Emaitzak: 7
2003 | ||
Oihenart izan zen, esparru probintzialak gaindituz Pirinioen alde bietako Baskonia ikerketa historikoaren subjektu gisa hartu zuen lehena. Apologismoak, ere, bereziki Larramendiren eskutik, | hizkuntzari garrantzia ematean, euskara hedatzen zen lurralde osoaren bateratasun kontzientzia areagotzen zuen (nahiz, ikusi dugunez, nahiko historikotasun gutxirekin). Eta 1765tik aurrera, Arabak, Bizkaiak eta Gipuzkoak elkarkidetza politiko kulturala sendotu zuten, Euskalerriaren Adiskideen Elkartea sortzean (RSBAP). | |
2010 | ||
493). Ikusten da gizon arduratsua, ikasi zalea, | hizkuntzari garrantzia ematen diona. Biblioteka konpentsatua da: | |
2012 | ||
Beste ezberdintasun nabarmenetako bat, naziotasuna ematen duten elementuetandago. Gibelerago ikusi dugun moduan, Sabinok arraza jarri zuen elementuerabakigarri edo funtsezko, | hizkuntzari garrantzia emanez baina naziotasunagauzatzeko nahitaezkotasuna ukatuz. EAJ PNVk, gerra aurreko abertzaletasunarennagusitasuna zuen alderdi politikoak,«(...) la raza, el idioma y la cultura son loslazos verdaderos que tejen la perfecta unidad de una nacionalidad» dionean, ez dufuntsezko aldaketarik ezartzen Sabinok marraztutako naziotasunarekiko. | |
Beste ezberdintasun nabarmenetako bat, naziotasuna ematen duten elementuetandago. Gibelerago ikusi dugun moduan, Sabinok arraza jarri zuen elementuerabakigarri edo funtsezko, | hizkuntzari garrantzia emanez baina naziotasunagauzatzeko nahitaezkotasuna ukatuz. EAJ PNVk, gerra aurreko abertzaletasunarennagusitasuna zuen alderdi politikoak,«(...) la raza, el idioma y la cultura son loslazos verdaderos que tejen la perfecta unidad de una nacionalidad» dionean, ez dufuntsezko aldaketarik ezartzen Sabinok marraztutako naziotasunarekiko. | |
2013 | ||
Horixe aitortu eta aipatzen da material didaktikoetan. Ahozko eta idatzizko trebetasunei dagokionean, berriz, ikasgelatan erabiltzen diren material didaktikoetan idatzizko hizkuntzaren presentzia askozaz da handiagoa nahiz eta curriculumaren helburuetan ahozko | hizkuntzari garrantzia ematen zaion. Oro bat, material didaktikoetan ahozko hizkuntzaren presentzia idatzizkoarena baino askoz txikiagoa da, eta hura agertzen den testuinguru askotan testu idatziak | |
2015 | ||
Eta Bizkaiko golkoko aborigenon ikuspegitik bestea kezkagarriagoa: guztiarekin ere, | hizkuntzari garrantzia eman ezean, hori galtzen ari dira, laster azken etapan sar daitezke eta horrek anikilazio kulturalaren ateetan jartzen ditu. Hori gertatuz gero, izenez bakarrik lirateke nasak, nahiz eta komunitate antolatu eta babestu interesgarria izaten jarraituko luketen. | |
2023 | ||
Izan ere, euskara, hizkuntza nagusia, webgunean galdu zen; beraz, berriro sartu behar izan genuen. | Hizkuntzei garrantzia ematen diegu; beraz, euskaraz, gaztelaniaz eta ingelesez dago webgunea. |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
hizkuntza | 7 (0,05) |
Lehen forma
hizkuntzari | 6 (0,04) |
Hizkuntzei | 1 (0,01) |
Argitaratzailea
UEU | 2 (0,01) |
Berria | 1 (0,01) |
Euskaltzaindia - Liburuak | 1 (0,01) |
Kondaira | 1 (0,01) |
Pamiela | 1 (0,01) |
Bat Soziolinguistika Aldizkaria | 1 (0,01) |
Konbinazioak (2 lema)
hizkuntza garrantzi | 7 (0,05) |
Konbinazioak (3 lema)
hizkuntza garrantzi eman | 7 (0,05) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |