2000
|
|
Ondoko Borbondarren dinastiakoek harrera horri ez zioten jarraitu. Beraz, hortik atera kontuak
|
hizkuntza
nork politizatu zuen.
|
2008
|
|
“Alexander, hiru urterekin, hainbat hizkuntza nahasten dituen etapa batean dago. Hala ere, Noah, bost eta erdikoa, gai da hiru
|
hizkuntzetan
nork bere kasa moldatzeko, hizkuntza bakoitza noiz eta norekin erabili behar duen argi eta garbi identifikatuz”. Bi hizkuntza aldi berean ikasteak beste hizkuntza batzuk ikasteko erraztasun handiagoa ematen dio haurrari Bestalde, hizkuntza batean baino gehiagotan komunikatzeko gai izateak dakarren abantaila nabariaz gain, guraso bat bere semeari ama hizkuntzan hitz egiten diotenak harreman hurbilagoa sortzen du haien artean, eta komunikazioa errazten du hizkuntza hori hitz egiten duten senideekin, Colin Baker ek dioen bezala, zeina “Haur elebidunen guraso eta irakasleentzako gidan” elebitasunean aditu entzutetsuenetako bat baita.
|
2010
|
|
Ez da batere erraza, hori guztia dela medio, EAEko ikasleen egungo mintzajarduna argitzea. Ez da erraza, bereziki, beren eguneroko eskola bizitzan zer
|
hizkuntzaz
norekin, noiz nola eta zertarako baliatzen diren zehaztea. Hori guztia horrela izanik ere, argitasunen bat nahi litzateke.
|
2013
|
|
Giza sena, arima alegia, nor banakoa hizketako korapilo batean kokatzea adina da, ni banaiz aitortu ahal izan dezan beste guztiari so eta mintzaka jarririk.
|
Hizkuntzaren
nor, ordea, nor anitza da, nor aldakorra, hots gizartea bera nor eginik bere bilakaeran.
|
|
Camus-ek Sisiforen mitoa erabili zuen, eszeptizismoko eta etsipen existentzialeko irudi gordinena berpiztuz XX. mendean. Estetikako edertasunik politena agian nor banakoaren tragedian dagoke, baina ezagutza hizkuntzaren arlokoa da eta
|
hizkuntza
nor anizkoari, bestetasunari eta etikari dagokie. Absurdoaz ez bailiteke logikazko teoriarik egin, hori bera etsigarria bilakatzen bada ere.
|
|
Argazkiak sugarra gelditu eta fosildu egiten duela ematen duen bezalaxe. Lehenago da hizkuntza hitza baino, eta ukoz uko garatzen den kosmoseko bilakaera soilik
|
hizkuntzaren
nor anizkotik irudika genezake.
|
2014
|
|
Eta ola gauden bitartean, naiz ta erriz erri itzak eta esaerak eta ipuiak jasotzen ibilli, naiz ta beste lan ederrik asko egin, euskera beti izango da ezjakiñen izkuntza. Eskola ta jakintza beti joango dira erderakin elkartuak, eta, Kondaira lekuko, bi
|
izkuntza
nor geiagoka jarri diren guztietan, jakintza ta kultura noren alde egon diren, arena izan da betiere garaipena (ibid., 260).
|
2015
|
|
Sozializazio prozesu horretan hizkuntzasozializazioa ere ematen da: hizkuntzak ikasten dituzte, eta
|
hizkuntzak
norekin, zein egoeretan eta nola erabili ere ikasten dute. Lagunarteko harremanetan euskara erabiltzea ibilbide horren ondorioetako bat izango da.
|
2017
|
|
Beraz,
|
hizkuntza
nor izatearen parte da, generoa, klasea, jatorria diren heinean, eta horiek justizia sozialaren eta demokraziaren parametroetan jokatzen diren hein berean jokatzen da euskara. Justizia soziala eta demokrazia.
|
2018
|
|
|
Hizkuntza
nor izatearen parte oinarrizkoa da. Nor izate kolektiboarena ez ezik, baita indibidualarena ere.
|