Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 7

2003
‎Oihenart izan zen, esparru probintzialak gaindituz Pirinioen alde bietako Baskonia ikerketa historikoaren subjektu gisa hartu zuen lehena. Apologismoak, ere, bereziki Larramendiren eskutik, hizkuntzari garrantzia ematean, euskara hedatzen zen lurralde osoaren bateratasun kontzientzia areagotzen zuen (nahiz, ikusi dugunez, nahiko historikotasun gutxirekin). Eta 1765tik aurrera, Arabak, Bizkaiak eta Gipuzkoak elkarkidetza politiko kulturala sendotu zuten, Euskalerriaren Adiskideen Elkartea sortzean (RSBAP).
2010
‎493). Ikusten da gizon arduratsua, ikasi zalea, hizkuntzari garrantzia ematen diona. Biblioteka konpentsatua da:
2012
‎Beste ezberdintasun nabarmenetako bat, naziotasuna ematen duten elementuetandago. Gibelerago ikusi dugun moduan, Sabinok arraza jarri zuen elementuerabakigarri edo funtsezko, hizkuntzari garrantzia emanez baina naziotasunagauzatzeko nahitaezkotasuna ukatuz. EAJ PNVk, gerra aurreko abertzaletasunarennagusitasuna zuen alderdi politikoak,«(...) la raza, el idioma y la cultura son loslazos verdaderos que tejen la perfecta unidad de una nacionalidad» dionean, ez dufuntsezko aldaketarik ezartzen Sabinok marraztutako naziotasunarekiko.
‎Beste ezberdintasun nabarmenetako bat, naziotasuna ematen duten elementuetandago. Gibelerago ikusi dugun moduan, Sabinok arraza jarri zuen elementuerabakigarri edo funtsezko, hizkuntzari garrantzia emanez baina naziotasunagauzatzeko nahitaezkotasuna ukatuz. EAJ PNVk, gerra aurreko abertzaletasunarennagusitasuna zuen alderdi politikoak,«(...) la raza, el idioma y la cultura son loslazos verdaderos que tejen la perfecta unidad de una nacionalidad» dionean, ez dufuntsezko aldaketarik ezartzen Sabinok marraztutako naziotasunarekiko.
2013
‎Horixe aitortu eta aipatzen da material didaktikoetan. Ahozko eta idatzizko trebetasunei dagokionean, berriz, ikasgelatan erabiltzen diren material didaktikoetan idatzizko hizkuntzaren presentzia askozaz da handiagoa nahiz eta curriculumaren helburuetan ahozko hizkuntzari garrantzia ematen zaion. Oro bat, material didaktikoetan ahozko hizkuntzaren presentzia idatzizkoarena baino askoz txikiagoa da, eta hura agertzen den testuinguru askotan testu idatziak
2015
‎Eta Bizkaiko golkoko aborigenon ikuspegitik bestea kezkagarriagoa: guztiarekin ere, hizkuntzari garrantzia eman ezean, hori galtzen ari dira, laster azken etapan sar daitezke eta horrek anikilazio kulturalaren ateetan jartzen ditu. Hori gertatuz gero, izenez bakarrik lirateke nasak, nahiz eta komunitate antolatu eta babestu interesgarria izaten jarraituko luketen.
2023
‎Izan ere, euskara, hizkuntza nagusia, webgunean galdu zen; beraz, berriro sartu behar izan genuen. Hizkuntzei garrantzia ematen diegu; beraz, euskaraz, gaztelaniaz eta ingelesez dago webgunea.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia