Emaitzak: 7
2008 | ||
Probintzian ingelesez hitz egiten duten gutxiengo anglofonoak (%8) eta alofonoak (%12) egoteari egotzi izan diote arrisku hori. Hizkuntza arriskuan dutela sentitze hori areagotu egiten da aktibista frankofonoek adierazten dutenean ama | hizkuntza frantsesa duten hiztunak gutxiengo bihurtuko direla Montreal uhartean egungo immigrazio joerei eusten bazaie. Honela azaltzen dute: | |
2009 | ||
Euskararen jarraipenean irabaziak eta galtzeak konda daitezke ikusiz haurrean euskaraz mintzo zirenetan oraino zenbat jatorrizko euskaldun eta lehen | hizkuntza frantsesa zutenetan zenbat euskaldun berri. Adin multzo guztietan galtzeak irabaziei nagusi dira, elebidun hartzaile bilakatu diren erdaldunak irabazitzat kondatuz ere. | |
2012 | ||
Andereño frantziar bat izan zuen irakasle, oso irakasle ona. Beraz, ama | hizkuntza frantsesa zuela esan daiteke. Udan amak Kosta Urdineko edo Miarritzeko hotel handios batean ostatu hartzen zuen bitartean, eta aita Europan negoziotan eta inguruko kasinorik gehientsuenetan zebilen bitartean, berak eta neskame morroiek ostatu xumeetara joan beharra zeukaten. | |
2016 | ||
Erantzun bila, lagungarri gerta dakiguke Quebec-eko adibidea. Lurralde horretan, Larose Commission izeneko batzordea sortu zen 2000 urtean, Quebec-en | hizkuntza frantsesak zuen egoeraz eta aurrera begirako etorkizunaz arduratzeko xedearekin. Batzorde horrek kaleratu zuen txostenak berritasuna ekarri zuen Quebeceko nazio identitateaz, jatorri etniko ezberdineko herritar guztiei leku bat eskaini nahirik. | |
2017 | ||
Eta guri, hots, frantsesaren ospea eta zabalkundea ez duen hizkuntzen bat mintzatzea dugunoi, arraro xamarra egiten zaiguk hori, baita nahiko desorekatua ere. Katalan, maori, letoniar, islandiar, zulu, txekiar, nepaldar edo siux baten ikuspuntutik zorakeria hutsa duk, zeren guztiak pozik izango baitziren euren | hizkuntzek frantsesak duen zabalkuntza eta ospearen laurdena bakarrik lortuko balute. Baina frantsesek lehenak izan nahi liketek beste hizkuntzen desagerpena berehala eskatzeko. | |
2018 | ||
Mard eta Bjorklunden arabera (Hannikainen, 1999), suedieraz ikasteko murgiltze programa horiek Kanadako ereduari jarraitzen diote. Han, ingeles jatorriko familiek ikusten zuten euren haurrek ez zutela frantsesa behar bezala ikasten ohiko eskolan, eta horrek desabantailak zekarzkien ama | hizkuntza frantsesa zuten ikasleen aurrean. Fenomeno horri aurre egiteko, ama hizkuntza ingelesa zuten haurrei frantsesezko murgiltzea egiten zitzaien 3 urtetik 12 urtera bitartean. | |
2021 | ||
2011n, herritarren %82k erabiltzen zuten, eta kopuru hori %75era jaitsiko litzateke 2036rako. Epe berean, berriz, ingelesaren erabilera %11tik %13ra igoko litzateke, eta ama | hizkuntza frantsesa dutenak ere bai, %79tik %70. |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
hizkuntza | 7 (0,05) |
Lehen forma
hizkuntza | 6 (0,04) |
hizkuntzek | 1 (0,01) |
Argitaratzailea
Bat Soziolinguistika Aldizkaria | 3 (0,02) |
Berria | 1 (0,01) |
HABE | 1 (0,01) |
Pamiela | 1 (0,01) |
Maiatz liburuak | 1 (0,01) |
Konbinazioak (2 lema)
hizkuntza frantses | 7 (0,05) |
Konbinazioak (3 lema)
hizkuntza frantses ukan | 7 (0,05) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |