Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 8

2008
‎erakunde akademikoak (hizkuntzaren akademia, bertako unibertsitate bi eta atzerriko beste bi), hizkuntza zerbitzuak eskaintzen dituzten eta ikerketa atala duten enpresak, argitaletxe bat, nazioarteko erakunde bat6, eta, azkenik, norbanako bat7 Ekimen batzuk (OEHTC, XXMECE, EPG...) diru publikoz osorik finantzatu dira, eta gainerakoek diru-laguntza publikoa jaso dute. Beste hizkuntzen kasuan ere, nabarmena da unibertsitate eta entitate akademikoen e (ra) gileeta garatzaile lana, instituzioen eta, hainbatetan, enpresa handien finantza laguntzaz. Sarritan (mundu batez ere), proiektu komertzial handiek ekarri dute corpus proiektu handiak abian jartzea (The Bank of English Cobuild, esaterako), batez ere baliabide linguistikoak eratzeko, nahiz eta oinarrizko baliabidea bera egitea ere helburu nagusi izan den ‘corpus proiektu nazionalen’ kasuan:
‎Ez da inoiz gauza erraza izan hitz elkarketa non hasten den eta non bukatzen jakitea: ez euskararen eremuan eta ez, egia esan, atzerri hizkuntzen kasuan ere. (?).
2009
‎Era berean, diskriminazioak aukeratutako hizkuntza ofiziala erabiltzeko eskubide publiko subjektiboan izan dezake jatorria, eta horrek, baita gutxiengo hizkuntzen kasuan ere, hizkuntzaren ofizialtasunean ezezik, aurrez aipatu Eskubide Zibil eta Politikoen Nazioarteko Ituneko 27 artikuluan ere du bere oinarria. Nire iritziz hizkuntza ofizial orori dagokion eta ezabatu ezin den funtsezko eskubidea da.
2010
‎Sorterrian ezin biziak bultzatu du horretara. Hizkuntzaren kasuan ere berdin da:
2011
‎Gaitasun eleanitza gaitasun edo konpetentzia eleanitza, Coste eta bestek (1997) lehendik proposatzen zuten haritik europako erreferentzi Markoan (2001) oso era nabarmenean agertzen da, eta haren ondoren ikerlari askok erabili izan dute printzipio adostu bezala (guasch & Nussbaum, 2007). dolz eta Bronckartek (2002) aldiz, ñabardurak, zehaztasunak jarri dizkiote konpetentzia nozioari. Azken hauen iritziz, berezko, unibertsal, norbanakoaren konpetentzia bezala ez luke eragin handirik, lehen hizkuntzaren kasuan ere ez duen bezala; alegia, hizkuntza bat, eta gutxiago bi edo gehiago, ez dira berez, garapen biologikoaren emaitzak. Landu
2017
‎Arabako eta Bizkaia mendebaldeko udalerrietan, berriz, euskara ezagutza apalagoa da. Euskara transmisioa eta etxean erabiltzen den hizkuntzaren kasuetan ere, antzeko datuak mantentzen dira (Eusko Jaurlaritza, 2009). Oro har, euskal komunitatea ipar aldean kontzentratua dagoela ikusten da, eta hegoaldean, euskara ezagutu, euskara transmititu eta euskaraz bizi den herritarren ehunekoa oso txikia da.
2020
‎Aurrekoarekin batera, euskara ingelesa baino errazagoa dela pentsatzen dutenen pisua nabarmen jaitsi da 2011tik, eta ingelesaren gaineko uste hori handitzen joan da, DBH2n lehenbiziko aldiz ingelesa euskara baino errazagoa dela pentsatzea nagusitzeraino. IKTekin hobekien lotzen den hizkuntzaren kasuan ere ingelesak gorantz egiten du... (Mart� nez de Luna eta Suberbiola, 2017:
2021
‎Eta, hori euskal kultura bizitzen ari den zerbait da, literatura barne, eta horregatik euskal kultura literatur erreferentzien saretzeko premia sarearen metafora erabiltzen baitu Petitek kultura irudikatzeko handia da. Saretze horretan hezkuntzaren rola eta eragiletza ezinbestekoa da, Euskal Herriko gazte askorentzat horixe bera baita euskal kulturara edota literaturara sarbide bakarra, hizkuntzaren kasuan ere gertatzen den legez.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia