Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 5

2009
‎gizarte isolamendua, gizarte interakzioan pasibotasuna (besteekiko interes urria eta isilpekoa), harreman arraroak edo aldebakarrekoak eta enpatia gaitasun mugatua (nahiz eta gai diren beren erara afektua erakusteko). Bigarren alderdian sartzen dira inolako hizkuntzarik garatzen ez duten pertsonak, baita jariakortasun engainagarria dutenak ere. Edozein modutan ere, guztiek ez dute elkarrizketa arrunta izateko gaitasunik (hitz edo esaldien errepikapen etengabea, izenordainaren alderantzizkoa edo hitzen asmakuntza), ikusmena saihesten dute eta oso gorputz adierazpen mugatua dute.
2011
‎bere eguneroko mintzajarduna osatzen duten erabilera gune nagusietan, bertako harreman sare eta mintzamoldeetan, hiztunik gabe gelditzea eta, horren ondorioz, hiztun elkartearen belaunez belauneko jarraipen naturala kolapsatzea. hots, orixek bere Euskaldunak poeman, ez beldur puntarik gabe, aipatzen duen" herri bat izan zen" hartan bukatzea. hori da erabateko infernua. kursaaleko jauregian, nazio arteko zinemaldian, euskarak arras leku xume testimoniala izatea, testamentupaperak gaztelaniaz edo frantsesez idatzirik egotea ia beti, edota produktu elektroniko gehien gehienek erdal (normalean ingelesez eta mundu zabaleko beste lauzpabost hizkuntza handitan idatzitako) argibide teknikoak izatea ez da noski euskararen mesedegarri: ...bide bat edo beste aukera dezaketenek, ahal dutelarik nondik nora jotzen duten ikusita h esparruko gune gehienak debeku izateak ezer gutxi du zerutiar hutsetik. huts gabezia horiek ez dira ordea, urrundik ere, goraxeago azaldu dugun kolapsozko infernuaren pareko. ehunka urtean bizirik jarraitu dute ehunka (agian milaka) hizkuntzak, kasuan kasuko hiztun elkartearen rol harreman sorta osoa nork bere hizkuntzaren bidez garatu ez izan arren. Jardun gune, rol harreman, adierazbide eta situazio guztietan hizkuntza bat bere hiztun elkartearen mintzamolde bakar ez izatea gauza bat da (hizkuntzen historia
‎Eleaniztasunaren alde Hasiera batean, gure herrialdeko irakasleek gaztelaniazko baliabideetara mugatzeko joera izan dezakete. Hala ere, LREren eduki asko erabilgarriak dira hainbat kultura eta hizkuntza testuingurutarako, nahiz eta erabiltzaileen ama hizkuntzan garatu ez. Baliabide horiek “travel well” etiketarekin identifikatu ditu European Schoolnet ek; horrek esan nahi du Europa osoko irakasle eta ikasleek partekatu eta erabil ditzaketela.
2016
‎Ildo horretan, duela gutxi argitaratutako azterlan batek azaltzen du haurrek laguntza eskatzen dutela hitz egiten ikasi aurretik arazoak konpontzeko. Hori garrantzitsua da, frogatzen baitu haurrak beren ziurgabetasunaz jabetzen direla eta partekatzeko gai direla, nahiz eta oraindik hizkuntza garatu ez duten. Ikerketa Parisko Sciences et Lettres Research University Universityko (Frantzia) zientzialariek egin zuten, eta 20 hilabeteko 80 haurtxo sartu zituen.
2018
‎Lanean ari direla 30 klaseko haurren kopuruari buruz, ez dela hola segitzen ahal. Hizkuntzen garatzeari buruz ez du dudarik aitzina joan behar denik. Erakasle berriak formatu direla eta hortarako Baionako unibertsitateko euskara sailarekin lan egiten dutela.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia