2007
|
|
Hori ez da hizkuntza ezaugarri hutsa, hortik harantzago doa. Eta, lehen esan dudan moduan, kulturak eta
|
hizkuntzak
elkarri eragiten diote unean unean, bata ezin baitaiteke uler, bestea gogoan hartu barik.
|
|
Leibniz-en monadak bezala, hizkuntza guztiak guztiekin harremanduta daude, guztiak guztiengan eragiten eta eraginak izaten ari direla, zuzenean ala artekotuki. Itsasoak nola, hizkuntzak ere hala egiten baitu, herriak banatu eta aldi berean elkartu247; ezerk ez du gizadia gehiago eta sakonkiago batzen, banatzen duen hizkuntza berak baino248 Gizadia dagoenez gero, talde, adin, sexu, herri, nazio guztiak
|
hizkuntzaren bidez
elkarri eragiten ari zaizkio, gizatasunaren mundu ideal komun bat denen artean eraikitzen.
|
2008
|
|
Goikoetxea, N. (2007): Gaitasun komunikatiboa eta
|
hizkuntzen arteko
elkar eragina EAE ko hezkuntza eleanitzea, EHU UPV Argitalpen Zerbitzua, Bilbo.
|
|
Gaitasun Komunikatiboa eta
|
hizkuntzen arteko
elkar eragina EAE ko hezkuntza eleanitzean (2007) izeneko doktorego tesian oinarritutako artikulua da honako hau. Tesi horretan gure hezkuntza sistemako gaztetxoen gaitasun komunikatiboa eta euskara, gaztelania eta ingelesaren arteko elkarreraginaren nondik norakoak aztertzen dira.
|
|
Gure herriak, hizkuntza eskubideak bermatuak izan behar ditu, gizon eta emakumeon arteko harreman berriak behar dituelarik bere biziraupen eta garapenerako.Euskarak, Euskal Herriko Hizkuntzak, ez du genero gramatikalik eta, beraz, maiz pentsatu ohi da sexita ez dela, baina genero bereizketa eta diskrimazio sexuala beste modu batzuetan azaleratzen dira. Euskara kultur adierazpidea da, gure herrian nagusitzen den kulturaren parte da, hau da, kultura patriarkalaren isla.Gure herriko errealitatea eta
|
hizkuntzak
elkarri eragiten dioten heinean, patriarkatuak sortzen dituen erlazio hierarkikoen errealitatearen isla izango da, gizon eta emakumeen arteko parekidetasunik eza oinarri duen errealitatea adieraziz. (gizarte hitza).
|
2009
|
|
Batetik, Europako hizkuntza minorizatuen arteko ikerketa konparatiboak hainbat eremutan: administrazioan, hezkuntzan, komunikabideetan, arlo juridikoan e.a. Bestetik, eleaniztasuna; hots, estatus ezberdineko
|
hizkuntzen arteko
elkar eraginen azterketa. Ikuspegi honetatik lantzen ari naizen gaietako bat hizkuntza paisaiarena da.
|
2011
|
|
hizkuntzalaritzak hizkuntza guztiak gaitasun linguistiko berdinekoak direla esango digu (Moreno Cabrera, 2000, 2010) eta haien galera giza eraikuntza kultural garrantzitsuena galtzea dela (Crystal, 2000, adibidez). Soziologiak eta antropologiak giza talde elebi/ eleanitzak deskribatu dituenean, hizkuntzarteko harreman onak eta ez hain onak erakutsi ditu; jatorriz eleanitzak diren erkidegoek, normalean bere
|
hizkuntzen arteko
elkarren eraginak orekaz mantentzen dituzte; besteetan, hizkuntza arteko desoreka (diglosia) handia denean bitartekoen (diskriminazio positiboa adibidez) beharra erakutsi du aniztasuna mantentzeko; inon ez du erakutsi, alabaina, hizkuntza batek bestea ordezkatu duen kasuetan, berea galdu duen giza taldea pozik eta lasai geratu denik; hizkuntza galerak beti agertzen dira desgrazi, murriztapen eta ... Joan den mende erdian, elebitasunak nolabaiteko eskizofrenia ekar zezakeela ere aitortzen zuenik bazen arren (ries et al. 1932), gaur pertsona eleanitza da prestakuntza aldetik eredugarrien agertzen dena.
|
2014
|
|
Gauzak honela," bi hizkuntza jakin eta erabiltzeak gure hitz egiteko moduan eragina izaten du.
|
Hizkuntzek
elkarri eragiten diote eta interferentziak sortzen dira. Interferentzia horiek gure diskurtsoetan bi modutara agertzen dira (Coyos, 2005: 145/ 146):
|
2015
|
|
Harremanetan dauden
|
hizkuntzek
elkarri eragitea ezinbestekoa bada ere, ezin dugu ahaztu talde
|
2016
|
|
Harremanetan dauden
|
hizkuntzek
elkarri eragitea ezinbestekoa bada ere, ezin dugu ahaztu talde nagusi baten hizkuntzak desoreka nabarmenez eragiten diola beste menderatuago bati. Horrela, Juan Garzia Garmendiaren hitzak erabiliz," eragin guztiz desorekatuaren kasuan, hizkuntza nagusiak jan egin dezake menderatua (aurrena, desitxuratuz, hurrena, desegituratuz eta, azkenik, deseginez).
|
2018
|
|
14). Estatuko hizkuntza minorizatuetako egileen artean hartu emanak izan ziren penintsula barruko
|
hizkuntzen
elkar eraginak sorraraziz. Bestalde hiruren literaturaren modernizazio prozesuetan eragin zuten nabarmen harremanok, frankismoak eragindako bazterketaren ondorioei aurka eginez.
|