Emaitzak: 9
2001 | ||
Ukipen egoeran dauden | hizkuntzak nola ikasten diren ulertzeko, sare sozialaerabili ohi da. Elebitasun prozesua nola gertatzen den aztertzeko, gehienbat elebitasun aditibo/ sustraktibo motak azaltzeko?, egoera sozialen eta prozesu psikosozialen arteko zubi moduan aztertu ohi da gizabanakoen sare soziala (Hamers etaBlanc, 1983). | |
2002 | ||
– Jendeak | hizkuntzak nola ikasten duen kontuan hartzen du. | |
– | Hizkuntzak nola ikasten dira. Hiru ideia berri. | |
2008 | ||
| Hizkuntza nola ikasten den eta prozesu horren nahasmenduak, eta buruko zientzia kognitiboak izango dituzte aztergai bertan, besteak beste. Arreta berezia jarriko diote pertsonen elebitasunari. | |
2010 | ||
5) Euskal kasu ikerketan garrantzitsuak dira zenbait faktoreren eragina. Esate baterako," adina" aldagaiak hiru | hizkuntzak nola ikasten diren adierazterakoan bere lekua du," hizkuntzen artekotasun linguistikoa" (‘cross linguistic effects’) kontuan hartzen bada. Eragin horiek positiboak dira, adibidez, elebiduntasunak errazten duelako 3H ikastea, edozein dela ere hizkuntzen arteko distantziak, edo kognizioan, edo soziokulturalki, eta abar. | |
2011 | ||
Lau ikerketa lerro dituzte: bata, mintzaira nola eskuratu, ulertu eta ekoiztu; bigarrena, elebidunek edo eleaniztunek bigarren | hizkuntza nola ikasten duten; hirugarrena, gaixo neurodegeneratiboak hizkuntzarekin nola moldatzen diren; eta laugarrena, nola atera zukua makinei (erresonantzia magnetikoa, elektroentzefalogramak...) ikerlariek nahi dituzten ikerketak egin ahal izateko. Lau ikerketa lerro badira ere, denak zeharkatzen ditu elebitasunak. | |
Peru eta Maisu Juanen arteko dialektika horretan | hizkuntzak nola ikasten eta ahazten diren planteatzen dute. Eta argudioak zientifikoak baino gehiago poetiko ideologikoak izanik, hizkuntzak haurra jaio aurretik ikasten direla aitortzen du Peruk: | |
2013 | ||
Lanean eta eguneroko bizitzaren beste egoeretan ikasten dute; batzuek asko; eta beste batzuek, gutxiago. Testuinguru horretan, | hizkuntza nola ikasten duten eta zein faktorek laguntzen duten ikertzen ari gara. Euren seme alabentzat errazagoa izango da: | |
2017 | ||
Historiak ez ezik, logika hutsak ere gauza bera ikusarazten du, hurrengo ataletan agerian geratuko den bezala. Bertan | hizkuntzak nola ikasten eta ahazten diren ikusiko dugu; elebitasuna hitzaren barnean ezkutatzen diren abantailak eta arriskuak aztertuko, zer eta zergatik gertatzen zaigun inguruan dakusaguna ikasiko; edozeinen hizkuntz esperientziak eta historia agertuko dira (zurea barne, irakurle); funtsean, egoera hobeki ulertuko dugu. |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
hizkuntza | 9 (0,06) |
Lehen forma
hizkuntzak | 5 (0,03) |
hizkuntza | 2 (0,01) |
Hizkuntza | 1 (0,01) |
Hizkuntzak | 1 (0,01) |
Argitaratzailea
UEU | 3 (0,02) |
Berria | 2 (0,01) |
Pamiela | 2 (0,01) |
Argia | 1 (0,01) |
Bat Soziolinguistika Aldizkaria | 1 (0,01) |
Konbinazioak (2 lema)
hizkuntza nola | 9 (0,06) |
Konbinazioak (3 lema)
hizkuntza nola ikasi | 9 (0,06) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |