Emaitzak: 5
2006 | ||
Zuzenagoa litzateke honakoa: eguneroko bizitzako hainbeste egoeratan eta hainbeste momentutan bi | hizkuntzak nola erabili erabaki beharraren ondorioz erotzeko zorian dagoen elebiduna. Elebitasunaren ondorioz adimenaren desoreka nozitzen duen hiztuna. | |
2008 | ||
Hizkuntzari dagokionez, benetako errealitatea kontuan hartuko luke eredu honek, eta gizartearen nahiari erantzungo lioke. Euskarak berak eskaintzen dituen eredu desberdinen artean bereizteko orduan, ikuspuntu honen arabera gogoan hartu litzateke eskolaren inguruko gizarteak | hizkuntza nola erabiltzen duen. Horrela, inguruan euskalkia erabiltzen baldin bada, errealitate hori nola edo hala aintzat hartuko litzateke. | |
2015 | ||
Ondotik, Euskal Konfederazioak helarazi dauku bere ihardokitzea: " Jarrera horrek berresten digu bai eskuineko bai ezkerreko parlamentariek lurralde hizkuntzetako hiztunak zer mespretxuarekin tratatzen dituzten eta lurralde | hizkuntzak nola erabiltzen dituzten beren interes politikoentzat bakarrik, Senatuan nahiz Asanbladan bilduak direlarik. Joan den asteko solasaldiak, aitzineko guziek bezala, beren politikerietan aritzen ikusteko parada eman digu berriz ere"(...)" Euskal Konfederazioak berriz deitzen ditu parlamentari guziak beren alderdikeriak bazterrean utz ditzaten eta elkarrekin lan egin dezaten, hizkuntza politika egokiak ahalbidetuko dituzten hizkuntz lege ausarta eta eraginkorra landu eta bozka dezaten. | |
2022 | ||
Hori lortzen ez den bitartean, ordea, euskarari berariaz lagundu eta bultzatu ezean, aukeran ematen denean, euskara beti izango da galtzaile eta gaztelaniaren menpeko. Esparru sozioekonomikoan, enpresek hizkuntzak kudeatu egin behar dituzte, are gehiago globalizazioaren garaian, eta euskararen normalizazioaren edo biziberritzearen alde egonez gero, aztertu dute | hizkuntzak nola erabiliko dituzten: zer leku izango du euskarak? | |
2023 | ||
Sozializazio prozesuak hizkuntzaren erabileraren bidez gauzatzen dira, bi zentzutan: batetik, haurra edo heldu hasi berria komunitate batean txertatu ahal izateko jarduerak hizkuntza erabiliz egiten dira; bestetik, sozializatzeko prozesuan haurrak zein hasi berriak barneratuko du | hizkuntza nola erabili behar den dena delako komunitate edo talde horretako kide bihurtzeko. Hizkuntzaren barneratzea edo jabekuntza ez dagokie bakarrik hizkuntzaren dimentsio fonologiko, lexiko, morfosintaktiko eta testual diskurtsiboei, baita, hizkuntza erabilera bakoitzaren balio sozialari ere. |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
hizkuntza | 5 (0,03) |
Lehen forma
hizkuntzak | 3 (0,02) |
hizkuntza | 2 (0,01) |
Argitaratzailea
Bat Soziolinguistika Aldizkaria | 2 (0,01) |
Euskaltzaindia - Liburuak | 1 (0,01) |
Alberdania | 1 (0,01) |
Herria - Euskal astekaria | 1 (0,01) |
Konbinazioak (2 lema)
hizkuntza nola | 5 (0,03) |
Konbinazioak (3 lema)
hizkuntza nola erabili | 5 (0,03) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |