2005
|
|
Bestalde, badiragarapenbereziarenaldekohipotesiarieustendiotenak ere.Horrela, Bergman (1976), gaztelaniaetasuedieraaldibereanikastenari zenberarenalabaren0; 10eta2; 05artekoekoizpenaazterturik, hiruondorio nagusitara helduzen.Batetik, hizkuntzabiakbereizitagaratzendirela. Bestetik, elebidunek garatzen dituzten
|
hizkuntzetan
elebakarrek lortzen dutengaitasunberaerdiestendutela.Hirugarrenik, haurrarenekoizpenean interferentziarenbatgertatzekotan, haurrareningurulinguistikoaneregertatzendelakodela, hots, era horretakointerferentziakhelduekereegitendituzteneanagertzendirela. Garunak, beraz, hizkuntza sistemabiakbereizita garatzekojoeraerakustendueladefendatzendu.
|
2009
|
|
Nola bestela lor zitekeen herritar elebidunen kopurua hazi den neurrian hain denbora gutxian haztea euskara eta gaztelaniaren arteko distantzia linguistikoa den tamainakoa izanda edo euskararen prestigio soziala berreskuratzeari azken bi hamarkada pasatxotan, ez lehenago, lotu gatzaizkiolarik? Nola bestela lor zitekeen herritar elebidunen kopurua hazi den neurrian hain denbora laburrean haztea, abiapuntuan herritarren bostetik lau hemengoa den beste
|
hizkuntzan
elebakarra zirela. Garai bateko pentsalari marxisten hitzak baliatuz," baldintza eta muga objektiboak" oso kontuan hartu behar ditu edozein hizkuntza politikak; alferrikakoa da haiek saihestea, jakina baita horiek ez direla azkarrago joan nahi izateagatik lehenago gainditzen.
|
2010
|
|
4) Jatorrizko
|
hizkuntzan
elebakarraren eredua aplikatzea elebidunen edo eleaniztunen kasuetan;
|
2011
|
|
Hau da: X
|
hizkuntzan
elebakar diren etorkinek lurralde berriko Y hizkuntza ikasiko dute. Bigarren belaunaldiak batez ere Y hizkuntza ikasiko du, eta gurasoen X hizkuntza zertxobait ere bai.
|
2013
|
|
10 B hiztun elebakarren multzoa desagerturik, hizkuntzen arteko ukipen egoeran dauden hizkuntzak egoera asimetrikoan geratzen dira. A eta B hizkuntzen arteko simetria berreskuratu ahal izateko, edo hiztun guztiak AB/ BA elebidun bihurtzen dira edo B
|
hizkuntzako
elebakarren multzoa berrosatzen da hizkuntza bakoitzak antzeko tamainako hiztun elebakarren multzoa izan dezan.
|
2015
|
|
ez da iristen sarrera hizkuntzarekiko behar hainbateko motibazioa edukitzera, zein ere den hizkuntza hori?, eta horregatik motibazio hutsune bat ematen da bere baitan, beste hizkuntza batekin bete daitekeena, horrela ordezkapen prozesu bati ekinez. Behar hainbateko mailaraino menperatu ez den hizkuntza familiako hizkuntza baldin bada, famili hizkuntzarekiko motibazio negatiboa gehi dakioke beste hizkuntzarekiko (jeneralean inguruneko hizkuntzarekiko) motibazio positiboari, luzarora soil soilik inguruneko hizkuntzaren erabilera eraginez, zeinak ingurune presiorik handiena egiten dion
|
hizkuntzako
elebakar sutsu bihurtzen bait du elebidun goiztiarra.?
|
2022
|
|
Gugan konfiantza balu, agindu eta atseden hartuko luke. Baina ez, ebaluazioaren
|
hizkuntza
elebakarrean hitz egitea eskatzen digu denoi, gaizki ulerturik ez egoteko. Edo kontabilitatearen eta estatistikaren hizkuntzan berba egin, edo isildu.
|
2023
|
|
Berdin dio zer, baina google sites, showbie edo classroom bidez adierazi! Aurrera doa ordenagailuen
|
hizkuntza
elebakarra. Irizpide pedagogikoek, ala irizpide neoliberalek gidatzen dituzte mugimendu hauek?
|
|
Zein da azpi azpiko mezua? Iraun elebakar —inperioaren
|
hizkuntzan
elebakar, noski—; ez ikas beste hizkuntza hori.
|
|
Gugan konfiantza balu, agindu eta atsedena hartuko luke. Baina ez, ebaluazioaren
|
hizkuntza
elebakarrean hitz egitea eskatzen digu denoi, gaizki ulerturik ez egoteko. Edo kontabilitatearen eta estatistikaren hizkuntzan berba egin, edo isildu.
|