2008
|
|
Herritar batek, talde batek, elkarte batek... edonork du zeresanik herriko kontuez. Eta
|
horretarako
aukera eman nahi dio. Hala nahi duen edozein herritarrek edo herriko taldek.
|
2009
|
|
Euskara ez da beharrezkoa bizitzeko, hirugarren edo laugarren mailako kontu bat da gehienen bizitzan. Alde batetik arranguraz, iragan minaz begiratzen zaio euskarari, baina beste alde batetik ukitu poetiko batez, eta horrela poesia
|
horrek
aukera ematen du eguneroko bizitza hits eta goibela gozoago bihurtzeko, identitate ikur bat izateko, identitate mosaikoaren zurrunbiloan geure nortasun grina eta gosea pittin bat asetzeko, oraindik zerbait transzendentala geratzen zaigula pentsatuta geure burua engainatzen jarraitzeko.
|
2010
|
|
Azken horiek, betiere, dagokien zentroak edo erakundeak berak emandako jarraibideen edo onarpenaren mende egongo dira.
|
Horrek
aukera eman behar luke unibertsitatearen irakaskuntza hizkuntza propio baten erabilera bultzatzeko, eta, bestalde, aurrerapen zorrotza eta sendoa egiteko unibertsitate komunitatean hiru hizkuntzak erabiltze aldera; aukera ugari sorraraziko ditu horrek.
|
2011
|
|
Funtsezkoa da hori. ...zalantzan jartzen duela gizakiok dikotomien bidez pentsatzeko dugun joera; hau da, gauza baten alde bagaude beste gauza baten aurka egon behar dugula pentsatzeko dugun joera. gauza bat" edo" beste bat izan behar dugula pentsatu beharrean, gauza bat" eta" beste hainbat gauza izan gaitezkeela pentsatzen badugu, tarte bat irekitzen diogu epistemologiari, bai eta sormenari ere, eta
|
horrek
aukera ematen digu" eta" hori nola antolatu aztertzeko; izan ere, gizakiok gauza asko gara aldi berean; hau da, hainbat identitate, hizkuntza eta eginkizun izan ditzakegu.
|
|
Gizarteak ingurumenarekiko ekologikoa terminoa onartu du, eta
|
horrek
aukera ematen digu hizkuntzaekologia terminoa mahaigaineratzeko. ongizatea eta zoriontasun soziala nahiz ekonomikoa uztartzea. Nola jarraitu, baina, ekonomiaren eta gizartearen aldetik aurrera egiten, gizakiok ezinbestekotzat ditugun natura ekosistemak suntsitu gabe?
|
|
Soziolinguistek aukera berriak ikusi zituzten. ekologoak eta bioekologoak biodibertsitatearen teoria garatzen, hobeto ulertzen eta defendatzen ari zirela ikusita, soziolinguistak konturatu ziren teoria hori erabil zezaketela hizkuntzen dibertsitatea ulertzeko eta mantentzeko. Mundu osoko hainbat hizkuntzalarik analogia hori landu zuten, eta, horrela, hizkuntza ekologiaren teoria garatu zuten. horrez gainera, analogia hori balioei aplikatu zieten. gure helburua garrantzitsua da, eta euskal komunitatearentzat ere lehentasuna du. gizarteak ingurumenarekiko ekologikoa terminoa onartu du, eta
|
horrek
aukera ematen digu hizkuntza ekologia terminoa mahaigaineratzeko; izan ere, gaur egun, positiboa da ekologiaren etiketa; are gehiago, gizartean praktikotzat jotzen da. hortaz, hizkuntza ekologia kontzeptua mahaigaineratzeko aukera dugu. kontraesana da: biodibertsitatearen alde bagaude, nola liteke gizadia hizkuntza dibertsitatea defendatzeko prest ez egotea?
|
2012
|
|
3 Helduen kasuan, bestalde, euskara ikasteak doakoa izan behar du. INVESCO enpresak guk aginduta egindako azterketa batean, euskal jendartean euskara ikasteko borondatea egon badagoela euskal ondorioztatu da, beraz, nahi
|
horri
aukera eman behar zaio. Ezin da ahaztu, Euskal Autonomi Erkidegoan eta Nafarroako eremu batean behintzat, euskara hizkuntza ofiziala dela.
|
2013
|
|
Oro har, gure ikasleen kasuan familiaren jatorria edo etxean jasotzen duten input a euskalduna da, eta testuinguru soziolinguistikoa ere oso euskalduna da, beraz, ikerketa honetan ez dira horiek ikasleen euskarazko jardunean gaztelania txertatzea bultzatzen dieten faktore nagusiak. Eta
|
horrek
aukera ematen du hain indartsuak izan ohi diren bi faktore alde edukita hizkuntzaren aukeraketan eragiten duten beste faktore batzuk identifikatu eta agerian uzteko.
|
2014
|
|
Bero mapa bezala ere ikus daiteke irudia, beltza gorri eta zuria urdin direla imajinatuta;
|
horrek
aukera ematen du Jon Sarasuak han eta hemen aipatu izan dituen berogailu horiekin lotzeko. Gakoa iruditzen zait Hiztunpolisa liburuan proposatutakoa:
|
2015
|
|
— Babestutako etxebizitzen kasuan, herritarren beharrak kontuan hartzea, eta euskararen ezagutza baloratzea/ eskatzea (legeak
|
horretarako
aukera ematen badu).
|
2017
|
|
galdetegiak maiatzaren erdialdetik ekainaren bukaera ingurura burutu dira, eta inkesta kopuru ahalik eta handiena lortzeko asmoz, eta baliabide eskasak kontuan izanda, datu bilketa honela antolatu da: batetik, autobetetzekoa den galde sorta prestatu da, inkestatuek beren kabuz bete ahal izateko, inkestatzaile lanetan inor egon beharrik gabe.
|
horrek
aukera eman du inkesta ugari modu azkarrean banatu eta jasotzeko. bestetik, laguntzaile sare bat osatu da. galdetegiak banatzera eta gero beteta jasotzera mugatu direnez, laguntzaile horiek beren inguruan (familian, lagunartean, lantokian, parte hartzen duten edonolako talde edo elkartetan...) erraz zabaldu ahal izan dituzte inkestak, eta herritar askorengana heldu ahal izan dira. hala ere, banat...
|
2018
|
|
dakienak dena euskaraz eta besteak ulertzeko ahalegina eginez esaterako, edo maila baxukoek, ahal zutena euskaraz eginez eta ezina etorritakoan baimena izatea beste hizkuntza batean aritzeko.
|
Horrek
aukera ematen du komunikazioari eusteko euskarari bizkarra eman gabe, euskarazko gaitasun mota guztiei etekina atereaz.
|
|
Norberaren zirkulutik haratago irekitzea, begirada urrunago zabaltzea eta bestelako praktikak eta etiketak dituztenekin bidea egitea eskatzen du halako prozesu batek.
|
Hori
aukera ematen du norberaren deserosotasunak, erresistentziak, mugak eta kontraesanak ikusteko eta lantzeko. Hazkunde pertsonalaren (eta kolektiboaren) aldetik aberasteko, osatzeko eta ahalduntzeko aukera zabaltzen du; betiere, ekintza eta ekintzaren gaineko hausnarketa orekatuz eta, norbera izateari utzi gabe, gure identitatea modu poliedrikoago batez antzemanez aktibazioa beste espazio eta sektoreekin partekatu ahal izateko.
|
|
• Espazio horiek erabilera baterako baino gehiagorako izan dira askotan,
|
horretarako
aukera ematen zutelako eta erabiltzeko erraztasunak ematen zirelako. Espazioak konpartitu egiten ziren.
|
2021
|
|
Hurbilpen
|
horrek
aukera eman digu herri bakoitzeko gazteria hobeto ezagutzeko, bai eta herri ezberdinetako gazteek zer egoera edo ezaugarri partekatzen dituzten ikusteko ere.
|
|
Horregatik, ahozko hizkuntza berariazko irakaskuntza objektutzat lantzeak duen garrantzia albora utzi gabe, hizkuntzak arloekin duen harremanagatik, lan honetan nahiago izan dugu elkarrekintzaren alderdiari erreparatzea.
|
Horrek
aukera ematen digu hizkuntzako irakasgaian gertatzen denetik urrundu eta hegaldia egiteko eskolan ikasten diren beste arloen gainetik, Nonnon ek (1999) azpimarratzen duen bezala:
|
|
Uste dugu, berariazko helburu baino areago, programa horien atzean kontzientzia edo sentsibilitate bat dagoela, mainstreaming moduan funtzionatu duen sentsibilitate berezi bat, alegia. Sentsibilitate
|
horrek
aukera eman digu beste eragile batzuekin batera lan egiteko, horietako batzuk zuzen zuzenean euskararen munduko eragileak ez badira ere.
|
2022
|
|
Nolanahi ere, esparru
|
horrek
aukera ematen du hizkuntza gaiak RSCren kudeaketaren barnean sartzeko, alderdi formalenean eta joera eta lege eskakizunei loturik:
|
|
Hizkuntza legeek Kanadako probintzia horretako espazio sozioekonomikoan eta lantokietan duten eragina aztertuko dugu, eta frantsesaren, ingelesaren eta hizkuntza autoktonoen inguruko dinamikei helduko diegu.
|
Horrek
aukera ematen digu erronkak lantzeko, batzuentzat hizkuntza ardatz hartuta lantzeko eta, beste batzuentzat, kultura hizpide izanda. 96 Lege Proiektuak berriki eragindako garapenen inguruan eztabaidatuko dugu, zerbitzu publikoetan eta enpresa munduan Kartaren printzipioak are gehiago aplikatzeko borondate politikoa erakusten baitu.
|