Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 18

2005
‎Era horretan, osonabaria da talde horietako gazteek Alardean hartuko duten lehentasunezko. Dinamika horrek Alardearen legitimazioa ahalbidetuko du hiri osoan. Prozesu honen baitan koka daiteke kantineraren papera eta harrezkero prestigio handikoelementua izango da.
‎Agerraldi horretan Alarde tradizionalari desfilatzeko onartu zitzaion manifestazio eskubidearen inguruan ere eztabaidatu zen. Izan ere, horren arabera Jaizkibel konpainia, kontramanifestazioa?
‎IBAAk argi utzi zuen hasieratik bitartekaritzaren aurka zegoela: «Emakumeak soldadu parte hartzea oinarritzat hartzenduten bitartekariak ez ditugu onartuko, horren bidez alardearen karnabalizazioaemango bailitzateke».
‎Alardearen aurreko egunean, EAEko Auzitegi Nagusiak Barne Sailarenebazpena baieztatzen du. Bi urte beranduago Estatuko Auzitegi Gorenak BarneSailaren ebazpen hori Alarde Fundazioaren adierazpen askatasunaren kontra eginzuela esan zuen. Laster ikusiko dugun bezala, azken epai horrek bide judizialarennorabidea aldatzea ekarri zuen.
‎Honek guztiak agerian uzten du bi Alardeek garai ezberdinei egokitzen jakinizan dutela eta egokitze ahalmen horrek Alardea gure egunetaraino irauten lagundu duela. Horregatik, gaur egungo errealitateak, oinarri sozial, ekonomiko, politiko eta juridikoak tarteko?
‎Tradizionalistenmodalizaioa ez da tradizioaren defentsa baikor eta eraikitzaile baten gainean egiten, bazterketaren eta debekuaren gainean baizik: «Hondarribiko Alarde Fundazioa, udalerri horretan Alardea antolatzen duen fundazio pribatua eta emakumeei gizasemeen baldintza berdinetan desfila dezaten galarazten diena» (2000/8/23) edo «tradizionalistak, emakumea Alardean kantinera gisa baizik onartzen ez dutenak» (2000/9/9); bortizkeria azpimarratzen da: «ez ziren maiseatzaileen txistuak faltaizan(...) eta Alarde mistoko kideak, putak?,, marikoiak?,, itsusiak?
2010
‎Eta Goizuetak ongi mugan zituen Gaztelako eta Frantziako erresumak. Horregatik alardeak aspalditik herrian izandako usarioa. Ikusi nahi 1579ko buruilaren 4koa nola hasten den?
2014
‎Baina %3 baizik ez dira atera Jaizkibel konpainian. Nabari da, beraz, «presio edo gatazka sozial» horrek alarde mistoan parte hartzea zailtzen duela. Lehenik alarde batean eta gero bestean parte hartu dutenak %1 soilik izateak ere erakusten du presio sozialaren eragina, eta posizioen finkoa.
2015
‎emakumezkoen hu­tsunea eta presentzia falta deigarria, argazkiek ikusezintasun hori apurtu duten arte. Olatz González Abrisketaren ustetan, pilotaren ikonografiak gizon zintzo eta sendoaren irudia bultzatu du, 13 eta horren alarde sendoa, eta ez hain zintzoa, garatu du, agian modu oharkabean.
2018
‎2014an, jaietako kartel lehiaketa irabazi nuen, eta polemika piztu zuen Jaizkibeleko kideen artean. Kartelean hatxero bat ageri zen, forma geometriko suprematista baten gainean, eta forma horretan Alarde Fundazioaren logotipoaren antza ikusi zuten, estilo berekoa baita. Eztabaidaren berri izan nuenean, erabaki nuen haiekin harremanetan jartzea, baldin eta sare sozialetan ikusten banuen lana kritikatzen zutela baina ez pertsona; zeren nik pentsatzen nuen Jaizkibelekoek betikoak iraintzen zituztela, betikoek Jaizkibelekoak iraintzen zituzten bezala.
‎–Aukerak izan ditugu gauzak beste modu batean egiteko, baina ez dugu hortik jo, herritarrak ez mintzeko. Adibidez, aukera izango genuke arrankada 09:00etan egiteko, baina hori alardearen ordua da, eta beti defendatu dugu ordutegi hori errespetatu behar dela. Baina jendeak ez daki hori?.
‎konpainia parekidekoak ezagutzea ezinbestekoa izan zen beretzat. . Buruan sartuta neukan jende horrek alardea suntsitu nahi duela, Jaizkibelen ateratzen direnek ez dutela alardea maite, gaizkia direla. Baina gerora ikusi dut han ere badagoela alardea maite duen jendea, betiko batzuek baino askoz gehiago?.
‎Gatazkaren lehen bi urteetako gorabeheren ostean, bereizi egin ziren Irungo eta Hondarribiko estrategiak: Irunen bi alarde egitera jo zuten; Hondarribian, ordea, konpainia parekide baten alde egin zuten, horren bidez alardean sartu ahal izango zirelakoan. Baina Jaizkibelek urteak itxaron behar izan zuen herriaren erdigunean atera ahal izateko.
‎Bake arotan agintariek frogatu nahi izaten zuten armada hori prestakuntza eta baldintza egokietan ote zen, noiznahi pitz zitekeen gerrarako; horretarako alarde deia egiten zuten. Urtean behin edo, etxe guziek aurkeztu beharra zuten gizonezko bat armaz horniturik Ariben.
2019
‎Jaizkibel konpainiak ez ditu adierazpen publikorik egingo momentuz, baina ohar baten bidez jakitera eman du, proposamen horretan Alarde Fundazioak berak bere burua eztabaidatik kanpo kokatzen duela, eta beste eragileak eseriarazi nahi dituela balizko mahai baten inguruan.
2021
‎Batman ezizena jarria diote eskuineko politikariari bere herrialdean, eta ezagunak dira haren ateraldiak nahiz jokabide polemikoak. EraHerri hizkera eta, maiz, zabarra darabil, eta baliagarria zaio herritarren zati handi batengana heltzeko, eta irudi horren alardea egiten du berak ere, jendaurrean azaltzen denetan. Politikaria izanagatik, ezohiko ibilbidea izan du.
‎sekula ez dudala hainbesteko arrakastarik izan, hainbeste ligatu, Alarde baztertzaileko jantziekin bezain. Hori Alardea niretzat borroka eremu bilakatu baino lehen izan zen, noski. Gogoan dut orain, denborarekin, lotsagarri zaidala botere kuota hura baliatu izana.
2022
‎EH Bilduk udalari egotzi dio ematen dituen argudio «zabar» horiekin «bi alarde» egiteko bidea irekitzea, eta era horretan alarde baztertzailearen aldekoekin bat egitea. Izan ere, Jaizkibel gero eta handiagoa eta sendoagoa dela ikusita, bakantzen ari dira haren kontrako jarrera argiak, baina askok jaiaren ikuskera baztertzailean gotortuta segitzeko era bilatu nahi dute bi desfile eginda.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia