2009
|
|
2006tik,. Estrategia komunikatiboak? egitasmoa lantzen ari da,
|
hizkuntzaren
ikuspegi komunikatiboaren barruan kokatzen diren estrategia eta gaitasunak aztertzen, alegia.
|
2013
|
|
|
Hizkuntzaren
ikuspegi komunikatiboa da (hizkuntza komunikazio tresnatzat hartzen da, beraz, horretarako irakatsiko da: komunikatzeko) ikastetxeetan erabiltzen den material didaktikoen oinarria.
|
|
Lehen azterketan sakonduz,
|
hizkuntzaren
ikuspegi komunikatiboa da (hizkuntza komunikazio tresnatzat hartzen da, beraz, horretarako irakatsiko da: komunikatzeko) ikastetxeetan erabiltzen den material didaktikoen oinarria.
|
|
2006tik «estrategia komunikatiboak» egitasmoa lantzen ari da batzordea,
|
hizkuntzaren
ikuspegi komunikatiboaren barnean kokatzen diren estrategia eta gaitasunak aztertzen, alegia.
|
2014
|
|
|
Hizkuntzari
ikuspegi komunikatibotik begiratzen hasten hasi ziren lehenengoChomsky k 1965ean estrukturalistei kritika eginez hizkuntza gaitasuna (competence) eta ekintza (performance) zela esan zuenean haren ezagutza eta erabilera bereiziz etaazaleratuz, alde batetik, eta Hymes ek 1966an Komunikazio gaitasuna kontzeptuaasmatu zuenean, hizkuntza erabiltzeko gaitasun indibiduala zela azpimarratzekoasmoarekin, ...
|
|
|
Hizkuntzari
ikuspegi komunikatibotik begiratzen badiogu, komunikazioarenperspektiba dialogiko edo interakzionistan kokatuko dugu gure soa. Horren ondoriozeta Tusonekin bat eginez, elkarrizketa izango da gure komunikazio eta diskurtsoenoinarri nagusia (Tuson, 2006).
|
2015
|
|
Hizkuntzaren ikuspegi tradizional gramatikalak zuzentasunari begirako irakaskuntza portaerak bultzatzen ditu, eta askotan, idatzizko hizkuntzari oso lotuta dabil irakaslea. Aldiz,
|
hizkuntzaren
ikuspegi komunikatiboa duen irakaslea gehiago abiatzen da komunikazio egokitasunetik, eta gehiago hurbiltzen da ahozko hizkuntzaren ezaugarriak lantzera.
|
|
Zuzentasunean, bereziki, kokatutako irakaslearen ikasleek ekoizpen zuzenak egin dituzte askotan, nahiz eta ez horren egoki eta komunikagarriak sortu. Aldiz,
|
hizkuntzaren
ikuspegi komunikatiboa barneratuta duten irakasleen ikasleen ekoizpenetan testuinguruari eta ahozko komunikazioari lotutako aurrerapen zantzuak handiagoak izan dira, oro har.
|
|
—
|
Hizkuntzaren
ikuspegi komunikatiboa.
|
|
Bere ikasleen ekoizpenetan, askotan, egokitasunean galerak gertatu dira. Aldiz,
|
hizkuntzaren
ikuspegi komunikatibotik lan egin duenak gertuago sumatu du ikerketa honetan aurkeztu zaion material didaktikoa, erreferentziak egin izan dizkio testu generoaren ezaugarriei eta komunikazioari, eta askotan, ikasleen lorpen hobeak ezagutu ditu.
|
2019
|
|
|
Hizkuntzaren
ikuspegi komunikatibo eta funtzional horretatik abiatuta, funtsezko zaigu testu genero nagusien irakaskuntza egungo eskoletan. Larringanen (1992a) arabera, eskolan tradizio handiagokoak izan dira narrazio eta deskribapen testuak, batez ere, mailarik baxuenetan, bainaargudio testuen irakaskuntzaren ezinbestekotasunaz mintzo dira zenbait aditu (Camps eta Dolz, 1995).
|