Emaitzak: 8
2017 | ||
Pentsaera honen azpian, beraz, hiztun zaharraren idealizazioa, kaleko galizieraren idealizazioa, aldaera eta erregistro informalaren falta eta ama | hizkuntzaren ideologia daude, hauen" gabeziak" eramaten baitu hiztuna bere burua ‘hiztun berri’ taldean sartzera. | |
2018 | ||
Erraza zen oihu edo aldarrikapen horren atzean eskolak bultzatutako hizkuntza ideologia topatzea. Izan ere, gazteen kasuan, eskola da | hizkuntza ideologiari dagokionez eragile nagusia: ez hainbeste eskolaren mezua onartu eta barneratu egiten dutelako, eskolaren mezua modu argi batean identifikatuta dutelako. | |
Eskola da | hizkuntza ideologiari dagokionez eragile nagusia: ez hainbeste eskolaren mezua onartu eta barneratu egiten dutelako, eskolaren mezua modu argi batean identifikatuta dutelako. | |
Eta bertso munduak, kanpora begira, hiztun berria legitimatzeko gune bat izanagatik, bertso mundua ez da gizartearekiko modu isolatuan garatzen, ezta | hizkuntza ideologiei dagokienez ere. | |
Anonimotasunaren ideia honi kontrajarririk, eta Aneren (25 Nokarako trantsizioa) hitzetan argi eta garbi islatzen zen gisara," benetakotasunaren" —Autenticitat— | hizkuntz ideologia legoke. Ideologia hau, hizkuntza gutxituekin lotzen da, eta tokiko balio handia izango du (Woolard, 2008: | |
2022 | ||
| Hizkuntza ideologiari dagokionez, erabileran eragiten duen faktore kualitatibo garrantzitsua da. Gazteen hizkuntza ideologiari erreparatzen badiogu, zer da orain arte lortu dena? | |
Izan ere, euskararen aurkako diskurtsoen" borroka luzea izango da, azken aldiz bertatik zein kanpotik haizatzen direnak" (Amonarriz, 2019). " Bestalde, belaunaldi gazteek errazago aldatu izan ohi dituzte euren hizkuntzaren aldeko jarrerak, ospe handiagokoa denaren alde eginez" (Uranga, d.g.). Hernándezen (2020) ustez, gazteak hustuta daude | hizkuntzen gaineko ideologiari dagokionez. Izan ere, garai bateko politizazioa ia desagertu egin da eta ez dute diskurtso sendorik. | |
Behin gazteen euskararen erabilerarekin eta | hizkuntza ideologiarekin dagoen problematika, adituek eta Euskal Herriko curriculumek diotena eta bilketarako jarraitutako metodologia ezagututa, gure laneko muina dakarkigu emaitzak biltzen dituen atalean (5 atalean). Lehenik, bilketafasean lortutako materialak eta baliabideak aurkeztuko ditugu, formatuaren eta modalitatearen arabera sailkaturik (5.1 atalean). |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
hizkuntza | 8 (0,05) |
Lehen forma
hizkuntza | 4 (0,03) |
Hizkuntza | 1 (0,01) |
hizkuntz | 1 (0,01) |
hizkuntzaren | 1 (0,01) |
hizkuntzen gaineko | 1 (0,01) |
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
hizkuntza ideologia | 8 (0,05) |
Konbinazioak (3 lema)
hizkuntza ideologia egon | 8 (0,05) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |