Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 12

2008
‎Puritanismoaz kanpo bazen beste arrazoirik gaien guraizez ebakitzeko, alegia, Cancionero> Vasco> horretan bederen, «Cancionero» kontzeptua orduan zer zen oroitu behar zaigu. Hain zuzen Azkuek VII. tomoaren hasieran aitortzen du gaztelaniazko hitzaurrean espainolek eta alemanek egin «Cancionero» delakoak gaien aldetik eta hizkuntzaren aldetik goi mailako eta kultoak direla, baina noski ez dira herrikoiak. Azkueren tentazioa izan zen herrikoietik abiatuz zerbait duin egitea, XIX. mendean finlandiarrek Kalevalarekin> eta Bretoiek Barzaz Vreizh> ekin egin zuten moduan.
2011
‎Laburbilduz, garai honetako euskal hizkuntzaren inguruko goi mailako aldizkari nagusiak ASJU eta Euskera, komunikazio zientifikoaren ikuspegitik, bi eredu oso diferenteren erakusgarri dira. ASJU nazioarteko arean bere lekua egiten saiatu zen, eta, Euskera, aldiz, bereziki euskal hiztun komunitateari zuzendatutako proiektua izan zen, euskararen aurrerabidean inplikatuta zegoena, edukien egokitasunean amore eman gabe.
2015
‎Gaur egun, ikastetxeek ez dute betebehar hori, hizkuntzak ikastea ez baita araututako prestakuntza. Horri dagokionez, Pilar Escabiasek, Alacanteko Unibertsitateko Hizkuntza Goi Mailako Ikastegiko irakasleak, kezka agertu zuen, behar adinako laguntzarik ez zuenez, ikasle gorenek beste hizkuntza batzuen azterketa alde batera utzi eta «atzerriko herrialdeetan ikasteko, lan bat aurkitzeko edo bertan sustatzekoa» ikasteko. Hori da, hain zuzen ere, Erasmus beken kasua, ez baitira beti pertsona ezgaituen eskura.
2018
‎Munduan herri bezala zerbait izan nahi badugu, gure hizkuntzak goi mailako hezkuntzaren eta ikerketaren eremuan beste hizkuntzek duten presentzia normalizatua izan behar du. Hortxe dago lortutakoaren garrantzi maila neurtzeko erreferentzia.
2019
‎hizkuntzen arteko konpartimentazioaz edo diglosiaz hitz egiten dugunean deskribatzen dugun errealitatea oso polarizatua da: X hizkuntzak behe mailako funtzioak eta Y hizkuntzak goi mailako funtzioak. eta egoera horiek, garai bateko banaketei dagozkie, normalean. erabili izan diren adibideetatik arabierarena da, bere horretan mantentzen den ia bakarra.
‎hizkuntzen arteko konpartimentazioaz edo diglosiaz hitz egiten dugunean, deskribatzen dugun errealitatea oso polarizatua da: X hizkuntzak behe mailako funtzioak (ditu), eta Y hizkuntzak goi mailakoak. egoera horiek garai bateko banaketei dagozkie normalean. (..) errealitate soziolinguistiko hori(..) aldatu egin da eta, berarekin batera, euskaraerdaren konpartimentazio zurruna (ere bai). gaur egun, euskaldunen artean elebitasuna unibertsalizatu egin da, eleaniztunak gero eta gehiago direlarik, eta hizkuntzen arteko konpartimentazioari dagokionez (zera) aurreikus genezake:
‎Hizkuntzen arteko konpartimentazioaz edo diglosiaz hitz egiten dugunean, deskribatzen dugun errealitatea oso polarizatua da: X hizkuntzak behe mailako funtzioak (ditu), eta Y hizkuntzak goi mailakoak. Egoera horiek garai bateko banaketei dagozkie normalean.
‎Zertaz ari garen, zergatik eta zertarako izenburua zeraman txostena, ondoren, batzordeak onartu eta bere egin zuena. Gaur egun, berriro idatzi bagenu, ez genuke kalitate hitza erabiliko, gaizki ulertu asko sortzen dituelako eta nahi gabe ere hizkuntzaren goi mailako funtzioetara zuzentzen duelako gogoa. Euskara bizia, komunikazioa edo adierazkortasuna bezalako kontzeptuetatik hurbilago kokatuko ginateke, adierazi nahi izan genuena hobeto ulertu eta errazago onar zedin.
2021
‎Egoera antzekoa da, bariazioak izan arren eta lanpostu kopuru txikiago batekin, irakaskuntza kristauaren kanpo konkurtsoetan eta Frantses Errepublikako Hizkuntzen Goi Mailako Institutuak antolatutako eta kudeatutako kanpo konkurtsoetan, ondorengo datuek agerian uzten duten gisara:
‎Kanpoko konkurtso pribatua: Frantses Errepublikako Hizkuntzen Goi Mailako Institutua
‎Batetik, hizkuntza maila neurtzeko, sail elebidunetan izena eman duten ikasleak erregularki ebaluatuko dira, arreta berezia jartzen delarik CP, CE1 eta 6.eko estatu mailako ebaluazioetan. Horrez gain, Hizkuntzen goi mailako kontseiluarekin batera osatutako ebaluazio osagarriek aukera eskaintzen dute ikasleek hizkuntza lorpenen progresioa jarraitzeko, bi hizkuntzetan zein ikasketa ibilbide osoan. Bestetik, hizkuntzen goi mailako kontseiluan, sail bat hizkuntza gutxituei eskainiko zaio, jakinda kontseilu horren eginkizuna dela hizkuntzen inguruko hausnarketa, kontsulta eta sustapena bermatzea.
‎Horrez gain, Hizkuntzen goi mailako kontseiluarekin batera osatutako ebaluazio osagarriek aukera eskaintzen dute ikasleek hizkuntza lorpenen progresioa jarraitzeko, bi hizkuntzetan zein ikasketa ibilbide osoan. Bestetik, hizkuntzen goi mailako kontseiluan, sail bat hizkuntza gutxituei eskainiko zaio, jakinda kontseilu horren eginkizuna dela hizkuntzen inguruko hausnarketa, kontsulta eta sustapena bermatzea. Hizkuntza gutxituen kasuan, irakaskuntza elebidunaren hausnarketa didaktiko eta pedagogikoa egiten du.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia