2009
|
|
Hemen, hezkuntza eta euskararen arteko harremana ezinbesteko jotzen genuen hezkuntza sarean eragiteko prestatzen ari ziren ikasleentzat. Garbi genuen konpetentziaren teoria hizkuntza sistemaren aspektu formalez gain, ikuspegi pragmatikoak eta soziolinguistikoak osatzen dutela; hizkuntzaren ikaskuntza prozesuaz arduratzeak
|
hizkuntzak
prozesu sozialekin harremanetan lantzea dakarrela. Prozesu horretan, hizkuntza izaera soziala duen bitarteko gisa ulertzen genuen, eta, beraz, gertaera soziolinguistikoek, kulturalek, eta politikoek eragiten diotela.
|
|
Euskararen etorkizuneko hazkundearen tamaina ez dago faktore horien esku. Ez politika ez legeria dira ahalguztidunak, eta
|
hizkuntza
prozesu sozialak hamaika faktoreren eraginpean dauden prozesu konplexuak dira, hemen eta bazter guztietan.
|
|
Izan ere, aipaturiko arrazoi horien pisu itzelaren ondoan bai baitaude beste arrazoi ugari, pisuzkoak hauek ere, euskararen urteetako atzerakada eta gaztelaniaren eta frantsesaren aurrerakada esplikatzen dutenak, eta inondik ere ahaztu ez genituzkeenak. Horiek ahaztea komeni ez bazaigu, ez da bakarrik geure buruari egia zor diogulako (hori bera besterik gabe nahiko arrazoi litzateke gorabehera honetan ere ahanzturari atea ixteko), baizik eta, gainera, euskararen erabilera indartzea helburu duen orori komeni zaiolako ahalik eta ondoen ezagutzea
|
hizkuntza
prozesu sozialetan eragiten duten faktoreak zeintzuk diren, euskararentzako etorkizun arrakastatsua bermatzen asma dezan.
|
2016
|
|
Artikulu honetan proiektuaren ezaugarriak, metodologia eta emaitza nagusiak azaltzen dira. Ikerketa, ekologiaren metafora jaso eta
|
hizkuntzen
prozesu sozialak bere ingurunearekin lotuz garatutako marko kontzeptualaren baitan kokatzen da, Haugen (1972), Fill (2001), Resinger (2006), Bastardas (2005, 2009), Couto (2007, 2009), Lechevrel (2008,) Steffensen & Fill (2014), edota beste hainbatek landutakoaren ildotik. Fase pilotoaren esku hartzeak Oñati, Errenteria, Zumaia eta Bermeo herrietan burutu dira, eta balioztatze saioak egin dira GFAko, Ikastolen Elkarteko eta UEMAko teknikariekin, guztira 22 mahai osatu dira eta 153 pertsonak hartu dute parte saioetan.
|
|
|
Hizkuntzarena
prozesu soziala da, aldaketa soziala da, gizarte demokratiko batean gerta litekeen aldaketa sozial handienetakoa. Beraz, aldaketa estrukturala da.
|
|
|
Hizkuntzarena
prozesu soziala da, aldaketa soziala da, gizarte demokratiko batean gerta litekeen aldaketa sozial handienetakoa. Beraz, aldaketa estrukturala da.
|
2018
|
|
"
|
Hizkuntzen
prozesu sozialek inguruarekin duten harremana aztertzen duen esparrua da hizkuntza ekologia, eta horretarako ekologiaren metafora erabil daiteke; alegia, izaki bizidunak bezala hizkuntzak ere elkarrekin bizi direla eta hizkuntza arteko eremu geografiko batean elkarri eragiten diotela" (Vork eta Alwin, 2014).
|
2021
|
|
Baina bada hizkuntzak aztertzeko beste modurik ere.
|
Hizkuntzak
prozesu sozialak gauzatzeko baliabide semiotiko jarraitutzat hartuko bagenitu, ez dugu zertan pentsatu hizkuntza bat erabiltzeko beste" kodea" inhibitu behar denik. Psikologia diskurtsiboaren eremuan azpimarratzen denez, oinarrizkoa da ikertzaileen praktika diskurtsiboei erreparatzea.
|