Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 10

2000
‎Bi multzoen arteko alderaketa bazter utzita, azter dezagun gazte euskaldunekerabilitako corpusa hizkuntz erroaren arabera sailkatuz. Honakoa da emaitza:
2003
‎Luis Koldo medikua errobota zen hiz  ketan, alegia, hizkuntzaren erro jatorrak alde batera botatakoa. Gramatika akatsik sekula ez, baina ez zuen" euskaraz" hitz egiten.
2004
‎Begiratu batean, hizkuntza ikaskuntzaren giltzarriak mekanismo psikologiko eta didaktikoetan daudela pentsatuko genuke. Haatik, hizkuntzaren erro sozialak direla medio, ur txiki horietatik haraindi dauden ur sakonetan murgildu gara, azkenean euskaldun berriaren nondik norakoa zertan datzan antzeman dugulako ustean. Hondo hondoraino jaitsita, bi hiztun herrien arteko botere harremanen sokatiran dabiltzan uste, jarrera eta interesak atzeman ditugu axaleko gorabehera metodologikoen oskolpean.
2007
‎Pentsamenduaren eta hizkuntzaren filogenesiaz bezainbatean hauek dira Vygotsky ren konklusioetako batzuk: 1 Pentsamenduak eta hizkuntzak erro genetiko diferenteak dituzte. 2 Bi funtzioak ildo banatan zehar, ezberdinak eta bata bestetik mendegabeak garatzen dira.
‎Beste leku batean: hizkuntzak erro bat atzizki batekin substantibo bezala markatzen duenean, atzizki hori kontzeptuaren erlazioaren marka materiala da substantziaren kategoriarekiko208 Hizkuntza baino lehen, barrenago, jatorrizkoago, pentsamenduaren mundu kantiar handi bat dago, beraz, autonomoa, hizkuntzaren beraren aurrebaldintza.
2010
‎Gurasoak geroago eta asti gutxiago dute umeekin euskaraz jarduteko. Hizkuntzak erroak sendo jartzeko beharrezkoak dituen inguru euskaldunak desagertzen ari zaizkigu.
2011
‎–Ikusi ahal izan dugunez, estatuak gai izan dira eskola sisteman neurri gogorrak hartu eta jatorrizko herri hizkuntzak erro errotik erauzteko. Neurri gogor horiek, jakina, hizkuntzen heriotza bidean eskolak izan duen politikaren adierazle ukaezinak dira.
‎Andolinen babesa aurkitu guran ibili zen, ingelesa eta alemana omen zekizkielako besteak beste eta honela agian bere teoriak? Joseba txikiri gomendatuko dizkio hizkuntzaren erroak eta Anbotoko Mari Urdinen ungentuak, gure lurraldeetara demokrazia iristean Gerediaga Elkartearen zeregina amaitua dela eta aro berrian alderdien bideak jorratu behar direla aholkatuko digu?
2019
‎Laburpena. lekukotasun bat hartu eta agertzen diren emozioak azaleratu ditugu, hiznet hizkuntzaplangintza ikastaroaren karietara burutu sakontze proiekturi esker. hala, ikuspegi psikologikotik kasu baten bizitza historia ekarri dugu, hizkuntz komunitate osoa islatzen duelakoan. gure kasuak –hemendik aitzina Jakilea, haurtzaroan, egoera traumatikoa bizi izan zuen hizkuntzari dagokionez. kontua da, psikoterapiaren seigarren urtean ohartu duela bere zailtasunen iturri nagusienetarikoa hizkuntzaren debekatua eta kanpokoa baliatzera bortxatua izan dela. hau da, zuberoako herri ttipi batean etxe eta herriko hizkuntza naturala euskara zuten. Baina, bortz urtetan Jakilea eskolarat igorri zutelarik, bertan, hizkuntza errotik debekatu egin zioten. ondorioz, bi urtez mutu egon zen. hala, bera eraikitzen zuen hizkuntza debekatu egin zioten bai etxean bai eta eskolan ere. horiek hola, Jakileak, oraingo egunean, 44 urterekin, bizi normala egiteko zailtasunak baditu, eta psikoterapiari esker badu sei urte, korapilo guztiak askatu nahian dabilela. korapilo potoloena, gai honen muina da: trauma psikosoziolinguistikoa. kasuaren lekukotasuna, bere terapeutarena m.
2020
‎hiztegia, hitz batzuen existentzia hutsa, kontzeptu zenbaiten gabezia lexikoa, eta eremu semantiko jakin baten aberastasuna ala pobrezia, besteak beste. Beraz, hizkuntzaren erroan baino gehiago, hizkuntza horren erabileran egon liteke gakoa.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia