2005
|
|
Era horretan, osonabaria da talde horietako gazteek Alardean hartuko duten lehentasunezko. Dinamika
|
horrek
Alardearen legitimazioa ahalbidetuko du hiri osoan. Prozesu honen baitan koka daiteke kantineraren papera eta harrezkero prestigio handikoelementua izango da.
|
|
Agerraldi
|
horretan
Alarde tradizionalari desfilatzeko onartu zitzaion manifestazio eskubidearen inguruan ere eztabaidatu zen. Izan ere, horren arabera Jaizkibel konpainia, kontramanifestazioa?
|
|
IBAAk argi utzi zuen hasieratik bitartekaritzaren aurka zegoela: «Emakumeak soldadu parte hartzea oinarritzat hartzenduten bitartekariak ez ditugu onartuko,
|
horren bidez
alardearen karnabalizazioaemango bailitzateke».
|
|
Alardearen aurreko egunean, EAEko Auzitegi Nagusiak Barne Sailarenebazpena baieztatzen du. Bi urte beranduago Estatuko Auzitegi Gorenak BarneSailaren ebazpen
|
hori
Alarde Fundazioaren adierazpen askatasunaren kontra eginzuela esan zuen. Laster ikusiko dugun bezala, azken epai horrek bide judizialarennorabidea aldatzea ekarri zuen.
|
|
Honek guztiak agerian uzten du bi Alardeek garai ezberdinei egokitzen jakinizan dutela eta egokitze ahalmen
|
horrek
Alardea gure egunetaraino irauten lagundu duela. Horregatik, gaur egungo errealitateak, oinarri sozial, ekonomiko, politiko eta juridikoak tarteko?
|
|
Tradizionalistenmodalizaioa ez da tradizioaren defentsa baikor eta eraikitzaile baten gainean egiten, bazterketaren eta debekuaren gainean baizik: «Hondarribiko Alarde Fundazioa, udalerri
|
horretan
Alardea antolatzen duen fundazio pribatua eta emakumeei gizasemeen baldintza berdinetan desfila dezaten galarazten diena» (2000/8/23) edo «tradizionalistak, emakumea Alardean kantinera gisa baizik onartzen ez dutenak» (2000/9/9); bortizkeria azpimarratzen da: «ez ziren maiseatzaileen txistuak faltaizan(...) eta Alarde mistoko kideak, putak?,, marikoiak?,, itsusiak?
|
2010
|
|
Eta Goizuetak ongi mugan zituen Gaztelako eta Frantziako erresumak.
|
Horregatik
alardeak aspalditik herrian izandako usarioa. Ikusi nahi 1579ko buruilaren 4koa nola hasten den?
|
2014
|
|
Baina %3 baizik ez dira atera Jaizkibel konpainian. Nabari da, beraz, «presio edo gatazka sozial»
|
horrek
alarde mistoan parte hartzea zailtzen duela. Lehenik alarde batean eta gero bestean parte hartu dutenak %1 soilik izateak ere erakusten du presio sozialaren eragina, eta posizioen finkoa.
|
2015
|
|
emakumezkoen hutsunea eta presentzia falta deigarria, argazkiek ikusezintasun hori apurtu duten arte. Olatz González Abrisketaren ustetan, pilotaren ikonografiak gizon zintzo eta sendoaren irudia bultzatu du, 13 eta
|
horren
alarde sendoa, eta ez hain zintzoa, garatu du, agian modu oharkabean.
|
2018
|
|
2014an, jaietako kartel lehiaketa irabazi nuen, eta polemika piztu zuen Jaizkibeleko kideen artean. Kartelean hatxero bat ageri zen, forma geometriko suprematista baten gainean, eta forma
|
horretan
Alarde Fundazioaren logotipoaren antza ikusi zuten, estilo berekoa baita. Eztabaidaren berri izan nuenean, erabaki nuen haiekin harremanetan jartzea, baldin eta sare sozialetan ikusten banuen lana kritikatzen zutela baina ez pertsona; zeren nik pentsatzen nuen Jaizkibelekoek betikoak iraintzen zituztela, betikoek Jaizkibelekoak iraintzen zituzten bezala.
|
|
–Aukerak izan ditugu gauzak beste modu batean egiteko, baina ez dugu hortik jo, herritarrak ez mintzeko. Adibidez, aukera izango genuke arrankada 09:00etan egiteko, baina
|
hori
alardearen ordua da, eta beti defendatu dugu ordutegi hori errespetatu behar dela. Baina jendeak ez daki hori?.
|
|
konpainia parekidekoak ezagutzea ezinbestekoa izan zen beretzat. . Buruan sartuta neukan jende
|
horrek
alardea suntsitu nahi duela, Jaizkibelen ateratzen direnek ez dutela alardea maite, gaizkia direla. Baina gerora ikusi dut han ere badagoela alardea maite duen jendea, betiko batzuek baino askoz gehiago?.
|
|
Gatazkaren lehen bi urteetako gorabeheren ostean, bereizi egin ziren Irungo eta Hondarribiko estrategiak: Irunen bi alarde egitera jo zuten; Hondarribian, ordea, konpainia parekide baten alde egin zuten,
|
horren bidez
alardean sartu ahal izango zirelakoan. Baina Jaizkibelek urteak itxaron behar izan zuen herriaren erdigunean atera ahal izateko.
|
|
Bake arotan agintariek frogatu nahi izaten zuten armada hori prestakuntza eta baldintza egokietan ote zen, noiznahi pitz zitekeen gerrarako;
|
horretarako
alarde deia egiten zuten. Urtean behin edo, etxe guziek aurkeztu beharra zuten gizonezko bat armaz horniturik Ariben.
|
2019
|
|
Jaizkibel konpainiak ez ditu adierazpen publikorik egingo momentuz, baina ohar baten bidez jakitera eman du, proposamen
|
horretan
Alarde Fundazioak berak bere burua eztabaidatik kanpo kokatzen duela, eta beste eragileak eseriarazi nahi dituela balizko mahai baten inguruan.
|
2021
|
|
Batman ezizena jarria diote eskuineko politikariari bere herrialdean, eta ezagunak dira haren ateraldiak nahiz jokabide polemikoak. EraHerri hizkera eta, maiz, zabarra darabil, eta baliagarria zaio herritarren zati handi batengana heltzeko, eta irudi
|
horren
alardea egiten du berak ere, jendaurrean azaltzen denetan. Politikaria izanagatik, ezohiko ibilbidea izan du.
|
|
sekula ez dudala hainbesteko arrakastarik izan, hainbeste ligatu, Alarde baztertzaileko jantziekin bezain.
|
Hori
Alardea niretzat borroka eremu bilakatu baino lehen izan zen, noski. Gogoan dut orain, denborarekin, lotsagarri zaidala botere kuota hura baliatu izana.
|
2022
|
|
EH Bilduk udalari egotzi dio ematen dituen argudio «zabar» horiekin «bi alarde» egiteko bidea irekitzea, eta era
|
horretan
alarde baztertzailearen aldekoekin bat egitea. Izan ere, Jaizkibel gero eta handiagoa eta sendoagoa dela ikusita, bakantzen ari dira haren kontrako jarrera argiak, baina askok jaiaren ikuskera baztertzailean gotortuta segitzeko era bilatu nahi dute bi desfile eginda.
|