Emaitzak: 5
2002 | ||
Are gehiago, legerenbatek edo dekretu ren batek, egingarria izateko, Euskal Unibe rtsita teak behar dituen oinarrizko baldintzak ez ditu beste barik ekarriko. Euskal Unibertsita te abehar dugula aldarr ikatzea ez da oso eginkizun zaila, ez ikuspegi politikotik, ezkulturaren ikuspegitik ezta | hizkuntzaren ikuspegitik ere. Ez da zaila agerian uztea indarrean dagoen egitura juridiko politikoak Euskal Unibertsita teaso rtzea eragozten duela. Zailena, ostera, Euskal Unibertsitatea, orain eta hemen, eginga rria dela frogatzea da. | |
2008 | ||
Ez al daude funtzio publikoko langileak herritarren zerbitzura? Garbi dut aukera pertsonalek (eta gaur, bereziki belaunaldi gazteenentzat, euskaraz ez ikastea aukera pertsonala da hein handi batean) ezin dutela herritarren eskubideen gainetik egon eta funtzio publikoko langileen betebeharra herritarren zerbitzura egotea dela, baita | hizkuntzaren ikuspegitik ere. Are gehiago, PSE EEk itxuraz salatzen duen elebakarrenganako diskriminazio horrek ez du errealitatea islatzen. | |
2015 | ||
Gurean Txepetxek ekarri zuen 1985ean, eta 2010 esango nuke dela arnasguneei buruz hasten deneko unea; paradigma berriak behar direla, dikotomiatik agian hizkuntza ekologiaizan zitekeela paradigma edo ikuspuntu berritzaile bat, praktikoa, batzuek modarekin ere lotzen dute, eko? eta, garapen jasangarri, aren kontzeptuaren erabilera anitza, baina hor amesten jartzen naiz eta2020an | hizkuntzen ikuspegiak ere ekologiara agian ekarpen bat egin dezakeela esaten dut. | |
Gurean Txepetxek ekarri zuen 1985ean, eta 2010 esango nuke dela arnasguneei buruz hasten deneko unea; paradigma berriak behar direla, dikotomiatik agian hizkuntza ekologiaizan zitekeela paradigma edo ikuspuntu berritzaile bat, praktikoa, batzuek modarekin ere lotzen dute, eko? eta, garapen jasangarri, aren kontzeptuaren erabilera anitza, baina hor amesten jartzen naiz eta2020an | hizkuntzen ikuspegiak ere ekologiara agian ekarpen bat egin dezakeela esaten dut. | |
2022 | ||
Zumaia, UEMAko kide den neurrian, arnasgunea1 da euskararentzat, eroso bizi ahal izateko eremua. Mankomunitate honek garatu duen ELE (Eragin Linguistikoaren Ebaluazioa) erabili litzateke aurrera begirako garapenek herrian | hizkuntzaren ikuspegitik ere izango duten eragina neurtzeko. Azken batean, ingurumenean bezala, prebentzio ikuspegia txertatu nahi da, garatu beharreko eremuak ez eragiteko kalterik gune euskal horien euskarazko gizarte bizitzan eta kultur garapenean. |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
hizkuntza | 5 (0,03) |
Lehen forma
hizkuntzaren | 3 (0,02) |
hizkuntzen | 2 (0,01) |
Argitaratzailea
UEU | 2 (0,01) |
Berria | 1 (0,01) |
Jakin | 1 (0,01) |
Bat Soziolinguistika Aldizkaria | 1 (0,01) |
Konbinazioak (2 lema)
hizkuntza ikuspegi | 5 (0,03) |
Konbinazioak (3 lema)
hizkuntza ikuspegi ere | 5 (0,03) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |