Emaitzak: 5
2011 | ||
uko egin behar al diogu TB eta IkTetan euskara erabiltzeko aukeraren bat izateari? ez dut uste orain eta hemen behar dugun | hizkuntza elkarbizitza moldeak esparru formal guztiei uko egitea ekarri behar digunik. | |
Nik uste euskal herrian soziolinguistikoki ez garela handinahiak izan. ez dugu handikeriazko menturak beroturik jardun. Aski ongi neurtua dugu geure hizkuntzaren ttipitasuna eta geure xedea ez dugu hizkuntza hipertrofiatuekin nazioarteko lehian ibiltzean paratu. orain eta hemen aski salbu gaude Mitxelenak ohartarazitako ghettoaren isolamendutik, baina oraindik ez dugu definitu ez adostu euskarari jarraitzea eta indarberritzea bermatuko dion | hizkuntza elkarbizitza moldea. ez diezaiogun lan horri ekin ordea, hitz zaharrek zamaturik. hala egungo egoera azaltzeko nola gure premia soziolinguistikoak adierazteko diglosia ez bertze kontzeptu eta formulazio batzuetan sakontzea interesgarriagoa iruditzen zait, erronka berriek hitz berriak merezi dituzte eta. l | |
2016 | ||
Hizkuntza soziologiaren sortzaile nagusietarikoa den Joshua A. Fishmanek ezin argiago azaldua du, behin eta berriro, jakiteesparru horren egoera, bere lanketa maila teorikoari eta horren iturriei dagokienez, zer nolakoa den. Soziolinguistikaren hurbilbide soziologikoa( | hizkuntzen elkarbizitza moldeez eta hizkuntza txiki ahulak indarberritzeko moduez argitasun gehien eskaini behar lukeena) askozaz landu arinagoa dago, bere esanetan, ikuspegi linguozentrikoa baino. | |
471 Desoreka handia dago, esparru akademikoan, hizkuntzari buruzko azterbide nagusien artean. Askozaz gehiago da ele biko (eta anitzeko) hezkuntza programez mundu zabalean ikertu, teorizatu eta argitaratu dena | hizkuntzen elkarbizitza moldeez eta indarberritzesaioez zientzia arauz argitu dena baino. Language maintenance, shift eta revitalization prozesuen azterketa teorikoa sakontzeeta garatze lan sendoaren beharrean dago beraz, oro har. | |
Nola diseinatu, adostu eta aplikatu gizarte bizitza modernoarekin bateragarri izan litekeen konpartimentazio iraunkorra? | Hizkuntzen elkarbizitza molde posibleak definitzerakoan, zein dira aukera bakoitzaren on gaitzak eta konponbide konkretuak? 475 |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
hizkuntza | 5 (0,03) |
Lehen forma
hizkuntza | 2 (0,01) |
hizkuntzen | 2 (0,01) |
Hizkuntzen | 1 (0,01) |
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
hizkuntza elkarbizitza | 5 (0,03) |
Konbinazioak (3 lema)
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |