2008
|
|
Puritanismoaz kanpo bazen beste arrazoirik gaien guraizez ebakitzeko, alegia, Cancionero> Vasco> horretan bederen, «Cancionero» kontzeptua orduan zer zen oroitu behar zaigu. Hain zuzen Azkuek VII. tomoaren hasieran aitortzen du gaztelaniazko hitzaurrean espainolek eta alemanek egin «Cancionero» delakoak gaien aldetik eta
|
hizkuntzaren aldetik
goi mailako eta kultoak direla, baina noski ez dira herrikoiak. Azkueren tentazioa izan zen herrikoietik abiatuz zerbait duin egitea, XIX. mendean finlandiarrek Kalevalarekin> eta Bretoiek Barzaz Vreizh> ekin egin zuten moduan.
|
2011
|
|
Laburbilduz, garai honetako euskal
|
hizkuntzaren inguruko
goi mailako aldizkari nagusiak ASJU eta Euskera, komunikazio zientifikoaren ikuspegitik, bi eredu oso diferenteren erakusgarri dira. ASJU nazioarteko arean bere lekua egiten saiatu zen, eta, Euskera, aldiz, bereziki euskal hiztun komunitateari zuzendatutako proiektua izan zen, euskararen aurrerabidean inplikatuta zegoena, edukien egokitasunean amore eman gabe.
|
2015
|
|
Gaur egun, ikastetxeek ez dute betebehar hori, hizkuntzak ikastea ez baita araututako prestakuntza. Horri dagokionez, Pilar Escabiasek, Alacanteko Unibertsitateko
|
Hizkuntza
Goi Mailako Ikastegiko irakasleak, kezka agertu zuen, behar adinako laguntzarik ez zuenez, ikasle gorenek beste hizkuntza batzuen azterketa alde batera utzi eta «atzerriko herrialdeetan ikasteko, lan bat aurkitzeko edo bertan sustatzekoa» ikasteko. Hori da, hain zuzen ere, Erasmus beken kasua, ez baitira beti pertsona ezgaituen eskura.
|
2018
|
|
Munduan herri bezala zerbait izan nahi badugu, gure
|
hizkuntzak
goi mailako hezkuntzaren eta ikerketaren eremuan beste hizkuntzek duten presentzia normalizatua izan behar du. Hortxe dago lortutakoaren garrantzi maila neurtzeko erreferentzia.
|
2019
|
|
hizkuntzen arteko konpartimentazioaz edo diglosiaz hitz egiten dugunean deskribatzen dugun errealitatea oso polarizatua da: X hizkuntzak behe mailako funtzioak eta Y
|
hizkuntzak
goi mailako funtzioak. eta egoera horiek, garai bateko banaketei dagozkie, normalean. erabili izan diren adibideetatik arabierarena da, bere horretan mantentzen den ia bakarra.
|
|
hizkuntzen arteko konpartimentazioaz edo diglosiaz hitz egiten dugunean, deskribatzen dugun errealitatea oso polarizatua da: X hizkuntzak behe mailako funtzioak (ditu), eta Y
|
hizkuntzak
goi mailakoak. egoera horiek garai bateko banaketei dagozkie normalean. (..) errealitate soziolinguistiko hori(..) aldatu egin da eta, berarekin batera, euskaraerdaren konpartimentazio zurruna (ere bai). gaur egun, euskaldunen artean elebitasuna unibertsalizatu egin da, eleaniztunak gero eta gehiago direlarik, eta hizkuntzen arteko konpartimentazioari dagokionez (zera) aurreikus genezake:
|
|
Hizkuntzen arteko konpartimentazioaz edo diglosiaz hitz egiten dugunean, deskribatzen dugun errealitatea oso polarizatua da: X hizkuntzak behe mailako funtzioak (ditu), eta Y
|
hizkuntzak
goi mailakoak. Egoera horiek garai bateko banaketei dagozkie normalean.
|
|
Zertaz ari garen, zergatik eta zertarako izenburua zeraman txostena, ondoren, batzordeak onartu eta bere egin zuena. Gaur egun, berriro idatzi bagenu, ez genuke kalitate hitza erabiliko, gaizki ulertu asko sortzen dituelako eta nahi gabe ere
|
hizkuntzaren
goi mailako funtzioetara zuzentzen duelako gogoa. Euskara bizia, komunikazioa edo adierazkortasuna bezalako kontzeptuetatik hurbilago kokatuko ginateke, adierazi nahi izan genuena hobeto ulertu eta errazago onar zedin.
|
2021
|
|
Egoera antzekoa da, bariazioak izan arren eta lanpostu kopuru txikiago batekin, irakaskuntza kristauaren kanpo konkurtsoetan eta Frantses Errepublikako
|
Hizkuntzen
Goi Mailako Institutuak antolatutako eta kudeatutako kanpo konkurtsoetan, ondorengo datuek agerian uzten duten gisara:
|
|
Kanpoko konkurtso pribatua: Frantses Errepublikako
|
Hizkuntzen
Goi Mailako Institutua
|
|
Batetik, hizkuntza maila neurtzeko, sail elebidunetan izena eman duten ikasleak erregularki ebaluatuko dira, arreta berezia jartzen delarik CP, CE1 eta 6.eko estatu mailako ebaluazioetan. Horrez gain,
|
Hizkuntzen
goi mailako kontseiluarekin batera osatutako ebaluazio osagarriek aukera eskaintzen dute ikasleek hizkuntza lorpenen progresioa jarraitzeko, bi hizkuntzetan zein ikasketa ibilbide osoan. Bestetik, hizkuntzen goi mailako kontseiluan, sail bat hizkuntza gutxituei eskainiko zaio, jakinda kontseilu horren eginkizuna dela hizkuntzen inguruko hausnarketa, kontsulta eta sustapena bermatzea.
|
|
Horrez gain, Hizkuntzen goi mailako kontseiluarekin batera osatutako ebaluazio osagarriek aukera eskaintzen dute ikasleek hizkuntza lorpenen progresioa jarraitzeko, bi hizkuntzetan zein ikasketa ibilbide osoan. Bestetik,
|
hizkuntzen
goi mailako kontseiluan, sail bat hizkuntza gutxituei eskainiko zaio, jakinda kontseilu horren eginkizuna dela hizkuntzen inguruko hausnarketa, kontsulta eta sustapena bermatzea. Hizkuntza gutxituen kasuan, irakaskuntza elebidunaren hausnarketa didaktiko eta pedagogikoa egiten du.
|