Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 28

2013
‎Nahiz eta datarik gabeko ikerlanak ugariak diren eta, hortaz, kopuru horrek bilakaeran eragin zezakeen, ikerketek goranzko joera nabarmena erakutsi dute 2007tik 2013ra bitartean (15etik 32ra). Azken urte horretan abiatu eta hurrengo urteetan burutuak izateko zain dauden lanak ez dira horren ugariak (12); horiei gehitu behar zaie epe finkaturik ez duten lanen kopurua ere (19).
2014
‎Ikerketa batean, esparru teorikoak aldagai askeen (X1, X2.. Xk) eredu bat zehaztera bultzatzen bagaitu, eta eredu horretatik abiatuta beste mendeko aldagai bat (Y) azaltzen saiatzen bagara, guretzako analisiteknika aproposena erregresio anizkoitza izango da. Datuak aztertzeko, aldagaiak linealki erlazionatzen direnaren hipotesia hartu dugu abiapuntutzat.
2015
‎Beste testu batean azaldu dudan moduan (Zarraga et. alt., 2010) Euskal Herrian soziolinguistikaren sorrera eta garapena euskararen egoera larriak bultzatu izan zuen. Esanda geratu den moduan, zerbait egin behar zenaren sentsazioa nagusi zen eta testuinguru horretan, 70eko hamarkadatik aurrera, eta nahi horretatik abiatuta, kezka teoriko eta metodologikoak piztu ziren. Hori dela eta, lehenengo ikerketak martxan jarri ziren.
2016
‎erabilera da hizkuntza gaitasunaren motorra eta, era berean, hizkuntza gaitasuna da erabilerarako zorua. Ikuspegi horretatik abiatuta, hizkuntza gaitasunak berez duen continuum izaera azpimarratzen da eta euskarazko gaitasuna ez ezik gaztelaniazkoa/ frantsesezkoa ere aintzat hartu beharra proposatzen da. Azkenik, ikuspegi horretan oinarrituta ikerketarako tresna metodologikoak (ahozko hizkuntza gaitasuna aldagaia, besteak beste) proposatzen dira.
‎Gure ustez, ikerketa soziolinguistikoa euskara indarberritzeko ahalik eta probetxugarriena izatea nahi badugu, erabilerarekin duen lotura estu eta aldebiko horretatik abiatuta jo behar dugula hizkuntza gaitasuna ikertzera. Eta horretarako, tresna metodologiko egokiak behar ditugu hizkuntza gaitasuna ikertzeko orduan.
‎Hurbilagoko perspektiba horretatik abiatuz, zer ezaugarri behar ditu osasun neurgailu batek" hemen eta orain" taxuz erabili ahal izateko. Hiru ezaugarriok behar ditu gure ustez:
‎Paradoxikoa bada irakasten ez diren gaiek interesa piztea ikerkuntzan. Gure ustea da hipotesi mailaneuskararen estatusak gizartean sortzen dituen kezka eta ardura direla, batez ere, unibertsitateko zenbait ikertzaile bide horretatik abiatzera bultzatzen dutenak; ez jakin min intelektual eta zientifiko hutsak.
‎Gure ustea da –hipotesi mailan– euskararen estatusak gizartean sortzen dituen kezka eta ardura direla, batez ere, unibertsitateko zenbait ikertzaile bide horretatik abiatzera bultzatzen dutenak; ez jakin min intelektual eta zientifiko hutsak.
2017
‎azken urteotan euskarazko murgiltze eredua eta sare elebiduna hazten ari dira etengabe, hizkuntzari eusteko borondate sozialaren erakusgarri. hizkuntza komunitate bakarrean integratzea eta elebitasun sozialaren kasuan hizkuntza bat bertzearen gainetik nagusitzea dominazio politikoaren emaitza da, alegia hizkuntza bakar eta legitimoa inposatzeko indarra duten instituzioen jardunarena (bourdieu, 1982: 28). baieztapen horretatik abiatuta, geure buruari galdetzen diogu zergatik guraso batzuek seme alabak legitimoa eta ofiziala ez den hizkuntza batean eskolatzen dituzten. gainera, irudi luke guraso erdaldunak daudela euskaratik eta euskal kulturarengandik urrunen. alta, badira euskarazko irakaskuntzaren aldeko hautua egiten duten guraso erdaldunak eta beren arrazoietan sakontzea da gure asmoa. ipar euskal herrian euskarare... 6) eta ikerketa gutxiago egin dira hizkuntzaren egoeraren inguruan. gure ikerketa lapurdiko kostaldean egin dugu, gunerik populatu eta urbanoenean, non zerbitzu gehienak biltzen diren. bertan da euskararen erabilera ahulen.
‎Fakultateko kafetegian, korridoreetan, klaustroan... euskara gero eta gutxiago entzuten ote den susmoa dago eta ikasleen hizkuntza portaeretan hausnartzeko premia sortu da. Jokabide horien azpian egon daitezkeen hainbat aldagai aztertu nahi dira eta diagnostiko horretatik abiatuta, esku hartze zehatzak diseinatu, euskararen erabilera bermatzeko.
2018
‎Hori da gure hiztun berria, eta horrela ulertu behar da ezagutzan eta erabileran ez joatea erritmo berdinean. Argi dago gutxitasun horretatik abiatuta aurrera egin behar dugula, jakinda ere hiztun berri horiek ez dituztela bakarrik baliatzen bi hizkuntza, eleaniztunak baitira txikitandik. Ingelesezko hainbat eta hainbat produktu kontsumitzen dituzte, eta ikastetxean ere normaltasunez ematen dituzte ‘science’ eta ‘sport’ ingelesez.
‎batetik, arestian aipatu dut euskaltasun eta euskaltzaletasun hark iragana zuela miran, galtzen ari zen mundu bati eutsi nahia motibo, nostalgia zela ardatza. Norberetasun berri horretatik abiatuta, euskaltasun eta euskaltzaletasun berriak, ostera, etorkizunean jarriko du jomuga: etorkizuneko Euskal Herria du desira eta helburu, oraingo, momentuko, ekintzen bidez egiten doan Euskal Herria.
‎" Ekologia izaki bizidunen arteko harremanak eta eurek inguruarekin dituztenak aztertzen dituen zientzia da". Bide horretatik abiatzen gara, hain zuzen, zientzia hori hizkuntzara ekartzeko.
2019
‎Iñaki Iurrebaso – Hego Euskal Herriko arnasguneak zenbatzen arreta handiz irakurri dut mikel zalbideren" arnasguneak. etorkizuneko erronkak" lana (zalbide, 2019). ...ko ildo nagusiak proposatzen dira. arnasguneak zer diren eta zer ez diren azaltzearekin batera, arnasguneak operatibizatzeko eta ikerketa demolinguistikoen bidez arnasguneen egoera eta bilakaera enpirikoki aztertzeko funtsezko oinarriak zehaztu ditu zalbidek. eta horri lotuta, arnasguneen barne ezberdintasunak aztertzen hasteko tipologia bat ere proposatzen du. zalbidek zehaztutako oinarri teoriko horretatik abiatuz, operatibizazioa landu eta ikerketa enpirikoaren eremutik hego euskal herriko arnasguneak kuantifikatzeko lehen hurbilpena egiterainoko ibilbidea egitea izango da artikulu honen xedea.
‎Esparru formalean urrats garrantzitsuak eman dira: eskolek, udalak, kirol eta kultur eragileek etab., bide polita egin dute; baina kalean, etxeetan, esparru ez formalean, erabilerak ez du aurrera egiten azken urteotan. kezka horretatik abiatuta planteatu zen urtebeteko erronka hau, baina ez zen hutsetik abiatu. Izan zuen aurrekaririk.
‎bata, sare sozialen erabiltzaileen% 14,2k euskara erabiltzen duela erdara beste edo gehiago, eta, bestea, datu hori gazteengan %23, 2koa dela. datu horien harira, Soziolinguistika klusterreko Asier Basurtok eItBko" Arratsaldero" saioan honako hau adierazi zuen: " Sare sozialetan errepikatzen da gazteek kalean lagunartean daukaten joera" (eItB, 2011). hipotesi horretatik abiatuta, aipatutako bi datu horien ehunekoak eta euskararen erabileraren datuak antzekoak izan lirateke. hala balitz, honako hau frogatuko genuke: hizkuntza ohiturak sare sozialetara eramaten ditugula. hona hemen aipatutako sare sozialen datuen eta euskararen erabileraren datuak bateratuta (eusko Jaurlaritza, 2016):
2021
‎(5) Nik uste dut ezetz... ...a bat zutaz, orduan esaten duzu nahi duzuna eta konfidantza guztiarekin, inork ez du pentsatuko ezer zutaz, ze ez zaituzte ezagutzen, bai izan daiteke lotsaren gauza hasieran, ez duzuelako elkar ezagutzen, baina zerbait egin daiteke ezagutzeko, baina igual ba Kafe Antzokian egin zena [F1 amaitutakoan denok batera bazkari bat egin genuen], igual egin hasieran, mundu guztia elkar ezagutzeko eta gero horretatik abiatuta, ba ikerketarekin jarraitzea, eske guztiak ezagutzen badituzu... buf! ez dakit, nire pertzepzioa da...
‎Analisi horretatik abiatuta diseinatu da bigarren fasea. Bigarren fase honetan gazte hiztunak izan dira protagonista eta informazio emaile3 Hiztun gisa, euskaldun gisa dituzten ideiak, praktikak eta bizipenak
‎Beste toki batzuetan adierazi dugun moduan (Altuna eta Hernandez 2019), gazteei buruz ikertzea baino, gazteekin ikertzea dugu helburu. Horren adibidea litzateke artikulu honen oinarrian dagoen ereduko kirola egitasmoa7 Hori abiatzerakoan, bi xede orokor zehaztu ziren. Batetik, begirale eta entrenatzaileen jarduna euskaraz izango duen kirol/ aisialdi antolatu bat modu esperimentalean eratzea arloko eragileekin, ereduko kirola izena hartuko zuena.
2022
‎Oinarri horretatik abiatuta, beste hainbat kultur elementuren biziberritzeari ekin zitzaion. Oro har, mugimendua aurretik aipatutako bi etapetan aktibo egon bazen ere, bigarren etapan beharbada biziagoa izan zen.
‎Kudeaketa eredu aurreratuek beren baitan barneratu lituzkete hizkuntza politikaren garrantzia eta balioa bera, hizkuntza aniztasunarekiko konpromisoen erakusle modura, eta enpresaren helburu estrategikoak gauzatzeko eremu erabakigarri gisa (Lizarralde 2009). Planteamendu horretatik abiatuta sortu du EUSKALIT (EUSKALIT 2021, 16) erakundeak Kudeaketa aurreratua eta hizkuntzen kudeaketa: Integraziorako gida, hizkuntzen kudeaketa erakundearen kudeaketa sistema orokorraren barruan integraturik lehiakortasuna handitzeko baliogarria izateko jarraibideak eskainiz.
‎Giza garapenarekin eta jasangarritasun globalarekin hartutako konpromisoan oinarritutako enpresa politika gisa egituratzen da RSC deiturikoa. Politika horretatik abiatuta, erakundeak bere interesean zilegitasunez parte hartzen duten eragileen (jabetza, barne taldea, bezeroak, herritarrak, hornitzaileak, finantzatzaileak, erregulatzaileak, gizarte eragileak, gizarte erakundeak...) interesak eta kezkak txertatzen ditu balioa sortzeko prozesuetan. RSC deritzona ez da modu erreaktiboan erantzutera mugatzen; erakundeak hartutako konpromisoak etengabe betetzea eta eguneratzea ere badakar.
‎Lagin horretatik abiatuz, udalerri bakoitzeko biztanle kopuruaren arabera haztatu dira datuak, eskualdeetako, lurraldeetako eta eremu soziolinguistikoetako emaitzak kalkulatzeko.
‎Horietako batzuk islatzen dira Euskal Herriko hizkuntzen erabileran. Abiapuntu horretatik abiatuz, saiatzen gara hemen adin taldeen EKE maila ezberdinak ulertzen, batetik, eta balizko interpretazioez hausnartzen, bestetik. • Hitz gakoak:
‎Hortaz, adin talde bakoitzaren EKE datuak ulertzeko ahaleginean, lagungarri gertatuko zaigu adin talde bakoitzak nolako hizkuntza sozializazioa izan duen ezagutzea. Abiapuntu horretatik abiatuz, saiatuko gara hemen adin taldeen EKE maila ezberdinak ulertzen, batetik, eta balizko interpretazioez hausnartzen, bestetik.
‎2021an, Eusko Jaurlaritzako Hizkuntza Politikarako Sailburuordetzak, Euskara sustatzeko Ekintza Plan berriaren lanketaren testuinguruan, Agirre Lehendakaria Centerri gazteen arteko euskararen erabilerari buruzko pertzepzioen inguruko azterketa egiteko eskaria egin zion. Azterketa horren helburua, nagusiki, gazteek euskararen erabileran dauzkaten pertzepzioen inguruko ulermenean sakontzea izan da, eta ulermen horretatik abiatuta, gazteen artean euskararen erabilerarako palanka gisa joka dezaketen aukerak antzematea.
‎Azterketaren helburua, gazteek euskararen erabileran dauzkaten pertzepzioen inguruko ulermenean sakontzea izan da, eta ulermen horretatik abiatuta, euskararen erabilerarako palanka gisa joka dezaketen aukerak antzematea.
2023
‎Testuinguru horretan abiatu ziren Euskaraldiaren aurrekari izan diren eta lehenago aipatutako hainbat esperientzia, eta horietatik edan du hizkuntza ohiturak aldatzea xede duen ekimenak ere. Hizkuntza praktikak eta portaera linguistikoak dituzte ardatz ekimen hauek, eta aldaketa zehatzak bilatzen dituzte.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia