2000
|
|
Hemen agertzen dena,
|
hizkuntzaren
nolabaiteko errepresentazio edo irudi ideologikoa dugu. Berez ez du hizkuntza nazionala sortzen, baina, zalantzarik gabe, beste elementu batzuekin konbinatuz (oinarrizko irakaskuntza, alfabetatzea, merkatu nazionala, hizkuntza politika, etab.) hizkuntza nazionalaren eraikitze prozesuan funtsezko oinarri ideologikoa dugu.
|
2001
|
|
–
|
Hizkuntzarekin
nolabaiteko konfiantza hartu.
|
2007
|
|
Eta gauza bera gertatzen da lagunartean ere. Ez dakit
|
hizkuntzaren inguruan
nolabaiteko kontzientzia bat hartu dugulako izan ote den edo ez. Ez nuke halakorik esango.
|
|
Horregatik, bada, horrek esan nahi du hizkuntza aldaketa ez dela mintzaira aldaketa linguistikosoila, gizarte eta nazio identitatearen aldaketa globala baizik. Gizartearen eta
|
hizkuntzaren artean
nolabaiteko elkarrekikotasuna dagoela, alegia. Eta, xehetasunetansartuta, esan genuke gizarte eredua ez dela hemen ulertu behar esanahisozial hutsean hartuta, ez alegia klase balio sozialen aldetik begiratuta, balionazional eta identitate kulturalen aldetik so eginda baizik.
|
2008
|
|
Gurasoen adinak badu seme alaben lehen
|
hizkuntzan
nolabaiteko eragina. Izan ere, bikotekidea zenbat eta gazteagoa izan, orduan eta txikiagoa da lehen hizkuntza gaztelania bakarrik duten semealaben portzentajea eta handiagoa lehen hizkuntza gutxienez euskara dutenena.
|
|
Gurasoen adinak badu seme alaben lehen
|
hizkuntzan
nolabaiteko eragina. Izan ere, bikotekidea zenbat eta gazteagoa izan, orduan eta txikiagoa da lehen hizkuntza gaztelania bakarrik duten seme alaben portzentajea eta handiagoa lehen hizkuntza gutxienez euskara dutenena.
|
2011
|
|
Hau horrela, Udalaren
|
hizkuntzen arteko
nolabaiteko kontzeptualizazio hau kokatzerakoan, Bourdieuk hizkuntzen unibertsalizazio aspirazioez esandakoa interesgarria izan daiteke: hizkuntza zehatz bat edo kultura zehatz bat unibertsalitatean sartzean, unibertsaltasunaren monopoliora darama legitimoa bihurtu dena eta gainontzeko guztiak ezduin izatera daramatza (okzitanoarekin ikertu zuen bezala).
|
2013
|
|
Pinkerrek beste arrazoi bat ematen digu pentsamenduaren eta
|
hizkuntzaren arteko
nolabaiteko distantzia ezartzeko. Kasu honetan arrazoia intuizio sakon batean oinarritzen da:
|
2014
|
|
Oso garrantzitsua da gure haurrei euskarazko materiala eskaintzea: kantak, pelikulak, ipuinak, etab, haien belarrietan
|
hizkuntzari
nolabaiteko sostengua eta ohitura eman ahal izateko, batez ere euskaraz entzuteko horrenbeste aukera ez dagoen tokietan.
|
2015
|
|
Dena dela, Hezkuntza eta Zientzia ministroa euskal ordezkaritzarekin bat etorri omen zen eskola elebidunen beharraz, eta arazo teknikoak baino ez zituen aipatu. Katalunia Galiziatik, orobat, antzeko eskaerak jaso zituela adierazi zien, Espainiako Gobernuak hezkuntzaren alorrean herri
|
hizkuntzen
nolabaiteko ofizialtasuna onartzera zihoala aditzera ematen zuena, betiere gaztelaniaren nagusitasuna bermatuta (Euskaltzaindia, 1968a: 269).
|
2017
|
|
Frantziako Konstituzioa aldatzeko xedea eztabaidatu da berrikitan Frantziako Parlamentuan. Karia horretara, proposamen bat egina izan da, Frantziako eskualde
|
hizkuntzei
nolabaiteko ezagutza emateko, hizkuntza horiek Frantziako ondarearen parte direla Konstituzioan agerraraziz. Lehenik Diputatu Ganbarak onartu du aldaketa proposamen hori; ondoren, haatik, Senatuak kenarazi du, gai horren inguruan gizartean eztabaida bizia sortzen zelarik.
|
2021
|
|
Konprometituta dagoen elkartea dela uste du eta, diru-laguntza publikoak jasotzen baditu ere," modu independentean" idazlea babesten ari dela baieztatzen du. Modu berean,
|
hizkuntzari
nolabaiteko autonomia eskainiz diharduela dio, eta kanpora begira beste eremu berriak zabaltzen dizkiola euskarari. " Garai batean borrokatzen zen Galeuscarekin eta, euskal literatura atzerrian ezagutarazteko, eta hori zen bere egitekorik nabarmenena.
|
|
Egungo testuinguruaren irakurketaren ondoren,
|
hizkuntzaren gaineko
nolabaiteko hausnarketaren premia nabari da. Bosgarren funtziora heltzea ahalbidetzen ez duten hizkuntza politiken baitan, hizkuntzaren aldeko ekimen ugari eginda ere, aurreko funtzioen asebetetzea kolokan jartzen da.
|