2009
|
|
gizarte isolamendua, gizarte interakzioan pasibotasuna (besteekiko interes urria eta isilpekoa), harreman arraroak edo aldebakarrekoak eta enpatia gaitasun mugatua (nahiz eta gai diren beren erara afektua erakusteko). Bigarren alderdian sartzen dira inolako
|
hizkuntzarik
garatzen ez duten pertsonak, baita jariakortasun engainagarria dutenak ere. Edozein modutan ere, guztiek ez dute elkarrizketa arrunta izateko gaitasunik (hitz edo esaldien errepikapen etengabea, izenordainaren alderantzizkoa edo hitzen asmakuntza), ikusmena saihesten dute eta oso gorputz adierazpen mugatua dute.
|
2011
|
|
bere eguneroko mintzajarduna osatzen duten erabilera gune nagusietan, bertako harreman sare eta mintzamoldeetan, hiztunik gabe gelditzea eta, horren ondorioz, hiztun elkartearen belaunez belauneko jarraipen naturala kolapsatzea. hots, orixek bere Euskaldunak poeman, ez beldur puntarik gabe, aipatzen duen" herri bat izan zen" hartan bukatzea. hori da erabateko infernua. kursaaleko jauregian, nazio arteko zinemaldian, euskarak arras leku xume testimoniala izatea, testamentupaperak gaztelaniaz edo frantsesez idatzirik egotea ia beti, edota produktu elektroniko gehien gehienek erdal (normalean ingelesez eta mundu zabaleko beste lauzpabost hizkuntza handitan idatzitako) argibide teknikoak izatea ez da noski euskararen mesedegarri: ...bide bat edo beste aukera dezaketenek, ahal dutelarik nondik nora jotzen duten ikusita h esparruko gune gehienak debeku izateak ezer gutxi du zerutiar hutsetik. huts gabezia horiek ez dira ordea, urrundik ere, goraxeago azaldu dugun kolapsozko infernuaren pareko. ehunka urtean bizirik jarraitu dute ehunka (agian milaka) hizkuntzak, kasuan kasuko hiztun elkartearen rol harreman sorta osoa nork bere
|
hizkuntzaren bidez
garatu ez izan arren. Jardun gune, rol harreman, adierazbide eta situazio guztietan hizkuntza bat bere hiztun elkartearen mintzamolde bakar ez izatea gauza bat da (hizkuntzen historia
|
|
Eleaniztasunaren alde Hasiera batean, gure herrialdeko irakasleek gaztelaniazko baliabideetara mugatzeko joera izan dezakete. Hala ere, LREren eduki asko erabilgarriak dira hainbat kultura eta hizkuntza testuingurutarako, nahiz eta erabiltzaileen ama
|
hizkuntzan
garatu ez. Baliabide horiek “travel well” etiketarekin identifikatu ditu European Schoolnet ek; horrek esan nahi du Europa osoko irakasle eta ikasleek partekatu eta erabil ditzaketela.
|
2016
|
|
Ildo horretan, duela gutxi argitaratutako azterlan batek azaltzen du haurrek laguntza eskatzen dutela hitz egiten ikasi aurretik arazoak konpontzeko. Hori garrantzitsua da, frogatzen baitu haurrak beren ziurgabetasunaz jabetzen direla eta partekatzeko gai direla, nahiz eta oraindik
|
hizkuntza
garatu ez duten. Ikerketa Parisko Sciences et Lettres Research University Universityko (Frantzia) zientzialariek egin zuten, eta 20 hilabeteko 80 haurtxo sartu zituen.
|
2018
|
|
Lanean ari direla 30 klaseko haurren kopuruari buruz, ez dela hola segitzen ahal.
|
Hizkuntzen
garatzeari buruz ez du dudarik aitzina joan behar denik. Erakasle berriak formatu direla eta hortarako Baionako unibertsitateko euskara sailarekin lan egiten dutela.
|