Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 12

2005
‎Multzo honetakoek, erromantikoek zabaldutako volkgeist edo herriaren espiritu hartatik abiatuta. Euskal Herria behin eta betiko zehaztua eta egina gelditu zela uste dute, aspaldibatean noski, Neolitikoan edo, eta xehetasun batzuk hartu zituela orduan, euskara, esate baterako? xehetasun aldaezinak, eta horren inguruan antolatu behar dela gureetorkizuna, Euskal Herri eternal hori munduratu arteko etorkizun onik ez delaegongo. Ordea ideia horiek, apur bat esoterikoak, nahastu besterik ez dute egiten.Izan ere, esentziarik ez dago ilargiaren azpiko munduan, ez dago urtez urte etamendez mende berdinean irauten duen ezer.
2006
‎Prozesu garrantzitsu horretan kalkulu horren arabera antolatu beharko da bizimodua, denboraren nozioak erabat aldatuz, erritmo naturaletatik aske. Autokontsumorako ekoizteari utzi eta merkaturako ekoizpena gailentzen denean, denbora-unitate bakoitzean ekoitzitakoa kuantifikatuko da.
2007
‎Enpresaren gizarte-erantzukizunaz erakundeek hitz egin dezakete, GobernuzKanpoko Erakundeek hitz egin dezakete eta herritarrok hitz egin dezakegu; baina benetan hori antolatu behar dutenak enpresak eurak dira. Azken batean, enpresa-kultura bati buruz ari gara hitz egiten, eta enpresa-kultura noraino izandaitekeen ona, txarra, moldagarria edo zurruna, enpresak erabaki behar du.
2011
‎aurreko belaunaldiak egindako saioa hurrengo belaunaldira proiektatzeko gai ez garen heinean, belaunaldi berri bakoitzak hutsetik abiatu beharko du berriro euskalgintzan. Ama-hizkuntzaren belaunez belauneko jarraipen hori da beraz, alde orotatik, lehentasun guztietan lehena. horren arabera antolatu behar dira planak: euskalgintzaren esparru batean edo bestean (baita corpus-plangintzarenean ere) hartu nahi den neurri bakoitzak helburu hori segurtatzen asko ala gutxi laguntzen duen, edo batere laguntzen ez duen, ebaluatu behar da ahalik eta zorrotzen. ebaluazio horren emaitzaren argitan asignatu behar dira lehentasunak. euskara ama-hizkuntza gisa hurrengo belaunaldira transmititzen laguntzen ez duen euskalgintza ez da euskalgintza ona. zenbat eta gutxiago laguntzen duen transmisio-lan horretan, orduan eta energia gutxiago xahutu behar da euskalgintzaren ekimen horretan. horretarako, jakina, oso kontuan hartu behar da" etxe-auzo-ingurumen hurbil"-eko katea. esparru-multzo horretan gertatzen da izan ere, mende berri honetan ere, sozializazioaren zati on bat eta, horren barruan, ama-hizkuntzaz jabetzea.
2013
‎-Leku horretako biomak ere eragina izango du; oihana edo basamortua den, animalia basatirik edo eltxorik dagoen jakitea oso garrantzitsua da, horren arabera antolatu beharko baitituzte hara eramateko gauzak, baita han egin daitezkeen ekintzak ere.
2015
‎Ikasgelako jarduera matematikoa, beraz, giza errealitate horren arabera antolatu behar da. Horregatik, eskolaren testuinguruan diseinatzen diren irakaskuntza-eta ikaskuntza-egoerek kontuan hartu behar dituzte, besteak beste, ikasle bakoitzaren eskola-iragana eta jarduera matematikoa garatzen deneko ingurune aldakorra.
‎Pertsonak, beraz, bizitza sozialean zereginik izatekotan, identitatez kargaturik daude. Primordialista zenbait harago doaz eta sistema soziala (egiturak, arauak, eta joko hori antolatzeko behar den guztia) esentzializatzera jotzen dute, hau da, jokoak, berezko entitatea delakoan, berezko izana eta izatea (esentzia eta existentzia) dituela pentsatzera jotzen dute. Ondorioz, aktore jardungo duten jendeek ezinbestean eutsi beharko diote direnari, jokoan hasi baino arinago egokitu zaien izanari.
2017
‎Jasone Mendizabal eta Alex Vadillo Otxoa – Udalak eta euskaltzaleen elkarteak; funtzio banaketak eta lankidetzarako aukerak diren, horren arabera izango da horien izaera estrategikoa, eta horren arabera antolatu beharko da egitura sendoagoa, ebaluazio sakonagoa, eta harreman zein lidergo eredu iraungarriagoak.
2018
‎Izan ere, nahiz eta Joseba hain urrun ez egon, horrelako haur txiki batekin bidaia luzea da bakarrik egiteko, eta, horregatik, kotxean bidaiak egiten laguntzeko jendea behar izaten dugu. Bi astero hori antolatu behar izateak kezka eta lan bat gehiago suposatzen du ohiko beste kezkez aparte. Zentzu horretan, Joseba eta bion inguruan elkartasun handia topatu dugu eta jende horri esker da posible guk bisita horiek izatea, bestela ezinezkoa zatekeen.
2022
‎Postfordismoan sortzen ari den langileria klasearen frakzio berriak zerbitzuetara daude lotuta; Euskal Herrian %65 -75 bitarte dira zehazki, gutxiengo bat oso kualifikatua, eta ‘gutxi edo ez-kualifikatua’ gehiengoa. Zerbitzuetako langileriak lan egiten duen espazio horretatik antolatu behar du erresistentzia eta aldaketa, kontuan hartuz zerbitzuetako egituraketa askotarikoa eta aldakorra, non gehienek oso kontratu kaxkarrak, behin-behinekoak eta etenak dituzten, askotan lantokirik gabe, alegia, espazio eten, fragmentatu eta aldakorretan aritzen direlarik, bai Glovokoak, bai frankizietako ostalaritza langileak, bai etxeko langileak. Erresistentzia alienatutako espazioetatik egin behar da, hau da, espazio global hori ekoizten den gune guztietan sartu behar da tokian tokiko erresistentzia; horretarako, politizazio prozesuak egon behar dira espazio guztietan, dela auzoko plazako kafetegian, dela loradenden frankizian, dela manteroen kale eta auzo zirkuituetan, etxebizitza sindikatuetan, eskoletan, zahar etxeetan, umeek jolasten duten parkeetan, supermerkatuan edo garraio publikoan.
2023
‎Irakasle laguntzaileak esku-hartze marko estua du zehaztua eta aipatzen duzunean bestelako laguntza zerbitzu ereduak daudela, irekiagoak, zuzenean umearekin esku hartu beharrean bultzatzen dutenak esku-hartzea egitea elkarlanean irakasleekin, familiarekin, herriko eragileekin… arraro begiratzen dizute. Hezitzaileek bidaide izan behar dute, ume guztien prozesua akonpainatu behar dute, eta horretarako antolatu beharko da eskola, zeren gelan hogeita lau ikasle baldin badituzu aldi berean gauza bera egiten, eta zu baldin bazara horko protagonista, oso zaila da umeen jarraipena egitea. Bestelako estrategia, metodologia eta baliabideak pentsatu beharko dira, gela horretarako.
‎Kurtsoa aurrera joan ahala, bertso saioaren proiektu komunitarioa indarra hartuz joan da. Hala, ikasleek bertso saio hori antolatu behar izan dute hainbat arazori aurre eginez: saioa non izango den, zenbat iraungo duen, bertsolariak zeintzuk izango diren, haiekin kontaktuan jarri eta gonbidapena eginez eta abar.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia