Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 12

2000
‎Hala ere, 1838ko lege horrek, nahiz udal guztietan oinarrizko eskolak sortu nahi izan, haurrak eskolaratzeko gurasoak estimulatzeko gogoa agertu edota irakasleen estatusa duintzeko eta hauen prestakuntza hobetzeko borondatea azaldu (hor daukagu Irakasle Eskolen sorrera?. Su capital importancia está en la creación de la Escuelas Normales?, Cossio ren164 hitzetan), esan behar da, Gómez-ekin batera, funtsezko helburu hauek ez zirela oraindik lortuko. Eta porrot horren arrazoi batzuk aipatzearren, ondokoak azpimarratu nahi genituzke: alde batetik eskolaratzea ez zen derrigorrezkoa165, ezta doakoa ere eta, beste aldetik, hezkuntza administrazioari zegokionez, Gobernuak udalen eskuetan utzi zituen sistemaren antolakuntza eta finantzabidea, zentzu horretan maila bateko inhibizioa (ezina esatera ausartuko ginateke) erakutsiz166 Lehenago esandakoaren ildotik, antzeman daitekeenez, helburu edota nahi batzuen formulazio hutsak berehalako islarik ez zuen izan, nahiz hori bidera zezaketen egiturak eraikitzeko egin ziren ahaleginak azpimarragarriak izan zirela ezin ukatu.
2008
‎Bistan denez, ikaslea aurretik prestatu ez bada, oso zaila da proba arrakastaz gainditzea; izan ere, azterketa hori gainditu dutenen indizea ez da oso pozgarria, 2007an aurkeztutakoen %45ek bakarrik lortu zuten proba arrakastaz gainditzea. Unibertsitate batzuek proba prestatzeko ikastaro espezifikoak antolatzen dituzte urtero Ikasketa ohiturarik eza edo lan edo familia betebeharrekiko bateraezintasunak izan daitezke gainditu dutenen indize baxu horren arrazoietako batzuk. Hori dela eta, unibertsitate batzuek, 25 urtetik gorakoentzako unibertsitatera sartzeko probetarako deialdiarekin batera, prestakuntza ikastaro espezifikoak antolatzen dituzte urtero, ikasleei ikasketak arrakastaz egiten laguntzeko eta unibertsitate zentro horretan bertan egingo diren probetan landuko diren edukietarako berariaz prestatzeko.
2012
‎Informazio hori Manuel Fidalgo Lan Baldintzen Zentro Nazionaleko psikologo klinikoak egin Osasunaren Mundu Erakundeak aitortutako gaixotasun profesionala da burnouta SQT Osasunaren Mundu Erakundeak (OME) aitortutako gaixotasun profesionala da. Horren arrazoietako batzuk dira erakunde oso hierarkizatuak enplegatuari parte hartzen uzten ez diotenak, erabakiak hartzeko autonomia, talde lana, lan gainkarga, lan hori egiteko baliabiderik eza, erabiltzaileei edo bezeroei erantzuteko denbora eta horiei lotutako harreman gatazkatsuak, motibaziorik, saririk eta aintzatespenik eza. Gainera, erakunde baten barruan kutsa daiteke, hainbat lanetan errepikatu, eta, hala ez bada, depresioa, antsietatea edo bestelako buru nahasteak eragin.
2013
‎Borrokatze horren arrazoietako batzuen artean, bakoitzaren" adierazpen askatasuna" deritzogun hori erreklamatzen nuen, herriaren esana kontuan izatea edo erabakiak herriarekin batera hartzea, baita gezurrak eta inposaketak desagertzea ere.
2014
‎Adin tarte hori arrazoi batzuengatik hartu dugu: batetik, 20 urte bainogazteagokoek ez dute beren ikasketa maila finkatua; adin batetik aurrerakoek, berriz, hitz egiterakoan arazo gehiago izan ditzakete (ahoskera, memoria...) eta horregatik, ez ditugu kontuan hartu gaztetxoak (20 urtetik beheitikoak) eta oso adinekoakdirenak (90etik goitikoak).
2015
‎Badira horretarako arrazoi batzuk.
2016
‎Gurasoek adi egon behar dute apendizitisaren sintomei buruz, diagnostikatzeko eta garaiz tratatzeko, eta, hala, konplikazioak saihesteko, peritonitisa adibidez. Artikulu honek arazo horren arrazoietako batzuk azaltzen ditu, nola ohartu haurrak duela eta bere diagnostikoari, tratamenduari eta ondoren errekuperatzeari buruzko xehetasunak.
‎Horrez gain, Nazio Batuek ohartarazten dute 2030erako Garapen Iraunkorreko Helburuen Hezkuntzako 4 helburua 50 urteko atzerapenarekin beteko dela. Artikulu honetan azaltzen da hezkuntza zifrek okerrera egiten dutela planetan, bai eta eskolatze gabezia horren arrazoi batzuk ere, landa edo hiri eremu batean, bai eta eskolatu gabeko haur eta gazteak gehitzea eragin duten gatazka egoeretan ere.
2019
‎Eta oraintxe bertatik esaten dizut, esku artean duzun hau baino mila bider bixiagoa eta erlikia ttikiz beteagoa dela II.LIBURU hau; izanez ere, borda eta bordari bakoitzaren hamaika aipamen bixi eta istilu partikular jasotzen baititu, honako bederatzi azpisailotan banatuak, alde aldera: 1 Borda egiteko lehen udal baimen eta alorleku zein bordaleku sinalatzeak; 2 Sorrerako auzi edo auzo zenbaitek eragindako galarazteak; 3 Zurez edo harriz bordak egiteko zurgin edo hargin kontratu eta beste mila datu; 4 Nahiz bordalekua garaiz markatu, eta alorra labakitu, gero borda egiten asko atzeratu zirenen kasu mordoska, eta horretarako arrazoi batzuren azalpena; 5 Aurreneko aldiz errentan utzitako borda askoren arauak, auziak, edo tratu bereziak, 1691ko Urbietan hasi eta Galo Arrietak 1885an Aztietako borda errentan Jose Ma Iturrarte jaunari utzi zionekora bitartekoak; 6 Kasu bereziak: Txartikone txiki noiz eta nola egin zen eta gero Apezene haundi bihurtu, edo Iñaki Sagredoren ohoretan Gaztelunea eta Nabarrinenea etxeak noiz eta nola egin ziren argitzetik hasi, eta Etxetxuri eta Indiano borda batera egin zituen J. B. Elberdin indianoarekin segiz, gero Txoko bihurtu zen Zuhatzu edo Poltxisku borda, edo Tolatxenekoa non eta nola ziren argitzeraino; 7 Testamentu, zentsu eta ezkontratuak, non aurreneko aldiz borden aipamenak eta egoerak ageri diren; 8 Legearen eta premia larriaren muga beroan, azken samar egindako borda batzuk,:
2020
‎Jakina da adinekoei bereziki eragiten diela SARS CoV birusak. Horren arrazoietako batzuk biologikoak dira: adinean aurrera egin ahala, immunitate sistema patogenoak ezagutzeko eta haiei aurre egiteko gaitasuna galtzen doa.
2021
‎Orain, adibidez, oso modan dago talentua erakarri behar dela eta talentua erakartzeko zer nolako hiri eredua saldu nahi dugun pentsatzea. Horretarako, diskurtso bat eratu behar da eta diskurtso hori arrazoi batzuetan oinarritu da. Hiriek elementu edo diskurtso horiek gero eta gehiago lantzen dituzte, nork bere marka posizionatzeko.
2022
‎Barrukiak egun bazterretsiak badaude ere, etxeko sukaldaritzan tradizio handikoak dira, eta proteina iturri merkeena izan dira lehorreko mahaian. Zokoratze horren arrazoietako batzuk izan dira aresti arte hozkailurik etxean ez izatea, atal horiek beharrezkoak dituzten berariazko prestaerak burutzeko denbora eta teknikarik ez edukitzea eta, inoiz, industriak eskrupuluak baztertu izana. erretzea es: asar; fr:
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia