Emaitzak: 4
2009 | ||
Ez dezagun ahantzi, bestalde, hizkuntza gaitasuna eskuratzeari dagokionez, hizkuntza normalizatuak dituzten gizarteetan, eskolaren egiteko nagusia izan dela ikasleari etxetik dakarren | hizkuntzan erregistro formal eta landuak eskaintzea. Euskararen kasuan, normalizatu gabeko hizkuntzak dituzten beste kasuetan bezala, ikasle askori, gehienei? | |
2010 | ||
Eskolak badu eragina, baina, bere neurrian?. Neurri hori ez da gutxiestea komeni, | hizkuntzaren errejistro formalei eta irakurketa idazketei dagokien alorrean bereziki. Beste hizkuntzetan ere, eskolak ematen die ikasleei errejistro jaso formal horren lehen ezagutza130 Ahozko jardunean ere, nahiz eta etekin mugatuagokoa izan, kontuan hartzekoa da eskola ordu horien eragina: | |
2016 | ||
Igorle hartzaileei erreferentzia egiteko baliabideak askotarikoak izateak ez du esan nahi edozein egoeratan edozein erabil daitekeenik. Hain zuzen ere, erabiliko dugun | hizkuntza erregistroa formala ala informala izango den erabakitzeko, kontuan hartu behar dugu nor diren igorlea eta hartzailea, zein den bakoitzaren rola eta haien arteko harremana, zein den komunikazio asmoa, eta zer leku edo testuingurutan gertatzen den elkarrizketa edo eztabaida. Aipatu berri ditugun pertsona deiktikoetako batzuk hizkuntza erregistro formala eskatzen duten egoeretan erabiltzekoak dira, eta, beste batzuk, hizkuntza erregistro informala eskatzen duten egoeretan. | |
Hain zuzen ere, erabiliko dugun hizkuntza erregistroa formala ala informala izango den erabakitzeko, kontuan hartu behar dugu nor diren igorlea eta hartzailea, zein den bakoitzaren rola eta haien arteko harremana, zein den komunikazio asmoa, eta zer leku edo testuingurutan gertatzen den elkarrizketa edo eztabaida. Aipatu berri ditugun pertsona deiktikoetako batzuk | hizkuntza erregistro formala eskatzen duten egoeretan erabiltzekoak dira, eta, beste batzuk, hizkuntza erregistro informala eskatzen duten egoeretan. |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
hizkuntza | 4 (0,03) |
Lehen forma
hizkuntza | 2 (0,01) |
hizkuntzan | 1 (0,01) |
hizkuntzaren | 1 (0,01) |
Argitaratzailea
Ikaselkar | 2 (0,01) |
Euskaltzaindia - Liburuak | 1 (0,01) |
Alberdania | 1 (0,01) |
Konbinazioak (2 lema)
hizkuntza erregistro | 4 (0,03) |
Konbinazioak (3 lema)
hizkuntza erregistro formal | 4 (0,03) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |