Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 11

2009
‎2006tik,. Estrategia komunikatiboak? egitasmoa lantzen ari da, hizkuntzaren ikuspegi komunikatiboaren barruan kokatzen diren estrategia eta gaitasunak aztertzen, alegia.
2013
Hizkuntzaren ikuspegi komunikatiboa da (hizkuntza komunikazio tresnatzat hartzen da, beraz, horretarako irakatsiko da: komunikatzeko) ikastetxeetan erabiltzen den material didaktikoen oinarria.
‎Lehen azterketan sakonduz, hizkuntzaren ikuspegi komunikatiboa da (hizkuntza komunikazio tresnatzat hartzen da, beraz, horretarako irakatsiko da: komunikatzeko) ikastetxeetan erabiltzen den material didaktikoen oinarria.
‎2006tik «estrategia komunikatiboak» egitasmoa lantzen ari da batzordea, hizkuntzaren ikuspegi komunikatiboaren barnean kokatzen diren estrategia eta gaitasunak aztertzen, alegia.
2014
Hizkuntzari ikuspegi komunikatibotik begiratzen hasten hasi ziren lehenengoChomsky k 1965ean estrukturalistei kritika eginez hizkuntza gaitasuna (competence) eta ekintza (performance) zela esan zuenean haren ezagutza eta erabilera bereiziz etaazaleratuz, alde batetik, eta Hymes ek 1966an Komunikazio gaitasuna kontzeptuaasmatu zuenean, hizkuntza erabiltzeko gaitasun indibiduala zela azpimarratzekoasmoarekin, ...
Hizkuntzari ikuspegi komunikatibotik begiratzen badiogu, komunikazioarenperspektiba dialogiko edo interakzionistan kokatuko dugu gure soa. Horren ondoriozeta Tusonekin bat eginez, elkarrizketa izango da gure komunikazio eta diskurtsoenoinarri nagusia (Tuson, 2006).
2015
‎Hizkuntzaren ikuspegi tradizional gramatikalak zuzentasunari begirako irakaskuntza portaerak bultzatzen ditu, eta askotan, idatzizko hizkuntzari oso lotuta dabil irakaslea. Aldiz, hizkuntzaren ikuspegi komunikatiboa duen irakaslea gehiago abiatzen da komunikazio egokitasunetik, eta gehiago hurbiltzen da ahozko hizkuntzaren ezaugarriak lantzera.
‎Zuzentasunean, bereziki, kokatutako irakaslearen ikasleek ekoizpen zuzenak egin dituzte askotan, nahiz eta ez horren egoki eta komunikagarriak sortu. Aldiz, hizkuntzaren ikuspegi komunikatiboa barneratuta duten irakasleen ikasleen ekoizpenetan testuinguruari eta ahozko komunikazioari lotutako aurrerapen zantzuak handiagoak izan dira, oro har.
‎— Hizkuntzaren ikuspegi komunikatiboa.
‎Bere ikasleen ekoizpenetan, askotan, egokitasunean galerak gertatu dira. Aldiz, hizkuntzaren ikuspegi komunikatibotik lan egin duenak gertuago sumatu du ikerketa honetan aurkeztu zaion material didaktikoa, erreferentziak egin izan dizkio testu generoaren ezaugarriei eta komunikazioari, eta askotan, ikasleen lorpen hobeak ezagutu ditu.
2019
Hizkuntzaren ikuspegi komunikatibo eta funtzional horretatik abiatuta, funtsezko zaigu testu genero nagusien irakaskuntza egungo eskoletan. Larringanen (1992a) arabera, eskolan tradizio handiagokoak izan dira narrazio eta deskribapen testuak, batez ere, mailarik baxuenetan, bainaargudio testuen irakaskuntzaren ezinbestekotasunaz mintzo dira zenbait aditu (Camps eta Dolz, 1995).
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia