2007
|
|
Eta normalizazioaz ari bagara eta horri begira jardun behar badugu, jardunaren antolaketan isla eduki behar du. Hau da, helburuen eta edukien formulazioan
|
hori
aintzat hartu litzateke.
|
|
Eta normalizazioaz ari bagara eta horri begira jardun behar badugu, jardunaren antolaketan isla eduki behar du. Hau da, helburuen eta edukien formulazioan
|
hori
aintzat hartu litzateke. Beharbada, lehenengo pauso modura, ikasleak lortu lukeen gaitasunarekin batera, zer nolako jarrerak lortu eta erabilera esparruetan nola eragin nahi genukeen ere planteatu genuke.
|
2009
|
|
Zehar lerro moduan lan munduko organizazioetan landu diren gaiek egin duten ibilbideari erreparatuta, esate baterako, kalitateak edota berrikuntzak, antzerako zerbait bultzatu nahi zen hizkuntza arloan ere. Paradigma aldaketa
|
horretarako
aintzat hartu da, normalizazio bideak 30 urtetan utzi dizkigun erakutsiak, hainbat balorazio txostenetan bilduak. Diagnostiko batetik abiatu ginen, beraz, eta euskara planetan erabili diren lidergo moten analisia egiteaz batera, lidergotza kudeatzeko modu ezberdinen inguruko ekarpenak egitea dugu helburu.
|
2010
|
|
Deialdia ekoizpen zientifikoetara mugatzen den arren, eremu horrezaz eman daitekeen adierarik malguenari eusten dio, eta, hortaz, parametro horien barruan ekarpenen bat egiten duten lan oro du jomuga egitasmo horrek. Irizpide zabal
|
hori
aintzat hartuta, Eusko Jaurlaritzaren eta Gipuzkoako Foru Aldundiaren laguntzarekin buruturiko 2009ko edizioko hiru lanok saritu ditu epai-mahaiak: lehengo saria Argiak eta itzalak euskararen lurraldean.
|
|
nafarroaren ipar mendebaldea, gipuzkoa (donostia beterri eremua izan ezik) eta bizkaiko ekialdea. Muga horien barruan, 2001eko eskola adineko biztanleria —gaur egun, azken hogeita bost urteko txikiena–ia elebiduna da jada. errealitate
|
hori
aintzat hartzeak euskara haurren komunikazio hizkuntza eta erabateko gizarte erabilerakoa izateko behar diren lege neurriak hartzea ekarri luke. izan ere, eta laurogeiko hamarkadako asmo handiko normalizazioplanaren babesean, eaeko 39 eskualdeetatik 33tan eskola adineko biztanleriaren gehiengoa euskalduna da jada 2001ean, bai eta biztanleriarik handiena duen bilbo urbin ere. biztanleria handia iz... eskola adinekoen %65 elebidunak dira.
|
2011
|
|
bidean da ingelesa nagusikeria hori? eta nagusikeria antiekologiko
|
hori
aintzat hartu nahi ez izateak utopiko, maximalista, diskurtso politikoen gidaritzapeko bihurtu (ko) gaitu. ez da, bada, jada hala, esaiozu, esaiozu anglofono elebakar horri beste hizkuntza funtzional bat (txinera, arabiera, gaztelania...) ikasi behar duela, nahitaez, hizkuntza ekologia zer den usaintzen hasteko. esaiozu, esaiozu hizkuntza handi hori ez ezik funtzionaltasun handirik eskainiko ez dion beste hizkuntza bat ere ikasi egin behar duela (euskara, ketxuera, norvegiera...), ikasi bai!
|
2012
|
|
Gainera, ikerketa haietan truke ordaineko baliorik handienak EAEn jaso ziren (Larrañaga, 2000).
|
Hori
aintzat hartuta, une egokian dator gure ikerketa, nagusitzen ari den hizkuntzarekiko motibazio mota nagusiaren esparrukoa delako (instrumentala baita hizkuntza gutxitu batek eskain dezakeen eraginkortasun pertsuasiboa).
|
2013
|
|
ikasturtean bideratuko den hirugarren etapan aztertu nahi dira Sekuentzia Didaktikoak gelan baliatzen diren bitartean gertatzen diren elkarrekintza motak (irakasle ikasle arteko elkarrekintzak), eta
|
horretarako
aintzat hartuko dira hizkuntzaren ikaskuntza irakaskuntza prozesuetako esku hartze estrategietan sakondu duten lanak (Bain al., 1998; Coll & Onrubia, 2001; Velasco, 2007; Saló, 2006; Sainz et. al, 2009).
|
|
Hau da, etxearen eta eskolaren kontra errebelatzekoa.
|
Hori
aintzat hartuta, dudan jartzen dugu eraginkorra ote den euskararen erabileraren kateari, fisikoki eskolaz kanpo izanik ere, gazteen burmuinek eskolarekin lotura ikus dakiekeen ekintzen bitartez jarraipena ematen ahalegintzea. Azken batean, eskolaren ekimen izango diren aldetik, bideratutako ekintzak ere izango dira.
|
2014
|
|
|
Hori
aintzat hartuta, atal honetan Euskaratik Kulturara bidaiatxo bat egitea proposatzen dizuet; beraz, esparruz esparru sare horren ikuspegia aztertuko dugu, denetan egin daitekeelako zerbait euskal kultura bultzatzeko. Taldeen unibertso edo ekosistema horri begira, galdera hauei erantzuten saiatuko naiz:
|
2017
|
|
23). 2012ko gaeltacht legearen 11.1 artikuluan xedatutakoaren arabera, Ministroak agindu bidez izenda dezake Gaeltacht hizkuntza plangintzako eremu batekoa edo Gaeltacht eremu batekoa ez den komunitate espezifiko bat irlanderako hizkuntza sarea izan dadin. legeak hutsune asko baditu ere, nabarmentzekoa da lege
|
horretan
aintzat hartu direla, lehen aldiz lege batean, Gaeltacht eremutik kanpoko irlanderako sareak (o’rourke & Walsh, 2015: 67). irlanderaren kasuan, ikerketa honetan hiztun berriaren definizio zabal bat erabili da, tartean diren era askotako jatorriak eta konpetentziak biltzeko asmoz:
|
2019
|
|
Aspaldian abiatutako gizarte mugimenduan kokatu behar da euskarak gaur egun duen biziberritzearen abiapuntua.
|
hori
aintzat hartu ezean ezin dira ulertu hizkuntza hori suspertzeko azken ehun urtean egin diren ahaleginak, corpus aren zein estatus aren inguruan. herri mugimendutik eta administrazio erakundeetatik euskararen aldeko dinamika ugari bultzatu dira, eta ohikoa da halakoei euskalgintza deitzea. Zalbidek dioen bezala:
|
2021
|
|
Bistakoa da azken hamarkadotan eskualdean bizi direnen artean kultura eta hizkuntza aniztasuna areagotu dela. Eskualdean bizi diren herritar guzien bizikidetza bermatze aldera, garrantzitsua da aniztasun
|
hori
aintzat hartzea. Betiere euskara ardatz duen gizarte kohesioaz ari gara, bateratzailea izanen dena, inor ere baztertuko ez duena.
|
|
Azken hamarkadotan eskualdean bizi direnen artean kultura eta hizkuntza aniztasuna areagotu da. Eskualdean bizi diren herritar guzien bizikidetza bermatze aldera, garrantzitsua da aniztasun
|
hori
aintzat hartzea. Betiere euskara ardatz duen gizarte kohesioaz ari gara, bateratzailea izanen dena, inor ere baztertuko ez duena.
|