2004
|
|
" Neska mutilak ingelesa ikastera bidaltzen ditugun eskolan, ikasgelan zein jolas osagarrietan hizkuntza hori erabili behar dela esateak ez luke inor harrituko. Gurasoak garen aldetik guztiz normala irudituko litzaiguke
|
hizkuntzaren
ikasketa prozesuaren baitan", azpimarratu du Imazek. " Gaztelaniaren bazterketa" ematen ari dela esateak" demagogikotzat" jo du.
|
2013
|
|
txikitatik ikasten badute sorterrikoek bezala hitz egingo dute. Zein faktorek errazten dute
|
hizkuntzen
ikasketa prozesua. Adina faktore garrantzitsua da:
|
2016
|
|
5 Txepetxek
|
hizkuntzen
ikasketa prozesu naturalaz ari denean dio haurrak hizkuntzarekiko berezko motibazioa garatzea honako bizipen hauen ondorio izan ohi dela: " es el resultado(...) de combinar lo útil con lo agradable, en un maridaje de lo lúdico con lo rentable" (Sánchez Carrión, 1987: 54).
|
|
Eta zenbat eta gutxiago erabili, kamustu herdoildu egingo da hiztunaren ezpainetan hizkuntza hori, eta gaitasuna ahuldu. Bigarren ikuspegi horretatik, erabilera hizkuntzagaitasunaren motorra izango litzateke,
|
hizkuntzaren
ikasketa prozesu naturaletik bertatik hasita:
|
|
Horien artean Duolingo.com dago, hizkuntzak ikusteko aplikazioa. Aplikazioak oso modu erakargarrian gidatzen du
|
hizkuntzen
ikasketa prozesua, jokotan erabiltzen diren estrategiak baliatuz jendearen interesa bereganatzeko. Hedapen zabaleko hizkuntzak bai, baina irlandera, katalana, galesa... bezalako hizkuntzak ere badaude.
|
2017
|
|
2.4 Hizkuntza baten ikasketa prozesuan eragiten duten faktoreak
|
hizkuntzen
ikasketa prozesuan, oinarrizko hiru faktore identifikatu ditu Txepetxek: ezagutza, erabilera eta motibazioa (Sánchez Carrión, 1987).
|
|
Azken urteetan egoera eta testuinguru desberdinetan ikertu da etxeko hizkuntzak eta bigarrenhizkuntzak hirugarren
|
hizkuntzaren
ikasketa prozesuan izan dezaketen eragina. Gauzatutakoikerketetan ondorioztatu da hizkuntza ikasleek transferitzen dituztela aurretiaz garatutako errekurtsolinguistikoak ikasten ari diren hizkuntzara.
|
2018
|
|
Gure errealitate soziolinguistikoa ulertzeko eta aztertzeko, Jose Maria Sanchez Carrion, Txepetx, soziolinguista handiaren paradigma erabili izan dugu 1987an" UN FUTURO PARA NUESTRO PASADO, claves de la recuperación del euskera y teoria social de las lenguas" liburua argitaratu zuenetik, ia azkenengo 30 urteotan.
|
Hizkuntzaren
ikasketa prozesua honela azaldu zigun Txepetxek: 3 urrats baina 2 ibilbide.
|
|
Ezagutza eta erabilera,
|
hizkuntzen
ikasketa prozesuaren ardatz
|
|
6 Ezaguna da guztiz, eta Lurdes Auzmendi Aierbek gogorarazi digu Txepetxek nola definitu zuen: "...
|
hizkuntzaren
ikasketa prozesu osoa burutu eta edozein hizkuntz funtzio euskaraz betetzeko gaituta daudenak".
|
2021
|
|
EHUko Nor ikerketa taldeak antolatuta, Hizkuntza Gutxituen XVIII. Nazioarteko Biltzarra egin dute asteon, online, pandemiak behartuta. Hizlari nagusietako bat izan da Ingrid Piller soziolinguista; Sydneyko Macquarie Unibertsitateko (Australia) Linguistika Aplikatuko irakaslea da, baina bide oparoa egin du mundu osoko akademietan, besteak beste kultura arteko komunikazioa eta
|
hizkuntzen
ikasketa prozesuak aztertzen. Idatziz erantzun die BERRIAren galderei.
|
2023
|
|
|
Hizkuntzen
ikasketa prozesuak: ibilbide naturala eta ibilbide kulturala
|
|
Ibilbide kulturala (B): Nerabeen eta helduen
|
hizkuntzen
ikasketa prozesua da. Ikasketa ibilbide kontzientea da eta motibaziotik abiatzen da:
|
|
Edozein
|
hizkuntzaren
ikasketa prozesuan fase batetik beste batera igaro ahal izateko, (hau da, A ibilbidean motibaziotik ezagutzera eta ezagutzatik erabilerara jauzi egiteko eta B ibilbidean erabileratik ezagutzara eta ezagutzatik motibaziora), ezinbesteko baldintza da ikaskuntzaren aurrerapenaren adierazlea den nahikotasun maila erdiestea.
|