Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 32

2003
‎Eta pentsaera desegoki hori guztiz nagusitu zitzaigun. Akaso erosoa zitzaigulako, euskararen erabilera areagotzeko beharrezkoa zen giza taldeetako hizkuntz ohituren aldaketa, hizkuntza ikastea baina zailago eta konplexuagoa baita.
2007
‎Nola asmatu motibazioetan eragiten? Pertsonen aukera eta jokabidetan hizkuntza ohituren aldaketa eragin nahi dugu, baina nola egiten da hori. Daniel Golemanek" emoziozko adimenaren" 3 teoria bultzatu du.
2009
‎2008 urtean Soziolinguistika Klusterrak Eusko Jaurlaritzako Hizkuntza Politikarako Sailburuordetzarentzat Bikoteen artean hizkuntza ohituren aldaketa ikerketa lana egin zuen. Lan horretan, beren harremaneko hizkuntza ohitura aldatu duten EAEko bikoteak aztertu ziren:
‎Sailburuordetzarentzat Bikoteen artean hizkuntza ohituren aldaketa ikerketa lana egin zuen. den aldetik— norbere bizitzaren zati handi bat hartzen du. Horrela, harreman horretan hizkuntza aldatzeak norbere bizitzaren parte garrantzitsu bat aldatzea suposatzen du.
‎Soziolinguistika Klusterrak beste ikerketa interesgarri baten berri eman digu azken hilabete honetan. Bikoteen hizkuntza ohituren aldaketa ikertu du. Bereziki interesatu dira eguneroko hizkuntza gaztelaniatik euskarara aldatu duten bikoteen kasuetan.
2012
‎Usos i percepcions lingüistics de la jovenut catalana" ikerketan mudantza eta hibridazioei (Pujolarrek mudes eta hibridació deritzena) buruz dioena. Izan ere, euskarari dagokionez hizkuntza ohituren aldaketen zergatia aztertzeko hainbat ikerlan burutu dira3, baina Pujolarrek katalanarekin egin duen bezala, gazteen ohitura eta bizitzako une esanguratsuei buruzko ikerketa sakonagoa egitea interesgarria litzateke. Hizkuntza ohituren aldaketak ematen diren une horiek identifikatuz gero, hizkuntza normalizazioan lanean dihardugun eragileok errazago izango genuke gure jarduna non kokatu asmatzea.
‎Izan ere, euskarari dagokionez hizkuntza ohituren aldaketen zergatia aztertzeko hainbat ikerlan burutu dira3, baina Pujolarrek katalanarekin egin duen bezala, gazteen ohitura eta bizitzako une esanguratsuei buruzko ikerketa sakonagoa egitea interesgarria litzateke. Hizkuntza ohituren aldaketak ematen diren une horiek identifikatuz gero, hizkuntza normalizazioan lanean dihardugun eragileok errazago izango genuke gure jarduna non kokatu asmatzea.
‎4 SL KLUSTERRA. 2009 Bikoteen arten hizkuntza ohituren aldaketa.
2015
hizkuntza ohituren aldaketa izeneko ikerketa diseinatu eta egin zuen HPSrentzat, eta
‎Eta, bide horretan, hizkuntza ohiturak aldatzeko moduak eta prozesuak sakonago ikasi (ikertu) ditugu. Orain dela urte batzuk, Iñaki Arrutik esan zuen hizkuntza ohituren aldaketa didaktizatu behar genuela. Nago oraindik bidea dugula egiteko, baina pauso sendo samar batzuk egin ditugu norabide horretan ordutik.
2016
‎«Hizkuntza jokabideen transmisioa da balio duena; hortik etorriko da gaitasuna. Ezin dugu utzi erabileraren eraldaketa haur eta gaztetxoen hizkuntza ohituren aldaketaren gain, hori helduen hizkuntza ohituren aldaketarik gabe egitea pentsatzen bada». Ikerketa batzuen ondorioa nabarmendu du:
‎«Hizkuntza jokabideen transmisioa da balio duena; hortik etorriko da gaitasuna. Ezin dugu utzi erabileraren eraldaketa haur eta gaztetxoen hizkuntza ohituren aldaketaren gain, hori helduen hizkuntza ohituren aldaketarik gabe egitea pentsatzen bada». Ikerketa batzuen ondorioa nabarmendu du:
2017
‎zenbat ahalegin pertsonal zein kolektibo, publiko zein herri ekimenekoak. Horiei guztiei zor diegu euskarak bizi duen errealitatea.Orain, eta hemendik aurrerako urteetan, euskararen erabilera etengabe eta bizi bizi handitzea dugu langintza nagusi, ezagutzaren handitzearekin batera euskararen aldeko hizkuntza ohituren aldaketa sakona gauzatu dadin. Mingainak dantzan jartzeko premia dugu, eta, bistan denez, mundu aldakor honetan, kantu eta kontu berriak behar ditugu horretarako.Bide berriak, bide guztiak Hala nahi zuen jokatu Lizardi handiak literaturgintzan.
‎Parte hartzaile guztiak ahaldunduz.Euskaltzaletasunaren sua indartuz nola gure herrian, Amasa Villabonan ala Angelun, Barkoxen zein Barakaldon, Eltziegon eta Erronkarin.Auzolana da bide bakarra. Hizkuntza ohituren aldaketa kolektiboa izango da ala ez da izango.Euskararen Eguneko gure konpromisoa, datozen 365 egunetan hala izan dadin lan egitea da. Auzolanean.Euskara auzolana baita.
‎Orain, eta hemendik aurrerako urteetan, euskararen erabilera etengabe eta bizi bizi areagotzea dugu langintza nagusi, ezagutzaren handitzearekin batera euskararen aldeko hizkuntza ohituren aldaketa sakona gauzatu dadin. Mingainak dantzan jartzeko premia dugu, eta, bistan denez, mundu aldakor honetan, kantu eta kontu berriak behar ditugu horretarako.
‎Auzolana da bide bakarra. Hizkuntza ohituren aldaketa kolektiboa izanen da ala ez da izanen.
2018
‎Jauregi Etxaniz, Pello eta Suberbiola Unanue, Pablo (2015). Aldahitz ikerketa 2014 Eusle metodologia eta hizkuntza ohituren aldaketa lan munduan. Soziolinguistika Klusterra.
‎Eta argitara ere eman izan ditugu, 2015 eta 2017 urteetan, ondorengo bi lanetan: hurrenez hurren, Aldahitz ikerketa 2014 Eusle metodologia eta hizkuntza ohituren aldaketa lan munduan eta Aldahitz Ikerketa. Eusle metodologia esperientzien emaitzak Artikulu honetako informazioa osatu nahi izatera, beraz, irakurleak nahi adina xehetasun aurkituko du bi lan horietan.
‎Euskaldun aktibook ere polizia bat daramagu barrutik edo, hobe esanda, kanpotik. Tabernara sartu, okindegira, eskolara,... eta hizkuntza ohituren aldaketak eragiten ditugu. Gaztelaniaz lasai arraio ari zirenak gu ikusi orduko euskaraz hasten dira barra barra.
‎Olatz Altuna Zumeta: Ikerlanaren helburua, hizkuntza ohituren aldaketen ikuspegitik Euskaraldiaren eragina zenbatekoa den neurtzea izango da. Horretarako planteatzen den metodologia galdetegi bidezkoa eta online beteko dena da.
Hizkuntza ohituren aldaketen azterketan urteak daramatzagu. Klusterrak hainbat ikerketa egin ditu gune edo esparru ezberdinetan hizkuntza aldaketa gertatzeko zer ezaugarri behar ditugun.
‎Klusterrak hainbat ikerketa egin ditu gune edo esparru ezberdinetan hizkuntza aldaketa gertatzeko zer ezaugarri behar ditugun. Azterketa horietan ikusi dugunez, bi pertsonen arteko hizkuntza ohituren aldaketak aldatzeko elementu asko daude. Baina badira bi osagai, asko laguntzen dutenak.
2019
‎Aurreko batean, EAEko hizkuntza politikako sailburuordearen txio bat ikusi nuen, iragarriz 2020an egingo dela entitateetan hizkuntza ohituren aldaketa eragiteko Euskaraldia ekimena. Sailburuordea etxerako lanak besteei jartzen ari zitzaien inguruabar horretan, euskara erabiltzeko eta garatzeko oztopoen erakusle diren hainbat gertakizun izan ziren, euskara hizkuntza ofiziala izanik, bere normalizazioa bultzatzeko arau eta plan urtetsuak dituen lurraldean.
‎" gu izaten utzi", Berria. arizabaleta, maitane (2015): mintzapraktikan ari direnek (bidelariek) ezagutzatik erabilerara pausuak emateko izaten dituzten zailtasun eta oztopoak ezagutu eta hizkuntz ohituren aldaketetan eragitea, hIzNet graduondoko Ikasketetako Ikerketa Lana, ehu, donostia [online: https://hiznet.asmoz.org/ikerketa-lanak/]. ayesta Sagardui, karmelo (2014):
‎Soziolinguistika klusterra 2013 Aldahitz ikerketa. Hizkuntza ohituren aldaketa lan munduan. [Argitaratu gabeko txostena].
2020
‎Euskaraldiak arrisku horren kontrakoa ekarri du. Ekarri du oso garbi ikusaraztea hizkuntza ohituren aldaketarako ariketa soziala egingo bada, eta neurri batean, hizkuntza ohituren aldaketa globala emango baldin bada, ezinbestekoa dela erakundeek eta administrazioek dagozkien erantzukizunak beren gain hartzea. Hasieratik esan genuen Euskaraldiak praktikak, aldaketak, eta konpromiso zehatzak eskatzen dituela.
‎Oraindik finkatu beharrean gaude. Hizkuntza ohituren aldaketa egitea asko kostatzen den prozesua da, arigune ak martxan jarri besterik ez ditugu egin.
‎Aldahitzen, oro har, hizkuntza ohituren aldaketen inguruko ezagutza lantzen dugu. Orduan, bai Eusle metodologiaren ondorioak, bai Ulerrizketakoak, denak dira, neurri batean edo bestean, Euskaraldiaren gisako egitasmo batean aplikatzekoak.
‎Egungo egoera soziolinguistikoan hainbat pauso ematen ari dira euskararen alde. Baina esango nuke, oro har, testuinguru gehienek ez dutela errazten hizkuntza ohituren aldaketa euskararen aldera egitea. Zer gertatzen da pertsona batek euskara neurri batean ulertzen duenean eta zerbait egiteko gai denean?
2022
‎Baina kopurua baino inportanteagoa da parte hartuko dutenek zenbateko aldaketa egitea lortuko duten. Euskaraldiaren helburua ez baita horrenbeste jende kopuru handiak erakartzea, baizik eta hizkuntza ohituren aldaketa hori bultzatzea eta eginaraztea.
‎Sakanako batzordekideek deia egin dute: ″Euskaraldiaren aurreko bi edizioetan egindako ikerketek erakutsi dute ahobizi edo belarriprest modura identifikatzeak asko lagundu duela hizkuntza ohituren aldaketetan eta, horregatik, ariketan zehar txapa erabiltzeko gonbitea egiten dugu″.
2023
‎ikasleen arteko elkarreraginean ahozko hizkuntza erabili da, egoera kontrolatu eta bideratu batean eragitea lortu da. Horrek esan nahi du ikasleen arteko hizkuntz ohituren aldaketa bideratzeko zirrikitu bat ireki zaigula. Bestalde, ikaskide taldeen rolen artean euskara arduradunaren rola definitu da eta nola eragin ikusi da; lanerako material eta eredu ugari sortu dira; ikasleen elkarreraginean ahozko komunikazio gaitasunean aurrerapenak ikusi dira; ikasgaien edukien lanketa eta ebaluazioa, neurri batean bederen, bide horretatik egin ahal izan da.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia