2002
|
|
Arau berriak ardoen jatorriaren eta kalitatearen maila bereiziak arautuko ditu, bai eta legez ezartzen diren izendapen eta aipamenak ekoizleen eta kontsumitzaileen alde babesteko sistema ere, behar ez bezala erabil ez daitezen. Horrez gain, zehapen araubidea ezarriko da gai
|
horren inguruko
arau hauste administratiboetarako. Araudi berrian sartzen diren berritasun garrantzitsuenak ardoarentzat ezartzen diren mailekin —lege baldintzak betetzearen arabera— eta ardoen zahartzeari buruzko ezaugarriekin lotuta daude.
|
2003
|
|
Era berean, adingabeen epaileak Fiskaltzari igorriko dio neurria hausteari buruzko zehaztasunen lekukotza, egitate
|
hori
arau haustea izan daitekeelako lege organiko honen 1 artikuluaren arabera, eta, ondorenez, gaitzespen zehatzailea ekar dezakeelako.
|
|
Ez zen engainurik izan Ohartarazpena egin arren, Danoneren epaia erabatekoa da bi instantzietan. Izan ere, Auzitegiak gauzatutako eta aztertutako ekintzak Lehia Desleialaren Legean zuen oinarria; izan ere, lege
|
horrek
arau hausteen parametro oso argiak ezartzen ditu, eta esneki fabrikatzaile ezagunak ez zituen urratu. Araudi berezi horrek, Marken Legeak ez bezala, zehaztu behar du ea, egiazki, jentilizioa «greko» gisa erabiltzeak engainua eragin dezakeen kasu zehatz honetan, produktuaren jatorriari buruz epaitutako kasu horretan.
|
|
Hala ere, zorte hobea izan zuen Auzitegi Konstituzionalean Auzitegi Gorenak emandako epaiaren aurka aurkeztutako babes errekurtsoak; izan ere, Lehen Salak 2003ko martxoaren 17an emandako ebazpenak Ministroen Kontseiluak ezarritako lehen eta hirugarren zehapenak baliogabetu zituen, sozietate errekurtsogileak Konstituzioaren 25.1 artikuluan ezarritako zehapen arloko legezkotasunerako eskubidea aitortzen baitzion, eta, horren arabera, «Delitu bat egiteagatik edo delituagatik ezin da inor kondenatu». Konstituzio Auzitegiak argudiatzen duenez, 1991ko Cavaren Erregelamendua onartzen duen Aginduak ez du beharrezko lege mailarik arlo
|
horretako
arau hausteen eta zehapenen koadro osoa ezartzeko, ministro agindua besterik ez baita. Azkenik jaso ziren Freixeneten argudioen artean, aipatu beharrekoak dira garai hartan indarrean zeuden Ardoaren Estatutuarekin eta Ardoaren Araudiarekin zigortzerik ez zegoela, arau erregulazio horiek gutxieneko arau hausterik ez zutelako.
|
2004
|
|
Errekurtsoa prestatutzat noiz jo eta hurrengo hogei egunetan aurkeztu da, errekurtsoa zein epairen aurka jarri eta hori eman duen auzitegian, prozesuko arau haustearen ondoriozko errekurtso berezia jartzeko idazkia; idazki
|
horretan
arau haustearen zioak azalduko dira, eta, hala denean, prozesuaren emaitzan arau hauste horrek izandako eragina adieraziko da.
|
2005
|
|
Zerbitzutik banantzearen kasuan Justizia ministroak eta gainerako kasuetanlearen eginkizunak behin behinean ete Erregistro eta Notariotzaren zuzendari nagusiak agin dezakete erregistratzaitea,
|
horren inguruan
arau hauste oso astun edo astunaren ondoriozko diziplina prozedura hasi denean, baldin eta etete hori beharrezkoa bada espedientearen instrukzio egokia ziurtatzeko edotadako kalteak amaitzeko. Behin behine herri interesari zein hirugarrenei eraginko etetea erabakitzen duen ebazpenak administrazio bidea agortzen du, eta horren kontra errekurtso bereizia jar daiteke.
|
2007
|
|
c) Datuak Babesteko Erregistro Nagusian izaera pertsonaleko datuen fitxategiaren inskripzioa ez eskatzea,
|
horrek
arau hauste astunik ez dakarrenean.
|
|
e) Lege honen 10 artikuluan ezarri sekretu eginbeharra ez betetzea,
|
horrek
arau hauste astuna dakarrenean izan ezik.
|
|
d) Izaera pertsonaleko datuak tratatzea edo gerogarrenean erabiltzea lege honetan ezarritako printzipioak eta bermeak urratuta, edo lege hau garatzeko erregelamenduek ezarri babes manuak bete gabe,
|
horrek
arau hauste oso astunik ez dakarrenean.
|
|
Hain zuzen, arautegi horren helburua da erabiltzaileentzat segurtasun mailarik handiena duten produktuak eta ekipamenduak bakarrik merkaturatzen direla ziurtatzea. Behin betebehar horiek araututa, legeak VII. kapituluan arautu ditu betebehar horiek betetzea bermatu behar duten erantzukizunak eta zehapenak,
|
horretarako
arau hausteen tipifikazioa eta kasuan kasuko araubide zehatzailea ezarriz.
|
|
1 Lege honetan xedatutakoa betetzeko, lan arloan eskumena duten administrazio publikoek gauzatuko dituzte prebentzioa sustatzeko eginkizunak, aholkularitza teknikoa eta euren aplikazio esparruko subjektuek lan arriskuak prebenitzeko arautegia betetzearen gaineko ikuskapena eta kontrola. Horrez gain, administrazio publiko horiek modu honetara zehatuko dituzte arautegi
|
horren inguruko
arau hausteak:
|
2008
|
|
Prozedura hasi duten ikuskatzaileek prozeduraren garapena bultzatu behar dute, salbu eta abstentzio, ezespen edota ziodun karien bat dagoenean. Ziodun karirik izan ezean, subjektuak men egin behar die jarduketetara agertzeko agindeiei; bestela, subjektu
|
horrek
arau haustea gauzatzen du, eta jokabide hori errepikatuz gero, subjektuak ikuskapen lanaren aurka egin duela ulertzen da, zehapenak astuntzen direlarik. Edozein unetan, baita jarduna etetean ere, Ikuskatzailetzak berme eta kautelazko neurriak har ditzake, agiriak eta liburuak desager ez daitezen.
|
2012
|
|
3 Egitate baten ez zilegitasunari buruzko oker gaindiezina egon eta egitate
|
hori
arau hauste penala bada, orduan, okerrak erantzukizun kriminala baztertuko du. Okerra gaindigarria bada, delituari dagokion zigorra baino gradu bat edo bi gutxiagokoa ezarriko da.
|
|
Dena den, Europako zorrotzenetakoa da; Frantziakoarekin alderatu besterik ez dago: han ez dute zigorrik ezartzen arlo
|
horretako
arauak hausteagatik. Iturria:
|
|
Ez da inola ere heriotza zigor epai bat emango pertsona babestu baten aurka
|
horrek
arau haustea egitean hamazortzi urte baino gutxiago bazituen.
|
|
2.Hitzarmenen edo Protokolo honen arau haustea menpeko batek egin izanak, kasuaren arabera, ez ditu menpeko horren nagusiak zigor edo diziplina erantzukizunetik salbuesten, horiek ezagutzen bazuten menpeko
|
hori
arau hauste hori gauzatzen ari zela edo gauzatzekotan zegoela, edo momentuko inguruabarren arabera hori ondorioztatzeko informazioa bazuten, eta arau hauste hori saihestu edo zigortzeko euren esku zeuden neurri egingarri guztiak hartu izan ez balituzte.
|
2015
|
|
Izengoiti egokia da Espainiako Herritarren Segurtasunerako Lege berria izendatzeko, aurrekoa 1992koa da, Corcuera legea izenarekin ezaguna?. Mututu egin nahi ditu kaleko protestak, eta
|
horretarako
arau hausteen lista luzea zerrendatu du. Kalean egindako jardunen aurkakoak dira, oro har, eta kaleko protestak eragozteko pentsatuak, bereziki.
|
2019
|
|
EGEAk aditzera eman du ere funtzio publikoa betetzen dutenek (politikari, agintari, polizia...) errespetu falten aurrean herritar arruntak baino tolerantzia gehiago eduki behar dutela64 (politikariek funtzionarioek baino gehiago, betiere, baina biek herritar arruntak baino gehiago);
|
hori
arau haustea mugatzeko ildotzat har dezakegu, errespetu faltak larria behar du izan Estrasburgoko Auzitegiaren arabera.
|
2023
|
|
Kalte ekonomikoa ez da berehalakoa baina etorkizunera begira kaltea prestatzen da. Benetako konpentsazioa edo kenkaria egin ondoren ezarritako zehapenaren zenbatekotik kendu da arau hauste honengatik aurretiaz ezarritako zehapenaren proportziozko zatia, benetako konpentsazioaren edo kenkariaren ziozko zehapenen zenbatekoa gainditu gabe (modu
|
horretara
arau hauste bera birritan ez da zigortuko). Gaindikina ez da bueltatuko, arau hauste lokabea dela horrela baieztatuz.
|
|
Zehapenak jartzeko ahala egikaritzeko Administrazioak duen preskripzio epea lau urtekoa da (bost urtekoa Araban); epe
|
hori
arau hausteak gauzatu direnetik zenbatzen hasiko da. Epe hori, gainera, geldiaraziko da hurrengo arrazoiengatik:
|
|
Tributuzko arau hausteen osagaiei ekinez, TFAOen 188 artikuluak (eta TLOren 183 artikuluak) aipatzen duen erruduntasuna edo erantzukizuna dugu, Osagai
|
horrek
arau haustearen osagai subjektiboa osatzen du, eta horren bidez arau haustea borondatez zein mailaraino gauzatu den zehatz daiteke. Doloa dago urratzaileak arau haustearen emaitza lortu nahi duenean.
|
|
Tributuzko arau hausteen osagaiei ekinez, TFAOen 188 artikuluak (eta TLOren 183 artikuluak) aipatzen duen erruduntasuna edo erantzukizuna dugu, Osagai horrek arau haustearen osagai subjektiboa osatzen du, eta
|
horren bidez
arau haustea borondatez zein mailaraino gauzatu den zehatz daiteke. Doloa dago urratzaileak arau haustearen emaitza lortu nahi duenean.
|
|
TFAOen (eta TLOren) 27 artikuluaren arabera, errekargua aplikatzeko baldintza da aitorpenak edo autolikidazioak epez kanpo aurkeztea baldin eta jokabide
|
hori
arau haustea izan badaiteke zorra ordaindu ez delako. Beste hitzetan esanda, epez kanpo aurkeztutako aitorpenaren ondorioz ez bada ordainketarik egin behar, epez kanpo aurkeztutako aitorpenen ziozko zehapenak aplikatu behar dira Administrazioarentzat kalte ekonomikorik ez dakarrelako, eta ezin daitezke aplikatu epez kanpo aitortzeagatik ezarritako errekarguak.
|
|
Segurantzako betebeharren gainean, langileak lagatzeko kontratuak iraun bitartean, bai eta lan kontratua azkentzeagatik eratorritako kalte ordain ekonomikoaren gainean ere (ikusi 14/ 1994 Legearen 16 artikulua). Baina langileak lagatzeko kontratua egin denean kontratu mota
|
horri buruzko
arauak hautsiz (ikusi 14/ 1994 Legearen 6 eta 8 artikuluak), orduan erantzukizuna solidarioa izango da (ikusi 14/ 1994 Legearen 16 artikulua).
|