2002
|
|
Euskararen kontua, zernahi gisaz, beste zerbait da, nire ustetan. Zeren, gure gazteek, barka gordin esatea, haien kide erdaldunen bekatu eta bertute guztiak izateaz gain,
|
hizkuntzan
sakonagoa den beste zerbaitean huts egiten duzuelako, zenbaitetan behintzat. Hizkuntzaren egitura osoak dira aldatzen ari direnak, batez ere egokitasun kontuan, eta ez halako edo holako hitzen ortografian.
|
2003
|
|
hainbeste gizon jakintsu gure hizkuntza zaharra aztertzen ikusteak, halako harrokeritxu bat be sortu dau euskaldunon bihotzetan: " Bagara, antza, zerbaiten jabe!" Ezin ukatu, ostera, geu euskaldunok nagiak eta zabarrak izan ez gareanik (baten batzuk alde batera itxi ezkero), geure
|
hizkuntza
sakon ezagutzen. Baina, hau be esan behar:
|
2004
|
|
Hizkuntzak bezala bizi eta barne zeharkatzen gaitu etikotasunak. Hizkuntza eta
|
hizkuntzak
sakon aztertu eta oraino aztertzen ari diren bezala, etika ere sakon eta metodikoki aztertu beharra dago. Garena eta izan nahi duguna baitago jokoan.
|
|
Irudi orok konparazio bat du oinarrian eta jatorrian. Gure ustez, Wittgenstein ez zen
|
hizkuntzaren
sakoneko mekanismo honetaz jabetu, ez behar adina bederen.
|
2005
|
|
Gainera, urte hauetan idatzitako beste karta batzuetan —eta bere garaikide askoren kontra— hizkuntza" karaktere jakin bat" duen" osotasun organiko" bezala kontsideratzen du56 Dena den, eta harritzekoa bada ere, esan beharra dago ohar garrantzitsu hauek ez dutela segida edo oihartzun berezirik ondorengo urteetan berak proposatuko duen" antropologia konparatuan". Honi buruzko testuetan, egiaz, hizkuntzak bigarren mailako papera betetzen du, ze berau bertan gizabanakoak eta giza-taldeak ezaugarritzeko kanpo elementu erabilgarri bezala bakarrik kontsideratzen da57 Aipatu bezala, urte inguruan iristen da Humboldt egiaz
|
hizkuntzaren
sakoneko garrantzia antzematera: aspalditik zebilen bere antropologiarentzako giltzarri moduko zerbaiten bila eta, bere pentsamenduaren nolabaiteko krisiaren emaitza bezala, giltzarri hori hizkuntzaren baitan aurkitzen du.
|
2007
|
|
Hots, idazleek hizkuntza batekin edo batetaz egiten dutena bigarren maila batetan utziz Humboldt-ek orain hizkuntza bakoitzak herri bakoitzean duen garapen «naturalaz» arduratzearen beharra ikusiko du. Honen ondorioz Humbold ek Euskara eta beste
|
hizkuntzak
sakoneko estrukturan aztertu nahi izango ditu, susmatzen baitu hizkuntzaren egiturak eragin haundia eduki dezakeela gizabanako zein gizataldeetan157.
|
|
hizkuntzaren pedagogia, ikuspuntu horretatik, askoz ere gehiago da hizkuntza baten edo bestearen irakaskuntza baino, alegia, hura ez da didaktika linguistikoaren arazo tekniko, mekaniko, estrategiko edota metodologikoak kontsideratzearekin konformatzen. Hizkuntza, finean, ez da gizakiari itsasten zaion zerbait, baizik eta, egiaz, berorren nortasuna eta bilakaera pertsonala ahalbidetzen duen elementua; eta, horregatik, pedagogiak ezinbestean egin behar du
|
hizkuntzaren
sakoneko zeregin antropologikoaren inguruko galdera. Zentzu honetan, hizkuntzaren pedagogia hizkuntzaren bidezko hezkuntza da eta, bide batez, hizkuntzen irakaskuntza gizakiaren humanizaziorako bitarteko edo tresna.
|
2012
|
|
Teknologia horiekiko oraingo interesaren arrazoi nagusietako bat da aurreko metodo sinpleek goia jo dutela eta emaitzak hobetzeko
|
hizkuntza
sakonago aztertzeko beharra ikusi dutela. Bilatzaileen kasuan, adibidez, jabetu dira emaitza hobeak itzultzeko beharrezkoak direla hizkuntzaren araberako bilaketa, bilaketa eleanitza, sinonimoen edo antzeko hitzen bilaketa, jendearen iritziaren analisi automatikoa haren araberako rankinak egiteko, laburpen automatikoa, galderak erantzutea, eta halako teknika sakonagoak.
|
|
Beren adierazkortasunean, egoteko moduan eta inguruan duten munduarekin interakzioan jardutean erakusten dute haurrek beren izaeraren osotasuna eta, era berean, garatu ere egiten dute. Eta izaeraren alderdi afektibo emozionala, zentzu mugimenezkoa, harremanetarakoa eta soziala, eta kognitibo
|
hizkuntzazkoa
sakon loturik daude eta ezin dira bereizi.
|
2016
|
|
Hezitzaile ona. Bere ama
|
hizkuntza
sakon ezagutzen zuen. Eta, guztien gain, bere santutasunaz nabarmendu zen.
|
2017
|
|
Humboldten lekukotza, horrenbestez, argigarria izan daiteke guretzat: batetik, ez Estatuan edo Estatuetan, baizik eta Herrian bertan oinarritzen den nazio kulturaletik abiatzen delako; eta, bestetik, Euskal Herrira etortzerakoan jabetzen delako, hain zuzen, nazioaren eta
|
hizkuntzaren arteko
sakoneko loturaz. Gogora ekartzekoa da, gainera, Humboldt duela justu 250 urte jaio zela, zehazki, 1767ko ekainaren 22an, Potsdamen.
|
2019
|
|
Arrizabalaga ere pozik da egitasmoarekin,
|
hizkuntza
sakonago lantzeko balio izan baitio' bidelagun' rola hartzeak. " Saiatzen naiz taldekideei ondo hitz egiten, eta aberasgarria izan da niretzat.
|
2023
|
|
Ez dakigu zehazki herri armeniarra nondik etorri zen, ezta Urartu/ Armeniara noiz iritsi zen ere, baina
|
hizkuntza
sakon aztertuz badakigu indoeuroparrak direla, eta greziarren eta indo iraniarren arteko adar zahar bat, euren kokapen geografikoak ere iradokitzen duenez. Armeniera nahasketa interesgarri bat da “satem” hizkuntzen (ekialdeko indoeuroparrak:
|