Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 13

2002
‎Lankidetza horrek antolatua eta arautua izan behar du, bi partai dehorietako bakoitzak bere zeregin berezia izango baitu lan horretan: hizkuntza jarduera (birformulazioa, kode trukaketa, testugintza) itzultzailearenesku egongo da, eta gaiaren antolamentua, kontzeptuen azalpena eta terminologia espezializatua espezialistaren esku. Dena den, ez da erraza egoerahori bideratzen, eta onartu beharra dugu maiz hizkuntza formazio sendoaduen espezialista (horretarako planak egin behar izaten dira, baina), nahizespezialitate bateko jakintzan ongi jantzita dagoen itzultzailea (itzultzaileenespezializatzea eskatzen du horrek, eta merkatu arazoa plazaratzen du, hortaz) gerta daitezke une jakin batean itzultzailerik onenak.
‎erabili zituzten beren teoria oinarritzeko.Aipatutako bi faktoreek eragingarritasun handia dute elkarrizketarako gaitasuna etagaitasun akademikoa lortzeko: hizkuntza jarduerak zenbat eta inplikazio kognitibohandiagoa eskatu eta hiztunak zenbat eta laguntza kontestual gutxiago izan hizkuntza jarduera horretan parte hartzeko, orduan eta gehiago hurbilduko gara konpetentzia akademikora. Euskaltegiko ikaslearen helburuak ezagutu ditugu, bada, lortu nahi duena lor dezan.
‎erabili zituzten beren teoria oinarritzeko.Aipatutako bi faktoreek eragingarritasun handia dute elkarrizketarako gaitasuna etagaitasun akademikoa lortzeko: hizkuntza jarduerak zenbat eta inplikazio kognitibohandiagoa eskatu eta hiztunak zenbat eta laguntza kontestual gutxiago izan hizkuntza jarduera horretan parte hartzeko, orduan eta gehiago hurbilduko gara konpetentzia akademikora. Euskaltegiko ikaslearen helburuak ezagutu ditugu, bada, lortu nahi duena lor dezan.
‎2 Irakaslearentzat nozio garrantzitsuak jasotzen dira esku hartze didaktikorako: hizkuntza jarduera guztiek ez dute eskatzen inplikazio kognitiboberdina; halaber, komunikazio jaurduren araberakoa izan daiteke laguntzakontestuala. Eta ideia hau biribiltzeko, esan daiteke, laguntza kontestualakerraztu egiten duela hizkuntza ekoizpena.
‎Horietako bakoitza, gainera, metodologia jakin batekin erraz lotukodugu irakasleok: hurrenez hurren, metodologia tradizionalekin, metodologia audiolingualekin, testu gramatikan oinarritutako metodologiarekin eta hizkuntza jardueran oinarritutako metodologiarekin (metodo komunikatiboekin). Gutariko askokhoriek guztiak probatu eta erabili ditugu, seguruenik.
‎4 GAITASUNA eta DISKURTSOA: Testuinguru horietan hizkuntza jardueretan hartuko du esku. Jarduera horien arian trebetasun linguistikoei atxikitako hainbat hizkuntza prozesu burutu ditu arlo berezietako gaiekin loturiko testuak ekoitzi edota ulertzeko.
‎– Ikasgelan langai proposatuko ditugun hizkuntza jarduerek ikasleek dituztengaitasunen bitartez ebazteko modukoak dute izan.
‎– Aztertu behar da aurreikusitako hizkuntza jarduerek zein ulermen etaekoizpen prozesu burutzea eskatzen duten.
‎– Testu euskarrien hautapena langai hartutako hizkuntza jardueren testuingurua eta testuari emango zaion trataera kontuan hartuta egingo da.
‎Hala nola, gustuko gaiak, ahozko/ idatzizko komunikazioa, zer hizkuntza jarduera duten gogoko, zein ez, eta abar.
2007
‎Hizkera politikoki korrektoa ezartzeak dirudi, hain zuzen, komunikabideen egiteko nagusi bat egunotan1313 Propagandaren desmasiak egunero jasan behar izaten dira, etab. Hizkuntzak, biak egiten ditu: pentsaera bat espresatu, eta pentsaera «manipulatu», positibo eta negatiboki; presio soziala eragin, ortodoxia harresitu, tabuak ezarri1314 Hizkuntzaren jarduera bikoitz hori arrunta delako jendearen eguneroko esperientzian, topiko batzuk erraz sinestu eta zabaldu dira, hala nola eskimo edo inuiten elur izen ugarien legenda1315, horregatik haiek elurra «guk ez bezala» ikusten omen baitute, hizkuntza eta mundu ikuskeraren loturaren adibide paradigmatikoa, nahiz, ongi begiratuta, ezer ez duen frogatzen kasurako: zeren eta, erakusten duenagatik, inuitek zinez diferentea daukatena, ez da munduikuskera, mundua bera baizik1316 Mundu diferenteen ikuskera diferenteak ez dio inori arazorik inoiz planteatu, mundu beraren ikuskera diferenteak baizik (Sahara
2008
‎Bigarren taldean, letren soinuak eta izenak irakatsi zitzaizkien haurrei, eta hizkuntza jarduerak egin ziren haiekin, baina ariketa fonologikorik ez zuten egin.
2009
‎Hiz, kuntz.aren abstrakzioa kontzeptua hizkuntza kategorien eredutik dator (Semin eta Fiedler, 1988, 1991). Hurbilpen horretatik, pentsamenduaren eta hizkuntzaren arteko erlazioa norabide bikoa da, hau da, hizkuntza jarduera soziokognitiboaren emaitza da, eta, aldi berean, prozesu soziokognitibo horien kausa erebada. Hizkuntza kategorien ereduak hitzen esanahiaren azpian dauden dimentsioakaztertzen ditu.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia