jartzen du noumenoen eta agerpenen arteko bereizketari buruzko atala. Kontu honen interpretazio ezberdinak egin dira, batzuk oso nahasgarriak, Kantek liburu luzean zehar egiten dituen aipamen ezberdinetan oinarrituta, eta
|
horregatik
aurrera egin aurretik gai hau argitu behar da.
|
2003
|
|
Interpretazio horren arabera, 1919rako erakutsi zuen Popperrek diziplina batzuekiko deserosotasuna. Diziplina horietako partaideek diziplinok zientifikoak balira bezala aurkezten zituzten eta, hain zuzen ere, ideia
|
horri
aurre egiteari ekingo zion Popperrek. Batez ere marxismoa eta psikoanalisia buruan izanda, horiek zientziak ez zirela frogatu nahi izan zuen Popperrek, baina horretarako irizpide zedarritzaile baten beharra zeukan.
|
2006
|
|
15 Humek, ikusi dugun eran, judizio estetikoei dagokienez ere adostasuna posible dela uste du. Ideia
|
horrek
aurre egiten dio erabateko erlatibismoari.
|
|
Hau da, giza ekintzari dagokionez, arrazoimena nagusi agertzen zaigu grinen eta emozioen aldean. Humek razionalismo mota
|
horri
aurre egin nahi dio.
|
2010
|
|
|
Horretan
aurrera egin aurretik, baina, gogora ekarri nahi dugu hizkuntzarekiko interes antropologikoa zaharra dela eta —pentsamenduaren historiak erakutsi bezala— hizkuntzaren filosofiak sarri askotan eta ikuspuntu askotatik aztertu duela eta aztertzen duela objektu hori. Hizkuntzari buruzko hausnarketa filosofikoak —honela Garcia Murga3— elkarreraginean dauden —eta guk hemen aipatu bakarrik egingo ditugun— sei arazo historiko nagusien inguruan biltzen dira:
|
2013
|
|
Zeintzuk dira haren ezaugarriak? Arazo
|
horri
aurre egin behar zaio, ez baita edonolako arazoa. Aristotelesek (K.a.
|
|
Horra hor osagarritasunaren tesiaren beste aldaera bat. Nire gogoeta ikuspegi
|
horri
aurre egiten saiatu da: Gertakari Guztien Liburuko edukiek zer esan handia dute balio (eta arima) kontuetan.
|
2017
|
|
Idatzitakoaren dokumentazioari dagokionez, Sartreri eta Sartreren obrari buruz mundu osoan idatzi direnak, hala nola, tesiak, artikuluak, testu bildumak, lan monografikoak, itzulpenak eta iruzkinak, 1993az geroztik, Parisen dagoen Sartreri buruzko elkarteak (Groupe d' Etudes Sartriennes) jasotzen ditu urtean behin argitaratzen duen L' annee sartrienne buletinean; bibliografia hori urtetik urtera eguneratzen dute. Ardura
|
hori
aurretik egin den hainbat bilaketa lan bibliografiko108 orokorren jarraipena da. Erreferentzia guztien artean, bada hainbat irakurketa funtsezko Sartreren obrara ikuspuntu biobibliografiko batetik hurbildu nahi duenarentzat eta L' Etre et le Neant tratatuaz eta, bereziki, ‘Begirada’ atalaz irakurri nahi duenarentzat.
|
2021
|
|
Batetik, maskulinitatea ere ez da osotasun koherente eta itxia, beste era batera berrartikulatu daitezke horko osagaiak. Bestetik, identitate oso eta koherentearen gabezia
|
horri
aurre egiteko identifikazioak bilatzen ditugu etengabe; subjektu osatugabe eta desiratzaile bezala, nahiago dugu identitateren bat izan (edozein dela ere) identitaterik eza baino. Desegiteko, beraz, berregin egin behar da:
|
|
17). Zenbat eta bizi prekaritate handiagoa, orduan eta prekarioagoa izango da
|
horri
aurre egiteko gaitasuna ere (denbora, sareak, baliabideak...). Demokratizazioa, hain zuzen, gu egiten gaituena gure erabaki propioen arabera berregiteko gaitasun soziopolitikoa zabaldu eta berdintzean gauzatuko da.
|