Emaitzak: 8
2004 | ||
Hizkuntza, gizarte ereduaren gainerako osagai eta eragileen antzera, botere sozialaren sisteman bereganatzen duen eginkizunaren arabera hezurmamitzen da. Azter dezagun, bada, guri dagokigun gizarte nazioaren eredu honetan hizkuntzari zein leku eta eginkizun esleitu zaion botere sistemaren baitan, | hizkuntzaren zer nolakoak definitu nahi baditugu. Hori eta horrenbestez, euskarak ere ez du beti eta non nahi leku eta egiteko berbera izan Euskal Herriaren joan etorrian. | |
| Hizkuntzaren zer nolakoa tresna izaerara murrizten duen ikusmolde honen sustrai historikoak Antzinako Greziaraino iristen direla genioen gorago. Bide luzea egin du beraz giza kulturaren historian ikuspegi honek, orain bere oinarri sendoak kolokan jarriak izanagatik. | |
Zeren, gainerakoan, betikoan gaude: | hizkuntzaren zer nolakoa fenomeno linguistiko hutsera murrizten duen tesiaren gatibu, alegia. | |
2008 | ||
gogo handia baineukan orain irakurri dudan hori irakurtzeko. Antal ek esaten digu | hizkuntzaren zer nolakoak ez direla kulturaren sorkari pasiboak. Hizkuntza ez dela kulturaren emari eta ondorio hutsa, kulturatik eratorritako zer edo zer. | |
2011 | ||
Aisialdia baliabide ahaltsua da hizkuntza normalkuntzarako. Izan ere, haur eta gazteek aisialdian | hizkuntzekin zer nolako harremana duten eragingarria izango da beren motibazioetan, jarreretan, baita hizkuntza gaitasunean ere. Proiektu honen bidez aisialdian aritzen diren entitateetan eragitea izan da helburua. | |
2014 | ||
Item horrek tarteko puntuazioa lortzea ziur aski izango du bere esangura. GarbiƱe Bereziartuaren doktoretza tesian (2014) Azpeitiko gazteek teknologia berrien bitartez darabilten | hizkuntza zer nolakoa den ikus daiteke, eta gainera gazte hauek teknologia berrien bidez darabilten hizkuntza, eta egoera formaletan eta akademikoan darabiltena diskriminatzeko gai direla ikertu du besteak beste. Gazteek, goiko taulako zenbakiek adierazten dutenez, azpeitiera ez dute hizkuntza formala kontsideratzen, baina herritik at erabilgarria dela esan dute. | |
2016 | ||
Liburu horiek ez ditugu hemen aztertuko, baina oso gaingiroki azaldu bai biak ala biak zein testuinguru politiko kulturaletan sortu ziren. Euskaldun politikoki kontzientziatuenen artean modako filosofia marxismoa zenean ondu ziren biak, eta marxismoak klase azterketari eta klase borrokari lehentasun osoa ematen zionez, eta hizkuntzari bigarren edo hirugarren mailako balioa, balioespen hori irauli nahian, aditzera emateko | hizkuntzak zer nolako garrantzia duen pentsamenduan eta errealitatea taxutzeko orduan: | |
2018 | ||
(3)" Nazio Identitateaz: | Hizkuntzak zer nolako garrantzia dauka herriaren nortasuna osatzeko orduan?". |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
hizkuntza | 8 (0,05) |
Lehen forma
hizkuntzaren | 3 (0,02) |
Hizkuntzak | 1 (0,01) |
Hizkuntzaren | 1 (0,01) |
hizkuntza | 1 (0,01) |
hizkuntzak | 1 (0,01) |
hizkuntzekin | 1 (0,01) |
Argitaratzailea
ELKAR | 5 (0,03) |
Euskaltzaindia - Sarea | 1 (0,01) |
Bat Soziolinguistika Aldizkaria | 1 (0,01) |
Booktegi | 1 (0,01) |
Konbinazioak (2 lema)
hizkuntza zer | 8 (0,05) |
Konbinazioak (3 lema)
hizkuntza zer nolako | 8 (0,05) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |